  • 51. Data: 2012-01-03 12:27:57
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Sty, 13:08, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > E no bez jaj 15tys za kocioł+ baniak- to chyba tak ja z PC wiessmana;)
    > A kocioł gazowy będzie kosztował 10-20% ceny PC

    Pisze o baniaku CWU dwuplaszczowym z nierdzewki -> taki 150/150 to
    koszt 6-7k pln. "Zwykly" baniak z wezownica tez kosztuje 2-3k pln ale
    np. Ecopol daje w standardzie baniak z nierdzewki od chelkowskiego
    wiec trzymajmy sie tego samego standardu :-) Takze spoko - mysle ze
    15k pln to minimum, doliczajac naczynie wzbiorcze (+ kupe rury 28 z
    miedzi ktorej cena ostatnio zabija) plus mieszacz z zaworem 3-4g za
    400-500 pln plus wymiennik za 500-600 plus dodatkowe grube (i drogie -
    o ile pamietam 150 pln / mb, a kolanka drugie tyle) rury spalinowe,
    mysle ze nawet dojdziemy bardziej do 20k pln :)

    > I na to pytanie każdy powienien sobie odpowiedzieć ale podstawić swoje
    > procenty
    > No naciągane jest to że przez 60-70% czasu jesteś niewolnikiem kotła. I ten
    > brud w kotłowni to też przesada. nawet na Twoim ulubionym forum muratora
    > zobaczysz fotki na prawdę czystych kotłowni węglowych.

    Wysprzatac mozna wszystko do zdjecia :-) Tylko jakim kosztem ;) Ja
    mieszkam na slasku, 95% uzytkownikow domu ma piece na wegiel. Wiem z
    doswiadczenia jaki to syf. Nikt w zyciu mnie nie przekona, ze
    kotlownia nawet z nowoczesnym piecem z podajnikiem jest czysta -
    owszem moze taka byc ale kosztem niewolnictwa bycia dodatkowo
    sprzataczka :-)

    > A kotłownie z kotłem
    > gazowym?

    Tu jest komfort. Ale kosztem wyzszej eksploatacji. Trzeba policzyc czy
    PC bedzie miala sens i sie oplaci. Nie zawsze tak przeciez bedzie :)
    Ja gazu nie mam, a kumpel ktory mial pod nosem - wybral PC bo za
    podlaczenie chcieli 10k pln. Jest zadowolony bo chate 150m2 ogrzewa za
    1700 pln / rok.

    > Tylko jak zrezygnujesz z ciepłaej  deski i możliwości wyłączania światła w
    > kuchni podczas siedzenia na ciepłym klopie to koszty budowy domu Tobie
    > spadną i koszt PC procentowo wzrośnie. Mnie wcale nie bawiła domowa
    > inteligencja, instalację spokojnie upchnełem w 36 polowej rozdzielni, pomimo
    > brakui went mech i reku koszty mnie nie zabijaja a i komfort oddychania tez
    > niczego sobie/podobnie jak mechaniczni;)

    No i masz jak wybrales. O ile wiem popalasz drewnem. Wiem ile to
    roboty bo palilem w pierwszym roku glownie w kominku. Jak to sie
    skonczylo to wiesz :D

    > Może i masz trochę racji ale też i bardzo przejaskrawiasz. Myśle że swojej
    > kotłowni aktualnie spędzasz podobna ilość czasu co ekogroszkowcy czy Marko
    > przy liczniku gazu;)

    Nie bylem tam od dwoch tygodni, teraz to sobie odpalam chroma, klikam
    w zakladke i mam na biezaco wykresy i dokladne zuzycie z historia :)
    Po pierwszym sezonie przechodze na rozliczenie wedlug prognozy na caly
    rok - dzieki temu ogrzewanie bedzie mnie kosztowac ~300 pln co dwa
    miesiace, a nie 2-3k pln raz na rok - to tez duzy plus takiego sposobu
    ogrzewania :)

    > Tak szacuje maks. godzinę tygodniowo na obsługę kotłowni groszkowej. Palisz
    > fajki? Palacze dużo więcej czasu tracą na tarasach, balkonach czy marznąc
    > przed domem aby powdychać nikotyny;))

