  • 31. Data: 2011-01-19 12:16:23
    Temat: Re: wilgotna ściana w piwnicy - szukam przyczyny
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 19-01-2011 o 11:33:58 hk <b...@m...pl> napisał(a):

    > http://allegro.pl/termoraf-rejestrator-temperatury-d
    ata-cold-500-i1403618844.html

    > Takie coś ma cztery kanały pomiarowe temperatury i cztery wejścia
    > cyfrowe 0/1 zdarzeń, rozdzielczość 0,1 stopnia i 1 minuta, możliwość
    > wydruku graficznego i numerycznego do 7 dni wstecz od "teraz" lub od
    > dowolnej daty. I można to kupić taniej w wersji 2-kanałowej. Nie wiem co
    > ten gość ma w komplecie (bo czujniki też kosztują, ale jakby ktoś się
    > chciał bawić to kupi jeden a resztę z termistorów za parę złotych zrobi
    > - najwyżej wywzorcuje i będzie poprawki brał.
    > Tylko on ma wersję kabinową - trzeba sprzęta od źródła wilgoci odsunąć
    > lub do hermetycznej puszki wstawić.

    matko boska.. jakbym miał wydać 500zł, żeby sobie zmierzyć temp. to
    wolałbym już to odłożyć dla odkopywacza tej ściany.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 32. Data: 2011-01-19 14:45:02
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vpj1plt74limig@sioux...
    Dnia 19-01-2011 o 11:33:58 hk <b...@m...pl> napisał(a):

    > matko boska.. jakbym miał wydać 500zł, żeby sobie zmierzyć temp. to
    > wolałbym już to odłożyć dla odkopywacza tej ściany.

    To ją kop. Problem się zrobi jak zaczniesz w niej oddychać albo zaniesiesz
    coś wilgotnego.

  • 33. Data: 2011-01-19 14:51:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > coś wilgotnego.

    Ale on tam będzie jedynie na bezdechu wniosił niewilgotne rzeczy;))

  • 34. Data: 2011-01-20 08:57:55
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 19-01-2011 o 15:45:02 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > To ją kop. Problem się zrobi jak zaczniesz w niej oddychać albo
    > zaniesiesz coś wilgotnego.

    Na rozwiązania ostateczne (rozwalanie, odkopywywanie itd) jest jeszcze
    czas. Na razie będę obserował. To dobry pomysł, żeby wylać gorącą wodę do
    jakiejś plastikowej miski i zobaczyć co się będzie działo.

    Dzisiaj zmierzyłem temp. tej ściany, ściany zew. ocieplonej i ściany
    wewnętrznej. W zasadzie wszystkie mieściły się w tym samym rozrzucie
    wskazań termometru - pomiędzy 1,3-1,7 oC. Mierzyłem termometrem
    bezdotykowym (zabrałem dziecku :)), ma on tryb "Food" z zakresem
    -20..80oC. Próbowałem też termoparą perełkową z multimetru, ale
    rozdzielczość jest 1oC więc w ogóle nie pokazywało różnicy.

    --
    PZDR
    Shaman