  • 1. Data: 2010-04-29 03:50:23
    Temat: spoldzielnia mieszkaniowa
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Witam,

    czy ktoś się może orientuje w prawie spółdzielczym? Czy ich można do czegoś
    zmusić? Ostatnio odkryłem, że w moim pionie wentylacyjnym są nieprawidłowo
    podłączone szyby. Teraz spółdzielnia kręci, manipuluje- wmawiają mi, że to
    ja się przełączałem, a poza tym- nie mają jak podłączyć sąsiadki z dołu i
    wpadli na pomysł, żeby dla niej szyb wybudować u mnie (!)- na co ja się nie
    chce zgodzić. Oni twierdzą, że muszę. Czy jest ktoś, kto moze mi pomóc- może
    powinienem kogoś powiadomić (nadzór budowlany, kogoś innego)?

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    Jedyna godna rzecz na świecie twórczość. A szczyt twórczości to tworzenie
    siebie
    Leopold Staff

  • 2. Data: 2010-04-29 04:34:04
    Temat: Re: spoldzielnia mieszkaniowa
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    ...a, jeszcze jedno- w całym pionie wyłączyli wszystkim gaz (powinni tylko u
    lokatorki pode mną)- i nie chcą wpuścić moich kominiarzy- zakazali
    lokatorom. Chyba chcą, żebym zmiękł:-). Chyba 2 razy do roku przychodzi
    kominiarz i coś tam sprawdza- ale widać, że to tylko dla picu.

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 3. Data: 2010-04-29 16:13:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 05:50:23 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
    > wpadli na pomysł, żeby dla niej szyb wybudować u mnie (!)- na co ja się nie

    Niech jej zrobią stalowy szyb wentylacyjny (rura) na zewnątrz budynku. Co
    do "przymusu" - ma znaczenie dokładny typ własności twojego lokalu
    mieszkalnego, chodzi o to, jaka jest tzw jego służebność i jej zakres
    odnosnie poszczególnych elementów - ściany, podłogi, sufity, balkony itp.
    Puść swoje pytanie koniecznie na pl.soc.prawo.

    A tutaj trochę "podobne" sprawy, może w czymś pomogą te linki:
    http://www.zarzadca.eu/discussion/829/instalacja-swi
    atlowodu-z-wlamaniem-do-piwnicy/
    http://forum.prawnikow.pl/Rury-gazownicze-prowadzone
    -prz-t43667.html
    http://www.wspolnota.net.pl/printview.php?t=3047&sta
    rt=0

  • 4. Data: 2010-05-02 07:44:51
    Od: "Chiron" <e...@p...com>

> [...]
    > Puść swoje pytanie koniecznie na pl.soc.prawo.
    >
    > A tutaj trochę "podobne" sprawy, może w czymś pomogą te linki:

    Dzięki za linki- ale tam jest o wspólnotach mieszkaniowych. Czy to podobne
    prawo do spółdzielni? Jeśli chodzi o pytanie na pl.soc.prawo, to dałem
    równolegle- jednak tam jakby atmosfera bardziej podgrzana niż na psp:-)

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron