  • 41. Data: 2012-01-03 10:32:55
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Sty, 11:22, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    16g2000vba.googlegroups.com...

    > No widzisz nareszcie piszesz o przeciętnym Kowalskim. Bo jak tobie wygodnie
    > to podajesz Swoje niskie koszty a jak niewygodnie to wtedy Kowalskiego
    > podkładamy
    > Przeciętny kowalski nie zrobi DZ za półdarmo i went mech+ reku za 3tys

    To skad tyle fotorelacji na forum muratora przecietnych kowalskich
    ktorzy nie maja nic wspolnego z instalatorstwem, a ktorzy za pol darmo
    robia sobie te swoje DZty ? ;) Uwierz ze przynajmniej polowa ludzi
    ktorych ja znam i ktorzy uzytkuja PC - sami sobie zrobili dolne
    zrodla :) I w porownaniu do mnie wydali te 1,5-2k pln wiecej na
    koparke. 2k pln!! Nie 50 :)

    > Przeciętnego Kowalskiego za montaż Pc skasują na kilka tysięcy zapewne- ty
    > zrobiłes to sam

    Przecietnego idiote kowalskiego moze tak. Przecietnego rozsadnego
    kowalskiego - raczej nie :) Chlopaki z ecopolu za samo podlaczenie,
    montaz, uruchomienie biora ok 3k pln brutto. Przeciez to sa 2-3 dni
    dla instalatora. Jak ktos sie da wydoic na wiecej to trudno -
    widocznie dojny jest i nie tylko na montazu PC go oskubia :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 42. Data: 2012-01-03 11:09:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    1g2000vbx.googlegroups.com...

    >Znaczy jeszcze nie policzyles. To po co piszesz takie brednie ze PC
    >kosztuje kilkadziesiat tys pln ? :)

    A do diabła nie kosztuje? Sam niżej piszesz że 22tys. 22tys to nie jest
    kilkadziesiąt?
    A liczyć trzeba kompleksowo:
    PC+DZ
    Went mech+reku + jakiś GWC by sie przydał
    Robocizna tak jak piszesz montaz PC to 2-3 dni robot i jak samemu nie
    zrobisz to ktoś za 1000 zł powinien w ramach fuchy zrobić. Zaraz się tu
    odezwa Panowie Instalatorzy którzy stwierdza że za 1000 zł to oni mogą
    podjechać i popatrzeć co i jak a zrobią za 3 tys. + vat.
    Pisze o went mech + reku + GWC bo wydaję mi się że przy PC sa jednak
    konieczne. Bo pompa o większej mocy kosztuje sporo więcej więc tutaj na
    straty za bardzo sobie pozwolić nie można.

    Kotłownia z kotłem na ekogroszek to koszt kotła 5-7 tys + robocizna. Reszta
    gratów podobna jak przy PC
    Kotłownia na gaz to kocioł za nawet 1,5- 2tys (Jackare chyba ostatnio
    przykład podobno przyzwoitego kotła za tyle podawał) + przyłącze liczmy 1,5
    tys. + robocizna.

    Przy PC robocizna wyjdzie drożej bo podłączenie zrobienie DZ np tez skasują.
    Przy groszku można sobie moim zdaniem odpuści went mech reku i GWC bo
    większe zużycie nie wygeneruje znacząco większych kosztów- jak np dla
    Kaszpira ktoś tu liczył to nawet ta luna za 1,5tys zł była ekonomicznie bez
    sensu.
    Przy PC która jest dobierana na styk zazwyczaj do zapotrzebowania już tak
    wesoło nie będzie i trzeba albo inwestować w reku went mech itop albo pompe
    większej mocy(a to dodatkowo kilka tysięcy na start i większe zużycie co
    miesiąc.

    >Powtarzasz stereotypy. Dwa lata
    >temu nie mialem PC. 3 miesiace temu wylozylem 22k pln i mam PC. Gdzie
    >te 50k ? ;) Nie jestem az tak bogaty zeby nie zauwazyc znikniecia 28k
    >pln z konta :-)

    To PC kosztuje kilkadziesiąt tysięcy czy nie kosztuje;))

  • 43. Data: 2012-01-03 11:25:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Sty, 12:09, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > A do diabła nie kosztuje? Sam niżej piszesz że 22tys. 22tys to nie jest
    > kilkadziesiąt?

    No dobra - ale pisales raczej o 50, a nie 22 :) To spora roznica.
    Wczesniej pisales (to Ty chyba?) o 10% wartosci domu. Mi tam wychodzi
    ponizej 5%.

    > A liczyć trzeba kompleksowo:
    > PC+DZ
    > Went mech+reku + jakiś GWC  by sie przydał

    Nie mam GWC i jak widzisz - tez sie da :)

    > Kotłownia z kotłem na ekogroszek to koszt kotła 5-7 tys + robocizna. Reszta
    > gratów podobna jak przy PC

    Ano. A podlaczenie PC jest o wiele prostsze niz kotla weglowego
    (calosc w ukladzie zamknietym - nie trzeba dawac wymiennikow, naczynia
    wzbiorczego w najwyzszym punkcie instalacji, zabezpieczen przez
    zagotowaniem kotla, czy zaworu 3g, 4g z mieszaczami) wiec przyjmuje ze
    cena robocizny podlaczenia PC razem z napelnieniem i odpowietrzeniem
    DZ jest taka jak montaz kotla weglowego z calym wymaganym osprzetem.
    Czyli roznice mamy tylko w kosztach polozenia DZ i samego zakupu PC.

> [...]
    > Przy groszku można sobie moim zdaniem odpuści went mech reku i GWC bo

    GWC jest niepotrzebne. GWC przydaje sie bardziej latem niz zima i
    chodzi raczej wylacznie o komfort, a nie jakies wymierne
    oszczednosci :)

> [...]
    > większej mocy(a to dodatkowo kilka tysięcy na start i większe zużycie co

    2-3kW wieksza pompa to przyjmijmy ok 5k pln wyzszych kosztow
    inwestycyjnych. Tym niemniej dla mnie wentylacja mechaniczna z reku to
    juz standard - nawet jakbym robil kotlownie weglowa to mialbym WM z
    rekuperatorem - to jest poprostu duzy komfort, a nie na sile
    dostawiany element zeby cos oszczedzic i zeby moznabylo zamontowac PC.

    > To PC kosztuje kilkadziesiąt tysięcy czy nie kosztuje;))

    Wczesniej pisales o 50. Pisz ze kosztuje nawet 30 (przecietnego
    kowalskiego) to sie nie bede niczego czepial :) Ale nie pisz o 50, bo
    za tyle to viessmann przyjedzie, zrobi odwierty, podlaczy swoja PC,
    zrobi Ci cala podlogowke i jeszcze w reke pocaluje ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 44. Data: 2012-01-03 11:26:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    20g2000vbf.googlegroups.com...

> [...]
    >ktorych ja znam i ktorzy uzytkuja PC - sami sobie zrobili dolne
    >zrodla :) I w porownaniu do mnie wydali te 1,5-2k pln wiecej na

    A druga połowa wydała pewnie 50
    Więc są dwie strony medalu.

> [...]
    >dla instalatora. Jak ktos sie da wydoic na wiecej to trudno -
    >widocznie dojny jest i nie tylko na montazu PC go oskubia :)

    Zapytaj naszych grupowych Panów Instalatorów czy za 1000 zł podłącza PC?
    Ktoś tam pisał że sznurowanie 40 polowej rozdzielni to 2-3 dni pracy i 30
    zł za pole czyli ponad 1000 zł za całość- ja płaciłem 50zł
    Za robociznę prostej instalacji elektrycznej ludzie płaca 3 tys i więcej a
    to robota na kilka popołudni dla jednej osoby.
    Jak ktoś jeleń to go w poroże to ja wiem.
    Ja się z budowa domu spokojnie zmieściłem w 300 tys a znajoma bardzo podobny
    dom i wydała ponad 500 a raczej bliżej 600tys. Na robociźnie ją kroili
    strasznie i na materiałach. Ona za meble kuchenne zapłaciła 12tys mi
    pracownik tego zakładu gdzie ona zamawiała w ramach fuchy zrobił mi bardzo
    podobne(nawet ta sama płyta, blaty inne) za 3- 3,5 tys(materiał + robocizna)
    Ja kupiłem wełne z 50% rabatem ty chyba nawet 60% rabatu dostałeś- zapytaj
    ilu przeciętnym Kowalskim udało się takie rabaty uzyskać?
    Dlatego każdy liczy dla Siebie ale proszę nie pisz że 50 tys za PC to bajka-
    tyle coniektórych zapewne wyjdzie.

  • 45. Data: 2012-01-03 11:34:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    40g2000vbu.googlegroups.com...

    >Wczesniej pisales o 50. Pisz ze kosztuje nawet 30 (przecietnego
    >kowalskiego) to sie nie bede niczego czepial :)

    Ok 30tys niech będzie czyli ponad 10% kosztów budowy domu w moim przypadku;)

    >Ale nie pisz o 50, boza tyle to viessmann przyjedzie, zrobi odwierty,
    >podlaczy swoja PC,
    >zrobi Ci cala podlogowke i jeszcze w reke pocaluje ;)

    I pewnie co niektórzy taka opcję wybierają.;)

  • 46. Data: 2012-01-03 11:39:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Sty, 12:26, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Dlatego każdy liczy dla Siebie ale proszę nie pisz że 50 tys za PC to bajka-
    > tyle coniektórych zapewne wyjdzie.

    Tylko czemu mamy opierac sie na oslach.. Jak ktos chce zrobic za 20 to
    zrobi za 20. Jak ktos nie liczy sie z kasa to zrobi nawet za 100 :)
    Jak sam pisales jest druga strona medalu - dotyczy to rowniez kotlow
    weglowych! Widzialem ostatnio taki kociol co wygladal jak kuchenny
    mebel, lub bardziej mebloscianka - taki wielki, zabudowany na cala
    sciane. Kosztowal pewnie ze 30k pln a to byl zwykly kociolek 20-25kW.
    Jak ktos ma fanaberie to sobie jak widzisz nawet kociol na wegiel moze
    zamontowac za 50k pln ;) Czy to znaczy ze mam pisac ze instalacja z
    kotlem kosztuje 50k pln ? Nie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2012-01-03 11:51:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Sty, 12:34, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    40g2000vbu.googlegroups.com...

    > Ok 30tys niech będzie czyli ponad 10% kosztów budowy domu w moim przypadku;)

    A kociol weglowy z oprzyrzadowaniem (i porzadnym baniakiem CWU z
    nierdzewki - bo taki w tej cenie dostaniesz do tej PC) bedzie
    kosztowal polowe tego.

    Pytanie wiec jest - czy warto oszczedzac 5-7% kosztow budowy domu na
    instalacji ktora wykorzystywana jest w 60-70% czasu zycia domu i ktora
    w decydujacym stopniu decyduje o komforcie mieszkania w nim ? Czy za
    5-7% kosztow budowy domu chcesz stac sie jego niewolnikiem przez
    60-70% czasu i musiec mu sluzyc w postaci bycia palaczem,
    przenoszenia / zrzucania 3-5t brudnego, czarnego, pylacego wegla,
    cotygodniowego czyszczenia kotla i posiadania wszechobecnego syfu w
    kotlowni?

    Ja za 5-7% kosztow budowy moglbym zrezygnowac z podgrzewanej deski
    sedesowej. Moglbym zrezygnowac z mojej yntelygentnej instalacji
    elektrycznej w ktorej przez internet moge sobie wylaczyc swiatlo w
    kuchni. Ale na pewno nie zrezygnowalbym z instalacji ktora w
    najwiekszym mozliwym stopniu decyduje nie tylko o komforcie mieszkania
    i uzytkowania domu ale i jest jednym z jego najwyzszych kosztow
    eksploatacyjnych :)

    Wiesz czemu 100% moich znajomych ktorzy "wybrali" kociol na wegiel
    dokonalo takiego wyboru ? Bo baby tak wybraly! Bo baby stwierdzily, ze
    tak bedzie najtaniej. Bo baby to maja gdzies - i tak obsluga kotla i
    zrzucaniem wegla zajmuje sie chlop :D A baba mogla sobie kupic za
    oszczedzona kase firaneczki w falbaneczki albo jedwabny obrusik ;-)
    Moze przejaskrawiam ale naprawde tak bylo/jest :-)

    pozdr.

