  • Data: 2012-09-16 13:06:33
    Temat: wyciszenie starego sufitu / podłogi
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    budynek typu blok przedwojenny jest tak skonstruowany że w ściany z
    cegły są wpuszczone belki drewniane, a na nich podłoga z desek pod nimi
    deseczki z sianem + tynk.

    ================ podłoga z grubych desek
    _____________
    / \
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    \_____________/
    _o_o_o_o_o_o_o_o_o_ sufit listwy owinęte sianem, potem zatynkowane

    chciałbym taką podłogę wyciszyć. niestety bez pomocy sąsiadów z dołu.
    Ktoś na grupie sugerował żeby zdjąć deski, a pustą przestrzeń wypełnić
    keramzytem. Obawiam się jednak że wszelkie drgania będą się przenosić
    przez belki. Czyli droga sufit-belka-podłoga będzie zachowana i niczego
    nie poprawię. Więc myślę jak odizolować podłogę z desek od belki? są na
    to jakieś sposoby?

    na połączeniu desek podłogowych ze ścianą jest masakra. zimą aż wieje.
    Zazwyczaj poprawia się to listwami, ale może są jakieś lepsze
    rozwiązania? Typu wykuć i zalać.. pianką? Ale pianka nie połączy
    mechanicznie desek ze ścianą, a to może by pomogło?

    pomyślałem też aby po zdjęciu podłogi, owe bale drewniane pozostawić jak
    są, a pomiędzy ściany wstawić dwuteowniki 2cm wyżej. NA nich podłoga
    z.... desek? W każdym razie odseparuje sufit od podłogi. Pytanie do
    praktyków. zakładając ze owe dwuteowniki mają mieć ok 4m długości (pokój
    jest 4 na 2.5m) i utrzymać ciężar ludzi i mebli - ile same będą ważyć?
    czy da się je wnieść ręcznie - bo jak nie - to dalsze dywagacje są
    niepotrzebne.

    Teraz najlepsze. W wielu mieszkaniach, w łazienkach jest solidna (na
    pozór) wylewka betonowa. Nikt ale to nikt nie wie jak to jest zrobione.
    poziom podłogi łazienki jest niżej niż reszta mieszkania, nawet biorąc
    pod uwagę kafelki na podłodze. Trzyma się, nie zawaliło się nie popękało
    (wanna!). Lokatorzy albo nie chcą powiedzieć jak to jest zrobione, albo
    jak przyszli to było, albo ojciec robił i już nie żyje.

    Proszę o pomoc, albo wybicie mi z głowy szalonych pomysłów.
    ToMasz