  • 81. Data: 2012-01-04 21:13:05
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > No ale ten dzien to 5-6h trwa, a pozostale 18h jest juz zdecydowanie
    > chlodniej. I ta zima wbrew pozorom nie jest znowu AZ tak ciepla - nie
    > ma ostrego mrozu ale srednia temperatura grudnia wiele wyzsza nie jest
    > - Budyn juz wklejal ze bywaly cieplejsze "zimy" :-) Nie ma opcji zeby
    > sasiad pompka do CWU ogrzal duzy i slabo ocieplony dom za 100 pln /
    > mc, to poprostu nierealne dla kazdego kto choc troche zna sie na
    > budownictwie i potrafi podstawic pare danych do kilku wzorow :-)

    Sugerujesz, ze powinien reklamowac rachunek w energetyce? :)

    --
    Bartek

  • 82. Data: 2012-01-04 21:56:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Sty, 22:13, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Sugerujesz, ze powinien reklamowac rachunek w energetyce? :)

    Sugeruje zeby pierdol nie opowiadal - niech pokaze pozostale rachunki
    - szczegolnie z zrodla ciepla ktorym grzal wczesniej :)

    Jezeli Ty wierzysz ze suszarka da sie nagrzac duzy i slabo ocieplony
    dom (i to jeszcze z CWU!) to Twoja sprawa - nikt z tej grupy w takie
    brednie nie uwierzy :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 83. Data: 2012-01-04 22:23:35
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]

    ja tez - adam, jak chcaesz wiedziec jak nam dobrze odswiez to
    http://www.lotniczefotki.pl/day.jpg :-)

> [...]
    > mc, to poprostu nierealne dla kazdego kto choc troche zna sie na
    > budownictwie i potrafi podstawic pare danych do kilku wzorow :-)

    pelna zgoda :-) Chyba ze to jakas komórka 25m2 :-)

    b.

  • 84. Data: 2012-01-05 00:26:47
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > [...] I ta zima wbrew pozorom nie jest znowu AZ tak ciepla - nie
    > ma ostrego mrozu ale srednia temperatura grudnia wiele wyzsza nie jest
    > - Budyn juz wklejal ze bywaly cieplejsze "zimy" :-) [...]

    Jest CIEPLA :)
    Temperatura srednia z grudnia 2010 to -5,36.

    Czyli srednio o 10 stopni zimniej niz obecnie.

  • 85. Data: 2012-01-05 07:16:57
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisal w wiadomosci

    > Sugerujesz, ze powinien reklamowac rachunek w energetyce? :)

    Adam sugeruje ze sasiad po prostu ci sciemnia a ty lykasz to jak piane z
    piwa.

    Marek

  • 86. Data: 2012-01-05 08:51:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Sty, 01:26, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > Jest CIEPLA :)
    > Temperatura srednia z grudnia 2010 to -5,36.
    >
    > Czyli srednio o 10 stopni zimniej niz obecnie.

    A rzeczywiscie sorry - Budyn wklejal temperatury pazdziernik-listopad,
    a nie grudzien :-)

    http://www.imgw.pl/internet/zz/pogoda/tempsred.html

    Za w/w strona u mnie grudzien 2009 -> 0stC, 2008 -> 1,5stC, 2007 ->
    -1stC, 2006 -> 4(!) stC

    U mnie grudzien 2011 srednia to cos 3,2stC wiec jednak jak widac nie
    jest tak zle - chlodniej niz w 2006r, cieplej o 1-3stC niz w
    pozostalych latach :) Nie ma danych z 2010 - mieszkasz chyba w
    Suwalkach ? ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 87. Data: 2012-01-05 09:54:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Sty, 22:02, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > u mnie w pracy mówimy na to "perpetum mobile". Gdyby sie dobrze zastanowic, to
    > wychodzi na to ze nie musimy nic produkowac, mozemy wszystkich fizycznych
    > zwolnic, a firme utrzymamy tylko dzieki projektom oszczednosciowym ;)

    Mozesz uwazac jak chcesz ale ja realnie tyle zaoszczedzilem, realnie
    tyle zostalo mi w portfelu (co wydalem na WM). Na roznicy miedzy FTS,
    a FTS-V na 8-miu sztukach zyskalem ok 1k pln. To sa fakty a nie
    perpetum mobile, gdybym wzial fts-v wydalbym 1k pln wiecej. Drugiego
    komina tez nie postawilbym za darmo (klinkierka na gore i robota
    kosztuje), a majac wentylacje grawitacyjna - na pewno nie postawilbym
    na "mikrouchyl" czy wycinanie uszczelek tylko jakies sensowne
    nawiewniki. Za darmo je daja? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 88. Data: 2012-01-05 09:56:57
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > jest tak zle - chlodniej niz w 2006r, cieplej o 1-3stC niz w
    > pozostalych latach :) Nie ma danych z 2010 - mieszkasz chyba w

    Nie, nie Suwalki ;) dane akurat z dosc cieplej Warszawy.

    Danych za 2010 nie znalazlem faktycznie na jakis super powaznym
    portalu - pierwszy lepszy link jaki mi sie trafil, ale nie sadze,
    aby byly mocno przeklamane - swoja droga to byl jeden z mrozniejszych
    grudni ;) bo w poscie wspominaja równiez cos o sredniej wieloletniej
    dla grudnia na poziomie -1C.

    http://lowcyburz.pl/forum/viewtopic.php?p=63265
    (dól strony).

    Swoja droga czekam na info o buforze ciepla 1000l za 1700zl,
    ale konto na gmail widocznie uzywasz wylacznie do newsów :P ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 89. Data: 2012-01-05 09:57:05
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > wychodzi na to ze nie musimy nic produkowac, mozemy wszystkich fizycznych
    > zwolnic, a firme utrzymamy tylko dzieki projektom oszczednosciowym ;)

    Zamiana grawitacyjnej na mechaniczna to nie zwolnienie fizola tylko
    zastapienie pieciu z nich np. automatycznym urzadzeniem (robotem)
    ktore robi to samo co pieciu z nich, robi to lepiej, kosztuje suma
    sumarum mniej (nie potrzebuje urlopow i premii) i dodatkowo oszczedza
    miesiecznie jakas kasy.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 90. Data: 2012-01-05 10:00:45
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Swoja droga czekam na info o buforze ciepla 1000l za 1700zl,
    > ale konto na gmail widocznie uzywasz wylacznie do newsów :P ;)

    O nieaktualne - dzieki za odpowiedz ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Aleksander