  • 31. Data: 2011-12-07 06:44:40
    Temat: Re: system isomax - IMHO ciekawy
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:5238465f-69cb-4b55-9789-80b22a2b6ce4@w3g2000vbw
    .googlegroups.com...
    On 6 Gru, 23:58, b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:

    > A co do przechowywania ciepła z lata na zimę - przykładowa implementacja
    > może wyglądać
    > takhttp://systemyogrzewania.pl/Wiadomo%C5%9Bci/Ogrze
    wanie-s%C5%82oneczne...
    > tutaj delta T jest pewno sporo wyższa niż w isomaxie.

    >Piekne! A ja o takim czyms z 3-4 lata temu tutaj tez pisalem :-)) Nie
    >przypuszczalem ze takie rzeczy sie robi w rzeczywistosci :-) Z tym ze

    chciałbym być szwajcarem i mieć tyle kasy do wyrzucenia :) No ale to ma
    prawo, w przeciwienstie do isomaxa, działać...

    b.

  • 32. Data: 2011-12-07 21:23:06
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Adam pisze:
    > Z tym ze dalej cienko to widze - 210
    > tys litrow wody nagrzanej nawet do 90stC, przy uzytkowych 30stC to
    > tylko 14700kWh - wystarczyloby dla mojego domu ale raczej nie dla
    > takiego duzego budynku wielorodzinnego!

    Te 276m^2 solara conieco da nawet zimą, więc zapotrzebowanie
    "pozasolarne" będzie mniejsze

    bajcik

  • 33. Data: 2011-12-07 22:12:50
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
    > Te 276m^2 solara conieco da nawet zimą, więc zapotrzebowanie
    > "pozasolarne" będzie mniejsze

    Taki solar jak u nich? No way...

    b.

  • 34. Data: 2011-12-08 10:22:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >

    > chciałbym być szwajcarem i mieć tyle kasy do wyrzucenia :) No ale to ma
    > prawo, w przeciwienstie do isomaxa, działać...

    Ile taki zbiornik moze kosztowac?

  • 35. Data: 2011-12-08 13:20:53
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Ile taki zbiornik moze kosztowac?

    nie tak drogo, 20kzł+zakopanie+izolacja

    http://allegro.pl/zbiornik-zbiorniki-50m3-cysterna-k
    olejowa-i1981960838.html

    b.

  • 36. Data: 2011-12-08 13:36:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > nie tak drogo, 20kzł+zakopanie+izolacja
    >
    > http://allegro.pl/zbiornik-zbiorniki-50m3-cysterna-k
    olejowa-i1981960838.html

    To nastepny dom na cysternie.

  • 37. Data: 2011-12-08 14:55:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Gru, 14:20, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w
    wiadomościnews:4ee08ff9$0$1462$65785112@news.neostra
    da.pl...

    > nie tak drogo, 20kzł+zakopanie+izolacja
    >
    > http://allegro.pl/zbiornik-zbiorniki-50m3-cysterna-k
    olejowa-i19819608...

    Ale to 50 tys litrow - troche malo ;( To jest ledwo 50 moich buforow
    tysiac litrowych. A jeden moj bufor to jakby go nagrzac do 90stC to mi
    moze na jedna dobe przy niezbyt wielkim mrozie wystarczy. Czyli z
    miesiac grzania w srodku zimy. Slabo!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 38. Data: 2011-12-08 15:06:07
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >tysiac litrowych. A jeden moj bufor to jakby go nagrzac do 90stC to mi
    >moze na jedna dobe przy niezbyt wielkim mrozie wystarczy. Czyli z

    zgadza sie -nie wystarczy na całą zimę. A to oznacza wykonanie innego
    grzania co bedzie kosztować extra. No niby mozna prądem czyli instalacja
    sprowadzi sie do jednej grzałki - ale koszt pradu niezachęcajacy.
    Cholera, a miało być tak pięknie.
    Ale nadal uważam ze izomax ma fajny pomysł na ogrzewanie niska temperaturą.
    Trzeba o tym pomysleć jeszcze i troche ten pomysł rozwinąć. Na przykład
    łączymy ten izomax z pompą ciepła - wtedy wode do ogrzewania domu nie
    ogrzewamy do 30stopni a tylko do 15. Adam, o ile cop wzrosnie?

    b.

  • 39. Data: 2011-12-08 15:10:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Gru, 16:06, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Trzeba o tym pomysleć jeszcze i troche ten pomysł rozwinąć. Na przykład
    > łączymy ten izomax z pompą ciepła - wtedy wode do ogrzewania domu nie
    > ogrzewamy do 30stopni a tylko do 15. Adam, o ile cop wzrosnie?

    Przy DZ 0stC i GZ 15stC COP bedzie bardzo wysoki - na pewno grubo
    powyzej 6. A DZ to ja poki co mam powyzej 5stC ;)
    Tym niemniej koszt inwestycji bedzie taki ze prosciej bedzie poprostu
    grzac ta pompa bez dodatkowych kosztow.. Zbiornik, bariery termiczne w
    scianach.. W zyciu sie to nie zwroci :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 40. Data: 2011-12-08 15:33:58
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    y.googlegroups.com...
    >Zbiornik, bariery termiczne w
    >scianach

    bez zbiornika, grzejemy w koncu tylko PC. Czyli tylko te rurki w scianach
    dojdą.

    b.