  • 131. Data: 2011-08-18 19:54:08
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Widzę że nareszcie trafiłem na takiego co się zna. Założyłem nowy temat o
    > krotności wymiany powietrza. Na razie jest tam rozbieżność czterokrotna.
    > Zapraszam do tamtego tematu. Napisz jaką krotność uważasz za optymalną
    > gwarantującą komfort. Widać że bogaty jesteś. \Drobie fury wyliczasz. Ja
    > biedny
    > i chciałbym sprawdzić czy mnie będzie stać na wentylację mechaniczną.
    > Dobry
    > uczynek zrobisz. Proszę.

    Właśnie wrociłem z budowy domu... i tak mi w dzisiejszy piękny wieczór
    przyszłedł jeszcze jeden duuuzy plus WM (z reku czy to bez reku) ...

    zamknięte okna i brak komarów :) - świeże powietrze nawiewane do domu przez
    filtry ...

    co Ty na to kogutek?? rosiczke moze ?? ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 132. Data: 2011-08-18 20:24:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j2jql2$3rj$1@news.onet.pl...

> [...]
    > przez filtry ...
    >
    > co Ty na to kogutek?? rosiczke moze ?? ;)

    Ja cie zmartwie niestety bo bylem swego czasu u niedalekiego sasiada z WM,
    reku i tymi tam. Mniej wiecej naliczylismy tyle samo komarow co u mnie bez
    tej instalacji i z ktorymi walczyl o 2 w nocy przy pomocy odkurzacza. Zeby
    nie miec komarow to musisz z domu nie wychodzic, a w okna zaklada sie
    moskitiery jako substytut wentylacji mechanicznej. Swego czasu upatrywalem
    jednej z najwiekszych zalet WM w temacie ktory poruszyles. Niestety tego
    lata zweryfikowalem poglad.

    Pozdro.. TK

  • 133. Data: 2011-08-18 20:28:22
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Marcin Wajnert" napisał w wiadomości grup

    >zamknięte okna i brak komarów :) - świeże powietrze nawiewane do domu przez
    .filtry ...

    >co Ty na to kogutek?? rosiczke moze ?? ;)

    A ty uważasz ze komary przez kominy wentylacyjne wlatują?

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 134. Data: 2011-08-18 20:31:24
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Ha ha ha :) Wszystko co mowisz nie pokrywa sie z praktyka.

    > Dlaczego ? :D Moze dlatego ze nie wiesz o czym mowisz ;)

    > --

    > Adam

    Widać że znasz się lepiej jak producent. Nic mi do tego. Ale jak coś wiesz w
    temacie wentylacji to może byś pomógł w nowym temacie o krotności wymiany powietrza.

  • 135. Data: 2011-08-18 20:32:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    > A ty uważasz ze komary przez kominy wentylacyjne wlatują?

    u mnie wlatują :/ W każdym teraz mam siatkę.

    b.

  • 136. Data: 2011-08-18 20:39:45
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > .filtry ...

    > A ty uważasz ze komary przez kominy wentylacyjne wlatują?

    prawdopodobnie przez okna w czasie wietrzenia domu - oczywiście wejscia i
    wyjscia z domu rowiez, ale to juz w minejszym stopniu

    aby nie kusiło - duza czesc okien w domu to fix'y - wiec zaoszczedzona kase
    mozna przeznaczyc na WM + do tego kominy i WM jest za darmo :)

    Pzdr.
    marcin W.

  • 137. Data: 2011-08-18 20:42:09
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > filtry ...

    > co Ty na to kogutek?? rosiczke moze ?? ;)

    Co Ty z tymi komarami wyskoczyłeś jak filip z konopi. Chciałbym sobie dobrać
    wentylatory do wentylacji mechanicznej, policzyć ile będzie mnie to kosztowało a
    tu jakieś komary. W mieście komarów nie ma. Zapraszam do tematu o krotności
    wymiany powietrza. Masz jakieś doświadczenie bo piszesz że u Ciebie to działa.
    Zanim założyłeś musiałeś jakoś oszacować ile potrzebujesz powietrza i dobrać
    wydajność wentylatorów. Nie bądź nieużyty i podziel się informacjami. Ale żeby
    nie zaśmiecać tego tematu , w tym o krotności. dasz się namówić?

  • 138. Data: 2011-08-18 20:58:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j2jtai$d5o$1@news.onet.pl...

    > aby nie kusiło - duza czesc okien w domu to fix'y

    Hardcorowiec z Ciebie, ale mozna i tak.

    Pozdro.. TK

  • 139. Data: 2011-08-18 21:04:02
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 22:58:25 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Hardcorowiec z Ciebie, ale mozna i tak.

    O, to ja też będę hardkorem :-D

    --
    ŁC
    Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej głupoty

  • 140. Data: 2011-08-18 21:12:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > O, to ja też będę hardkorem :-D

    Pasywne ponoc tak maja. Ja mam fixy tylko w klatce schodowej. Bardziej to
    chyba problem mentalny niz rzeczywisty. Po prostu nie chcial bym miec okien
    nieotwieranych. Ale zeby nie bylo, ze sie czepiam to powodow pare tez by sie
    znalazlo, choc nie krytykuje. Mozna rzecz jasna zrezygnowac z czesci
    otwieranych okien w tym samym pomieszczeniu, ale jak to bedzie wygladalo?

    Pozdro.. TK