  • 11. Data: 2011-08-25 07:55:46
    Temat: Re: wyrównanie poziomów - klej czy wylewka samopoziomująca
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    > Poczytaj sobie specyfikacje wylewek samopoziomujacych- w wiekszosci
    > pisza, ze nadaja sie na ogrzeanie podlogowe.
    > Ostatnio zaczalem pracowac z jakims Knaufem z mikrowloknami - bardzo
    > sympatyczny produkt, choc drogi jak cholera. No ale w mojej malej
    > izdebce powinienem zmiescic sie w 4 workach.
    > Zakre stosowania: 2-15mm.
    > --
    > zbigi i stopka zastepcza

    W lokalnym sklepie mają wylewke samozpoziomująca firmy KREISEL
    RENOGRUNT 410 w cenie 43 zł za worek. Wg producenta można stosować ją
    na podłogówkę. Myślicie że taka wylewka by wystarczyła? Nie wiem czy
    firma KREISEL robi dobre produkty. Mam do wyrówanania 17 mkw.

  • 12. Data: 2011-08-25 08:49:42
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > na podłogówkę. Myślicie że taka wylewka by wystarczyła? Nie wiem czy
    > firma KREISEL robi dobre produkty. Mam do wyrówanania 17 mkw.

    Z karty produktu "Zużycie: ok.1,5 kg/m2 na 1mm grubości warstwy
    zaprawy"

    Jesli wiec chcesz podniesc o 1 cm to wyjdzie troche wiecej :(
    15kg/m2 x 17m2 = 255kg
    a to daje okolo 10 workow

    Co do jakosci to wszyscy znani producenci maja podobna jakosc, wiec patrz
    tez na cene.

  • 13. Data: 2011-08-25 08:53:53
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> [...]
    > a to daje okolo 10 workow
    >
    > Co do jakosci to wszyscy znani producenci maja podobna jakosc, wiec patrz

    Pamietaj jeszcze o srodkach gruntujących: GRUNTOLIT 300 lub GRUNTOLIT-W 301
    - w zalezności od rodzaju podłoza (jesli to ma byc kreisel)

  • 14. Data: 2011-08-25 09:35:59
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 20:36, kiki pisze:

    > Oczywiście że tak. Płytek nie można podnosić klejem, bo bedą wyglądać
    > paskudnie. Nie będą w płaszczyźnie, niektóre się zapadną o milimetr i
    > już będzie to czuć i denerwować.
    > Trzeba wylać samopoziom i kleić na możliwie cinką warstwę kleju. Inaczej
    > będzie syf nie wykonanie. Ja to przerabiałem. Potrafiłem wywalić kilka
    > m2, podlać wylewką i położyć od nowa, bo było paskudnie, a były to polery.

    Może się tak zdarzyć jak wykonawca źle zrobi- normalnie robi się gęsty
    klej nakłada się go grzebieniem na podłogę + grzebieniem na płytkę (w
    poprzek tego na podłodze. Jeżeli wykonawca się postara zrobi dobrze, a
    jak pierdoła to nawet na wypoziomowanej posadzce spierdzieli. Choć fakt
    im więcej kleju i bardziej krzywo na wstępie tym łatwiej zrobić krzywo

    Ariusz

  • 15. Data: 2011-08-25 10:08:24
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pierdoła to nawet na wypoziomowanej posadzce spierdzieli. Choć fakt im
    > więcej kleju i bardziej krzywo na wstępie tym łatwiej zrobić krzywo

    A jak myślisz, po co producentkleju podaje maksymalna grubosc zaprawy?

    Wedlug tego co piszesz to wychodzi ze robi nam tylko i wylacznie na zlosc.
    A pan Stasiu i tak wie lepiej.

  • 16. Data: 2011-08-25 10:44:25
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Zadzwoniłem do konsultatnta MAPEI i polecił mi masę wyrównujaca
    Nivoplan Plus. Twierdził, że nadaje się na odgrzewanie podłogowe. Cena
    tylko 21zł za worek. czy ktoś zna ten produkt, nadaje się ona na
    podłgówkę? Co dziwne, szukałem na stronie producenta inforamcji o tym
    produkcie ale nic nie znalazłem.

  • 17. Data: 2011-08-25 11:13:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości grup
    8g2000yqu.googlegroups.com...

> [...]
    >Nivoplan Plus. Twierdził, że nadaje się na odgrzewanie podłogowe. Cena
    >tylko 21zł za worek. czy ktoś zna ten produkt, nadaje się ona na

    Ale co Ty tak sie obawiasz tej podłogówki?
    Przecież tam będzie prawie ciągle stała temperatura. Ja mam płytki klejone
    na najtańszy klej Mapei i mam podłogówke i nic złego się nie dzieje.
    Przecież przy podłogówce nie ma znaczących wachnięć temperatur podłoża. To
    już gorzej płytki na tarasie mają bo się w dzień nagrzewa taras do wysokich
    temp a nocą stygnie
    Kup najtańszą wylewkę jakiegoś znanego producenta i rób. To samo z klejem-
    nie daj sobie wcisnąć drogich wysokoelestycznych klejów. Kup Mapei Glazurnik
    zapłacisz pewnie ok 14zł za worek i tym rób. Pilnuj tylko żeby gąbki
    dylatacyjnej która, oddziela posadzkę od ściany nie odcięli Tobie teraz
    tylko odetnij dopiero po płytkach. chodzi o to żeby zarówno płytki jak i ew
    wylewka samopoziomująca która dasz były oddylatowane od ściany.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 18. Data: 2011-08-25 11:55:01
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-25 12:08, nacocito pisze:

> [...]
    >>

    > A jak myślisz, po co producentkleju podaje maksymalna grubosc zaprawy?
    >
    > Wedlug tego co piszesz to wychodzi ze robi nam tylko i wylacznie na zlosc.

    Pan Stasiu może w przeciwieństwie do ciebie przeczytał kilka etykiet:

    Atlas Plus Mega
    [ciach]
    Min/max. grubość kleju: 4 mm / 20 mm
    [ciach]

    Jest to jeden z pierwszych jakie znalazłem, a w sumie Atlas nie jest
    najlepszą firmą o wiele lepsze produkty mają:
    Mapei, Ceresit, Fast

    Na podłogówkę powinien iść klej wysokoelastyczny, a te z reguły mają
    lepsze parametry.

    A po prawdzie jak bym miał wybrać co lepiej dać jakąś zaprawę
    wyrównującą + klej czy sam klej to wybrał bym przekroczenie parametru i
    na kleju bym położył.

    Robiłem osobiście schody trzeba było miejscami dać nawet 4 cm - schody
    trzymają już ponad rok. Płytki nie odchodzą, nie są krzywe...

    Ale ja nie jestem Pan Stasiu, ot do kilku schodków żaden płytkarz mi nie
    chciał przyjść więc nauczyłem się sam kłaść - jestem już po schodach,
    płytkach przed kominkiem, i balkonie.
    Ariusz

  • 19. Data: 2011-08-25 12:42:57
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Pan Stasiu może w przeciwieństwie do ciebie przeczytał kilka etykiet:

    Bez obrazy, ale jeśli ktoś w jednym z poprzednich postów radzi człowiekowi,
    który ma ogrzewanie podłogowe
    "natnij wylewkę na styku z deskami i wszędzie tam, gdzie kończą się płytki"
    to raczej nie wie, co pisze.

    Gubienie 3cm nierówności na progu tez nie świadczy o profesjonalnym
    wykończeniu posadzki.

    Oczywiście, tak jak napisales sa kleje ktore mozna klasc i do 2 cm tyle ze w
    porzednim poscie nic nie piszesz o tym ze trzeba uzyc specjalnego kleju a
    jedynie zeby go zrobic troche gestszym a wtedy mozna klasc grubiej. A nie
    sadze aby tak wlasnie bylo napisane na etykiecie Atlas Plus Mega

    Co do Twoich schodow to ciesze sie ze i 4 cm kleju sie spisuje doskonale
    tyle ze rok to nie jest jakis dlugi okres. Obawiam się ze prędzej czy
    pozniej i tak je odparzy.

  • 20. Data: 2011-08-25 15:09:45
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Andrzej" <c...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >W lokalnym sklepie mają wylewke samozpoziomująca firmy KREISEL

    Dasz grunt najpierw, odczekasz dobę i wylewkę na to. Musisz mieć wałek
    kolczasty do rozprowadzania.
    Jak nie dasz wylewki to będziesz miał pretensje do tego co kładzie kafle. On
    powinien wiedzieć, że nie wolno podnosić klejem, bo wychodzi syf zamiast
    równej podłogi.