    Nie pale. Porownujesz palenie fajki do zrzucenia 3-5t opalu ? :-) A
    potem przetransportowania tych 3-5t do pieca, a potem wyciagniecia i
    wyrzucenia tony popiolu ? :) I tych kilkunastu/dziesieciu godzin na
    czyszczenie i ladowanie ? Naprawde mnie nie przekonasz - mam kilka
    ciotek ktore pala od 30 lat weglem w przeroznych piecach, mam mnostwo
    znajomych ktorzy sie pobudowali i juz zaluja ze nie maja czegos
    bezobslugowego :) Zaluja glownie chlopy, babom jak pisalem to zwisa,
    fajnie maja bo tanio i one tak jak Ty - nie licza pracy jaka musi ich
    malz wlozyc w obsluge tego badziewia ;)

    > I myślę że nie podlega dyskusji że PC jest mniej obsługowa od kotła
    > stałopaliwowego(od gazu już nie). Ale trzeba sobie uzmysłowić że darmowych
    > obiadów nie ma i zawsze jest coś za coś

    A 3/4 energii ktore biore z gruntu jest za darmo i co mi Pan
    zrobisz :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 52. Data: 2012-01-03 13:32:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    14g2000vbo.googlegroups.com...

    > Naprawde mnie nie przekonasz -

    Nawet nie mam zamiaru.- ja tez wiem że airbus jest bardziej komfortowy od
    malucha ale...

    >A 3/4 energii ktore biore z gruntu jest za darmo i co mi Pan
    >zrobisz :-)

    Podatek jakiś trzeba dowalić za to że wychładzasz matke ziemie;))

  • 53. Data: 2012-01-03 13:50:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Sty, 14:32, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Podatek jaki trzeba dowali za to e wych adzasz matke ziemie;))

    Ja poprostu przeciwdzialam globalnemu ociepleniu i to mi nalezy sie
    dotacja z tego tytulu !! ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 54. Data: 2012-01-03 14:03:22
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Pytanie wiec jest - czy warto oszczedzac 5-7% kosztow budowy domu na
    instalacji ktora wykorzystywana jest w 60-70% czasu zycia domu i ktora
    w decydujacym stopniu decyduje o komforcie mieszkania w nim ? Czy za
    5-7% kosztow budowy domu chcesz stac sie jego niewolnikiem przez
    60-70% czasu i musiec mu sluzyc w postaci bycia palaczem,
    przenoszenia / zrzucania 3-5t brudnego, czarnego, pylacego wegla,
    cotygodniowego czyszczenia kotla i posiadania wszechobecnego syfu w
    kotlowni?

    Ja za 5-7% kosztow budowy moglbym zrezygnowac z podgrzewanej deski
    sedesowej. Moglbym zrezygnowac z mojej yntelygentnej instalacji
    elektrycznej w ktorej przez internet moge sobie wylaczyc swiatlo w
    kuchni. Ale na pewno nie zrezygnowalbym z instalacji ktora w
    najwiekszym mozliwym stopniu decyduje nie tylko o komforcie mieszkania
    i uzytkowania domu ale i jest jednym z jego najwyzszych kosztow
    eksploatacyjnych :)

    Wiesz czemu 100% moich znajomych ktorzy "wybrali" kociol na wegiel
    dokonalo takiego wyboru ? Bo baby tak wybraly! Bo baby stwierdzily, ze
    tak bedzie najtaniej. Bo baby to maja gdzies - i tak obsluga kotla i
    zrzucaniem wegla zajmuje sie chlop :D A baba mogla sobie kupic za
    oszczedzona kase firaneczki w falbaneczki albo jedwabny obrusik ;-)
    Moze przejaskrawiam ale naprawde tak bylo/jest :-)

    To niezłe baby mają Ci Twoi znajomi :), firanki kafelki i inne duperele to
    sobie mogła moja wybierać
    ale elektryka sterowanie, automatyka, ogrzewanie to nie tykała się, nie
    odważyłaby się nawet :)

    wszystko zależy od od tego, kto do czego ma dobry dostęp, narazie
    ogrzewanie moich ok 200m2, bo tyle ogrzewam + garaż na 17stopni
    kosztowało ok 400zł z wodą ciepłą, nie mam brudu i nie narobię się
    kilka zejsc w tygodniu do kotłowni to akurat przyjemność, chociaż PC stoi i
    czeka na lepsze czasy, tylko odwierty zostały mi do zrobienia, bo działka za
    mała aby zrobić jak u Ciebie

    Światło czym sterujesz w domu PLC, satel czy coś innego?

    pozdrawiam

  • 55. Data: 2012-01-03 14:46:06
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Tak szacuje maks. godzinę tygodniowo na obsługę kotłowni groszkowej.
    Palisz
    > fajki? Palacze dużo więcej czasu tracą na tarasach, balkonach czy marznąc
    > przed domem aby powdychać nikotyny;))

    Chyba jajczysz?

    Godzinę?

    zasypanie podajnika zajmuje mi do 60s (poworkowany opał) raz na tydzień
    Otwarcie klapy, wsypanie 3 worków, zamknięcie klapy.

    Czyszczenienie popielnika
    do 5min. (Otwarcie drzwiczek, Wyciągnięcie popielnika i wysypanie do kosza
    na zewnątrz.)

    Odkurzenie 3 do min. zgrubsza, dokładnie do 5min :)

    pozdrawiam

    AT

  • 56. Data: 2012-01-03 22:31:54
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    > Witam,
    >
    > Pogoda nas rozpieszcza :)

    Ano rozpieszcza. Sasiad niedawno zamontowal pompe ciepla powietrzna no i okazuje
    sie, ze dom wybudowany ladnych pare lat temu, calkiem niemaly i srednio
    docieplony, da sie ogrzac za 100zl miesiecznie, w tym CWU. Tzn. o tyle wzrosly
    mu rachunki za prad :)

    --
    Bartek

  • 57. Data: 2012-01-03 22:37:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Sty, 23:31, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > docieplony, da sie ogrzac za 100zl miesiecznie, w tym CWU. Tzn. o tyle wzrosly

    W tej bajce zdecydowanie brakuje smoka i krolewny ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 58. Data: 2012-01-03 22:53:21
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > W tej bajce zdecydowanie brakuje smoka i krolewny ;)
    > pozdr.

    Adamie, u mnie teraz gazu schodzi za niecale 200zl/m-c :)
    Zimy tej zimy jeszcze nie bylo, najnizsze temperatury panowaly na przelomie
    pazdziernika i listopada.
    Sylwestra moi sasiedzi swietowali w ogrodzie przy ognisku :)

    --
    Bartek

  • 59. Data: 2012-01-04 08:22:10
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > przelomie pazdziernika i listopada.
    > Sylwestra moi sasiedzi swietowali w ogrodzie przy ognisku :)

    srednie temperatury dla wroclawia od 10 pazdziernika do 4 listopada

    2000/2001 6,98
    2001/2002 4,57
    2002/2003 3,1
    2003/2004 4,11
    2004/2005 5,5
    2005/2006 4,6
    2006/2007 7,4
    2007/2008 3,9
    natepne -brak danych, nie chce mi sie szukac

    i obecnie
    2011/2012 5,78

    Wnioski -jest cieplo , ale bywalo cieplej. Kto ma rachunki za 2000/2001 ?
    :-)

    b.

  • 60. Data: 2012-01-04 08:33:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisal w wiadomosci

    > Adamie, u mnie teraz gazu schodzi za niecale 200zl/m-c :)

    Gdyby to byl twój dom, za dwie stówy kupujesz 3,42GJ (liczac okolo 2zl/m3
    gazu). Pompa ciepla powietrzna niech bedzie ze ma COP 3.0, aby
    wyprodukowac 3,42GJ ciepla musi zuzyc 316kWh pradu. Za prad zaplacisz w II
    taryfie 82zl a w pierwszej taryfie 170zl. Ten gosciu mówisz ma duzy dom
    slabo ocieplony, wiec slowa Adama o królewnie sa na miejscu.

    Marek