  • 31. Data: 2014-01-10 10:46:17
    Temat: Re: wełna
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-10 10:25, m...@g...com pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Nie wiem ale wydaje mi się że uparcie szukasz dziury w całym.
    > Jeżeli bowierm producent deklaruje że jego wełna ma parametr lambda taki
    > a taki i że dla wyrobu oznaczonego grubością 200mm opór cieplny wynosi
    > ileś tam to co ty się przejmujesz że wełna jest nieco spłaszczona o 1cm?
    > Przecież ilość włosia ci się nie zmniejszyła. Zmniejszyła się tylko
    > ilość powietrza a wełna nadal trzyma deklarowane parametry zapewne
    > zgodnie z jakimiś normami i tolerancjami.

    A konstrukcje pod plyty to robisz przed, czy po ulozeniu welny? Poza tym
    ocieplenie to nie wlosie, tylko uwiezione elektostatycznie w welnie
    powietrze (Kogutkowi sie nie zgodzi bo konwekcja). Im cienszy wlos tym
    wiecej powietrza i tym zdaje sie te welny sie roznia. Oczywiscie moze
    tak byc, ze o 1cm ciensza welna ma deklarowane parametry, ale ja kupilem
    welne wg. grubosci takiej jakiej potrzebuje, a nie parametry na kartce.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 32. Data: 2014-01-10 11:02:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 stycznia 2014 10:25:40 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:
    > tam to co ty si� przejmujesz �e we�na jest nieco sp�aszczona o 1cm?
    >Przecie� ilo�� w�osia ci si� nie zmniejszy�a. Zmniejszy�a si� >tylko
    ilo�� powietrza a we�na nadal trzyma deklarowane parametry zapewne >zgodnie z
    jakimiďż˝ normami i tolerancjami.
    To może jak tu Kiki kiedys radził upychać ta wełne i dociskać młotkiem skoro grubośc
    nie ma znaczenia. Dzięi temu zyskamy więcej miejsca na poddaszu;)

  • 33. Data: 2014-01-10 11:15:30
    Od: <m...@g...com>

    > A konstrukcje pod plyty to robisz przed, czy po ulozeniu welny?

    Kolejność jest taka. Profile przyścienne U30, wieszaki, wełna między
    krokwie, wełna w profile konstrukcji, konstrukcja, wełna pod profile w
    poprzek krokwi, folia, płyty dwie warstwy ognioodpornej na przemian.

    > Poza tym ocieplenie to nie wlosie, tylko uwiezione elektostatycznie w
    > welnie powietrze

    Ależ to jest oczywiste! Tylko że celowo zapominasz że im więcej włosia tym
    lepiej uwięzione powietrze czyli większa izolacja cieplna

    > welne wg. grubosci takiej jakiej potrzebuje, a nie parametry na kartce.

    Zawsze możesz reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową. W czym
    problem? Jedziesz na skład i pokazujesz co trzeba.

  • 34. Data: 2014-01-10 11:17:14
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    >To może jak tu Kiki kiedys radził upychać ta wełne i dociskać młotkiem
    >skoro grubośc nie ma znaczenia. Dzięi temu zyskamy więcej miejsca na
    >poddaszu;)

    Upychanie na siłę młotkiem jak radził kiki aż włosy zostaną sporasowane ze
    sobą pogarsza bo zupełnuy brak uwięzionego powietrza oznacza że mamy niemal
    czystą izolację ze.. szkła.

  • 35. Data: 2014-01-10 11:29:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-10 10:17, m...@g...com pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > 1cm czy 1,5cm jest zupełnie bez znaczenia. Liczy się bowiem bardziej
    > gęstość włosia a nie grubość.

    Ciebie chyba naprawde Isover zatrudnia, albo nie bardzo wiesz o czym
    piszesz.
    Po pierwsze, gdyby liczyla sie bardziej gestosc wlosia, to moznaby sie
    pokusic o stwierdzenie, ze najlepsze bedzie super geste wlosie, a takie
    bedzie w pierwotnej formie, czyli piasek. Kto ociepla poddasze piaskiem?
    Liczy sie owszem gestosc wlosia, ale mozliwie cienkiego. Takie cienkie
    wlokna zatrzymaja znacznie wiecej czastek powietrza niz grube wlosie,
    wiec gestosc nie jest tu jedynym parametrem, a napewno sama w sobie nie
    stanowi ocieplenia. Sprawa druga, to zabudowy robi sie glownie wg.
    jakichs planow, czy projektow. Skoro planuje sie grubosc jakas tam, a
    przyjezdza centymert ciensza to nie mow mi, ze to bez znaczenia, bo co
    zrobic z pusta przestrzenia miedzy plyta a welna? A poza tym jaki jest
    inny sens sprzedawania welny cienszej niz jest faktycznie poza robieniem
    z ludzi jeleni?

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 36. Data: 2014-01-10 11:38:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-10 10:15, m...@g...com pisze:

    > Jeszcze teraz wyszło na grupie, że
    >
    > Bo napisała to jedna osoba?

    A moze trzyma bo Ty tak napiszesz?
    Chetnym moge dac zdjecia, zaden problem. Dziwi tylko skad u Ciebie takie
    uwielbienie dla Isovera i deprecjacja Toprocka. Rockwoolem ocieplenie
    robi sie idealnie. Jest sprezysta, gesta i bardzo zwarta. Uklada sie jak
    gruba gabke, tylko ma niestety jeden minus, mianowicie nieprzyjemnie
    pyli. To jest jej jedyna wada, poza tym ma same zalety gdyby porownac ja
    do tanszych welen. W czym niby Isover ma byc lepszy poza mniejszym
    pyleniem? Jak narazie to napisales uzytkowo cos o braku sznurowania,
    choc ja i Toprocka prawie nie musialem sznurowac, zreszta to nie
    argument. Doszedl za to inny ciekawy parametr, tj. grubosc rozna od
    deklarowanej. Mi jest wszystko jedno ktora jest lepsza, bo mam jedna i
    druga. Ale zeby tak generalizowac to jakos obiektywne sie nie wydaje.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 37. Data: 2014-01-10 11:42:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-10 11:15, m...@g...com pisze:

    > Zawsze możesz reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową. W czym
    > problem? Jedziesz na skład i pokazujesz co trzeba.

    Nie mam pretensji do skladu tylko do producenta. Nie zapakuje ponad
    100m^2 welny do duzego kombi przeciez i nie bede sie z tym wozil. Dam
    sobie z tym rade, a rozmawiamy czysto edukacyjnie.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 38. Data: 2014-01-10 11:51:18
    Od: <m...@g...com>

    > Po pierwsze, gdyby liczyla sie bardziej gestosc wlosia, to moznaby sie
    > pokusic o stwierdzenie, ze najlepsze bedzie super geste wlosie, a takie
    > bedzie w pierwotnej formie, czyli piasek.

    Nie masz racji. Im lepsza droższa wełna o lepszym współczynniku tym gęstsze
    i drobniejsze
    ma właśnie włosie. Oczywiście upychanie na siłę nic nie da, musi być
    spełniony jeden
    warunek, Powietrze musi być uwięzione.

    > Liczy sie owszem gestosc wlosia, ale mozliwie cienkiego. Takie cienkie
    > wlokna zatrzymaja znacznie wiecej czastek powietrza niz grube wlosie,

    Czyli Isover :)

> [...]
    > plyta a welna? A poza tym jaki jest inny sens sprzedawania welny cienszej
    > niz jest faktycznie poza robieniem z ludzi jeleni?

    Już ci pisałem zareklamuj ją. Ja w tym nie mam żadnego interesu, nie pracuję
    dla Isovera ani żadnej innej firmy ani wogóle w budowlance od 8 lat.
    Nie mam żadnego prywatnego interesu pisać lepiej o jednej wełnie a gorzej
    o drugiej. Piszę to tylko na podstawie doświadczenia. Zdarzało mi się
    wymieniać izolacje na poddaszach przy poprawianiu izolacji cieplnej
    i wiem że częściej zdarzało nam się spotkać miejsca z pleśnią w rockwolu
    niż w isoverze. To już nawet Ursa tak nie była podatna na chodowlę grzybków.

  • 39. Data: 2014-01-10 12:01:09
    Od: <m...@g...com>

    > Nie mam pretensji do skladu tylko do producenta. Nie zapakuje ponad 100m^2
    > welny do duzego kombi przeciez i nie bede sie z tym wozil. Dam sobie z tym
    > rade, a rozmawiamy czysto edukacyjnie.

    Wystarczy rolka a nawet kawałek pokazać. Sprzedawca ma obowiązek zabrać na
    własny koszt.

  • 40. Data: 2014-01-10 12:36:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-10 10:42, m...@g...com pisze:

    > Isover robiony jest z piasku kwarcowego czyli z materiału
    > wykorzystywanego do produkcji szkła a topforock ze skał.
    > Dodatkowo Isover jest nasączany preparatem hydrofobizującym. Isover
    > zmierzył parametr dyfuzji a toprock przyjął go w ciemno
    > według jakiejś tam normy.

    Poprosimy o zrodlo tej informacji.
    Skad wniosek, ze Rockwool nie jest hydrofobizowany?

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.