  • 41. Data: 2009-09-04 09:13:49
    Temat: Re: straciłem buka
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Aaron pisze:

    > To jeszcze mi napisz, że topole to takie cudowane drzewa ... :)

    Cudowane to masz wnioskowanie, wiesz?

    > Znam setki gatunków i odmian wartych dużo więcej niż brzozy z
    > dowolnego punktu widzenia, o to mi chodzi!

    Lubię brzozy, więc je mam.
    Dla mnie są o wiele więcej warte niż jakieś octowce, katalpy, czy inne
    tuje.

    > To tak jakbyś na kwietniku
    > zaczął sadzić perz z mleczami zamiast róż :)

    Jakbym lubiła, to jasne, że by były.
    Lubię wiejskie kwiaty (łubiny, słoneczniki, nasturcje, aksamitki,
    kosmosy, margerytki, floksy itd.) i takie mam, a jeśli róże, to stare,
    krzewiaste i pachnące odmiany. I co z tego, że są inne, cenniejsze?

    > Owszem możesz to robic,
    > ale po co, jeśli "obok" jest tego od cholery bez konieczności
    > pielęgnacji i sadzenia?

    Brzozy i inne drzewa nasiały się same z lasu, który włazi przez płot.
    Plenię jedynie akcje, bo ich nie lubię, a brzozy, dęby, lipy, sosny i
    inne zostawiam.
    --
    Basia

  • 42. Data: 2009-09-04 12:44:18
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Aaron wrote:

    > Znam setki gatunków i odmian wartych dużo więcej niż brzozy z
    > dowolnego punktu widzenia

    Powinieneś napisać nie że z dowolnego punktu widzenia, tylko że z
    Twojego punktu widzenia. Z mojego na przykład nie.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 43. Data: 2009-09-04 14:11:00
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 04 Sep 2009 08:47:20 +0200, mirzan napisał(a):

    > Sens wątku zmierza w kierunku stwierdzajacym,że topole są be,a reszta drzew
    > przy szosie jest w porządku.A jesienią liście lecą,a na mokrym asfalcie
    > robi się lodowisko,a przyhamować czasem trzeba,a zakręty po drodze bywają.

    Na ścieżce w lesie tyż...
    --

    Ikselka.

  • 44. Data: 2009-09-04 14:14:27
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:4aa0d02b.0@news.qdnet.pl Aaron
    <s...@p...qdnet.pl> napisał(a):
    > "Dirko" wrote ...

    > Przypominam, że do tego służą szubienice, szkoda drzew ...:)

    Hejka. Widzę, że starasz się być dowcipny ale chyba masz problemy z
    interpretacją mojego tekstu. :-) Zawiesić czy powiesić? Niby szczegół ale w
    sensie wartości najwyższych niezwykle istotny - wręcz zasadniczy.
    Pozdrawiam konkluzyjnie Ja...cki
    PS Ekologów nawet nie trzeba zawieszać. Sami wlezą i się przyczepią tak, jak
    to było nad Rospudą. :-)

  • 45. Data: 2009-09-04 19:21:17
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Niestety nawet komuś, kto jeździ ostrożnie, może zdarzyć się wylecieć z
    > szosy (na przykład zimą). A wtedy sprawa tego, co rośnie tuż przy
    > szosie, to sprawa życia i śmierci. Bardzo lubię drzewa, sam dużo
    > posadziłem, ale życie ludzkie jednak jest ważniejsze.
    >
    > Pozdrowienia,
    > Michał

    Kto jeździ ostrożnie i dba o opony nie wylatuje z trasy.
    Zrozumicie wreszcie motooszołomy że drzewa są po to by wiatr nie nawiewał za
    dużo śniegu na drogi.
    Kogo będziecie obwiniać jak będą łyse drogi pełne zasp? Wiatr, drogowców,
    czy świstaki?
    To jest grupa ogrody. Zrozumienia tu nie znajdziecie.

    MS

  • 46. Data: 2009-09-04 19:23:14
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    I OSIKI.

    MS

  • 47. Data: 2009-09-04 19:26:28
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > zaczął sadzić perz z mleczami zamiast róż :) Owszem możesz to robic,
    > ale po co, jeśli "obok" jest tego od cholery bez konieczności

    To jest twoje zdanie. Są ludzie którzy uważają że brzoza to chwast.
    A ja uważam że brzoza to piękne, dekoracyjne i polskie drzewo.