    --
    Adam

  • 48. Data: 2012-01-03 12:03:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Za robociznę prostej instalacji elektrycznej ludzie płaca 3 tys i więcej a
    > to robota na kilka popołudni dla jednej osoby.
    > Jak ktoś jeleń to go w poroże to ja wiem.

    A bo z instalacjami to jest tak, że ten co robi podpisuje się pod tym i
    bierze na siebie odpowiedzialność która kosztuje.

    Marek

  • 49. Data: 2012-01-03 12:08:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    13g2000vbn.googlegroups.com...

    >A kociol weglowy z oprzyrzadowaniem (i porzadnym baniakiem CWU z
    >nierdzewki - bo taki w tej cenie dostaniesz do tej PC) bedzie
    >kosztowal polowe tego.
    ,
    E no bez jaj 15tys za kocioł+ baniak- to chyba tak ja z PC wiessmana;)
    A kocioł gazowy będzie kosztował 10-20% ceny PC

> [...]
    >przenoszenia / zrzucania 3-5t brudnego, czarnego, pylacego wegla,
    >cotygodniowego czyszczenia kotla i posiadania wszechobecnego syfu w

    I na to pytanie każdy powienien sobie odpowiedzieć ale podstawić swoje
    procenty
    No naciągane jest to że przez 60-70% czasu jesteś niewolnikiem kotła. I ten
    brud w kotłowni to też przesada. nawet na Twoim ulubionym forum muratora
    zobaczysz fotki na prawdę czystych kotłowni węglowych. A kotłownie z kotłem
    gazowym?

> [...]
    >najwiekszym mozliwym stopniu decyduje nie tylko o komforcie mieszkania
    >i uzytkowania domu ale i jest jednym z jego najwyzszych kosztow
    Tylko jak zrezygnujesz z ciepłaej deski i możliwości wyłączania światła w
    kuchni podczas siedzenia na ciepłym klopie to koszty budowy domu Tobie
    spadną i koszt PC procentowo wzrośnie. Mnie wcale nie bawiła domowa
    inteligencja, instalację spokojnie upchnełem w 36 polowej rozdzielni, pomimo
    brakui went mech i reku koszty mnie nie zabijaja a i komfort oddychania tez
    niczego sobie/podobnie jak mechaniczni;)

> [...]
    >oszczedzona kase firaneczki w falbaneczki albo jedwabny obrusik ;-)
    >Moze przejaskrawiam ale naprawde tak bylo/jest :-)

    Może i masz trochę racji ale też i bardzo przejaskrawiasz. Myśle że swojej
    kotłowni aktualnie spędzasz podobna ilość czasu co ekogroszkowcy czy Marko
    przy liczniku gazu;)
    Tak szacuje maks. godzinę tygodniowo na obsługę kotłowni groszkowej. Palisz
    fajki? Palacze dużo więcej czasu tracą na tarasach, balkonach czy marznąc
    przed domem aby powdychać nikotyny;))

    I myślę że nie podlega dyskusji że PC jest mniej obsługowa od kotła
    stałopaliwowego(od gazu już nie). Ale trzeba sobie uzmysłowić że darmowych
    obiadów nie ma i zawsze jest coś za coś

  • 50. Data: 2012-01-03 12:12:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >A bo z instalacjami to jest tak, że ten co robi podpisuje się pod tym i
    >bierze na siebie odpowiedzialność która kosztuje.

    Gównoprawda. Podpisuje a jak się za rok coś stanie to instalator powie ze w
    momencie gdy on podpisywał było ok a później inwestor cos grzebał/ zmienił
    itp.
    Przecież nie zakładają plomb na rozdzielnie i osprzęt.