    MS

  • 48. Data: 2009-09-05 07:12:09
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:h7stt9$irb$3@news.onet.pl Maciej S.
    <m...@c...pl> napisał(a):

    > Zrozumicie wreszcie motooszołomy że drzewa są po to

    Hejka. Zanim zaczniesz ubliżać poważnym ludziom, poczytaj:
    http://209.85.129.132/search?q=cache:-LPyswXTd7AJ:ww
    w.kierowcabezpieczny.pl/news/drzewa-sytuacja_w_RPiUE
    18.05.pps+bezpiecze%C5%84stwo+drogi+%C5%BCywop%C5%82
    oty&cd=9&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&lr=lang_pl&client=firef
    ox-a

    > To jest grupa ogrody. Zrozumienia tu nie znajdziecie.

    Staraj się pisać w swoim imieniu.
    Pozdrawiam bezpiecznie Ja...cki
    PS 11% wypadków i 19% ofiar śmiertelnych (ponad 1000 osób) są wynikiem
    najechania na drzewo lub słup

  • 49. Data: 2009-09-05 08:00:26
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-09-05 09:12:09 +0200, "Dirko" <i...@g...com> said:

    > PS 11% wypadków i 19% ofiar śmiertelnych (ponad 1000 osób) są wynikiem
    > najechania na drzewo lub słup

    No dobrze... ale to nie jest wina ani drzewa ani słupa, nie napadają
    one niewinnych spokojnych kierowców.

    Tak jakbyśmy powiedzieli że 15% zabójstw jest popełnianych nożem
    kuchennym, więc noże kuchenne są winne, i należy je wyeliminować z
    użycia. Najlepiej unijną dyrektywą nr WE/2009/knife/ban/

    --
    DJ

  • 50. Data: 2009-09-05 09:12:17
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 05.09.2009 Dirko <i...@g...com> napisał/a:

    > PS 11% wypadków i 19% ofiar śmiertelnych (ponad 1000 osób) są wynikiem
    > najechania na drzewo lub słup

    Ale ładnie wyrwałeś z kontekstu...
    w linkowanym przez Ciebie artykule też jest
    > - W 2004 roku 50% ofiar śmiertelnych wypadków, których przyczyną
    > była nadmierna prędkość (ponad 800 ofiar), wystąpiło na skutek
    > najechania na drzewo, słup lub inny obiekt drogowy.

    Szkoda, że nie podali jaki procent wjeżdżających w drzewa to były osoby
    z nadmierną prędkością. Widocznie wysoko niekorzystny procent :/

    Dalej też mamy wesołe wachlowanie statystykami:
    Unia Europejska

    > * 30% ofiar śmiertelnych w UE jest wynikiem
    > wypadku, w którym brał udział tylko jeden pojazd.*
    > * 27% wypadków drogowych w UE następuje na skutek
    > * uderzenia w nieosłonięty obiekt znajdujący się na poboczu,
    > taki jak drzewo, oznakowanie drogi lub słup, jednocześnie
    > uderzenia w bariery bezpieczeństwa stanowią
    > tylko 24% wszystkich zderzeń.*

    Ale z tej wachlowanki wynika jedno: w samo drzewo uderza tylko 3%
    pojazdów biorących udział w wypadkach! [Chyba, że tu są jeszcze większe
    wachlowanki i pomieszane są wypadki ze zdarzeniami drogowymi.]

    > Na końcu zaś czytamy:
    > Dziękuję za uwagę!

    > * Kontakt:
    > Fundacja .Kierowca Bezpieczny.
    > tel. ....................
    > fax ..............
    >
    > e-mail: _biuro [maupa] holowczyc.pl_
    >
    > www.kierowcabezpieczny.pl

    AAAAAAAAa.... to jak hołek, to już rozumiem ;>
    Masz tu Wajraka dla równowagi :)
    http://wyborcza.pl/1,100503,6924779,Drzewa_mordercy_
    czy_mordercy_drzew_.html

    A moje stanowisko jest takie:
    Dużo łatwiej wyciąć drzewa bo to szybko i tanio. Dużo trudniej i dłużej
    jest budować dobre drogi. Ale te kiedyś będą (10-15 lat). Póki ich nie
    ma, najlepiej IMHO byłoby zabezpieczyć drogi opaskami stalowymi. Drzewa
    rosną długo. Jak raz zostaną wycięte więcej przy drodze nie odrosną. A
    za 20 (powiedzmy...) jak już drogi będą, to nagle się okaże, że nie mamy
    już pięknych bocznych dróg z dorodnymi drzewami, bo zawczasu je
    wycięliśmy w pień.

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia