  • 91. Data: 2012-01-05 12:37:02
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:cdd1dfc5-cabe-46fe-ac3f-e83a7130f735@j10g2000vb
    e.googlegroups.com...

    > Ale odliczylem 8 x nawiewniki FAKRO do okien dachowych (poprostu
    > moglem kupic tanszy model FTS zamiast FTS-V), 1 x komin i kilka
    > nawiewnikow higrosterowalnych. Materialy na WM z reku kosztowaly 9k
    > pln.

    Osiem nawiewnikow powiadasz i higrosterowalnych cos tam..
    A i komin.
    No o tym nie pomyslalem. Nie pomyslalem nawet jak to zamawialem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2012-01-05 13:12:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Zamiana grawitacyjnej na mechaniczna to nie zwolnienie fizola tylko
    >zastapienie pieciu z nich np. automatycznym urzadzeniem (robotem)
    >ktore robi to samo co pieciu z nich, robi to lepiej, kosztuje suma
    >sumarum mniej (nie potrzebuje urlopow i premii) i dodatkowo oszczedza
    >miesiecznie jakas kasy.

    Wiara gory przenosi.. :-)

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2012-01-05 13:36:15
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Wiara gory przenosi.. :-)

    Ekonomiści zrolują następną partię długów, rząd dodrukuje pieniędzy i
    oszczędności na zakupie maszyny (na kredyt) idą w diabły.

    Marek

  • 94. Data: 2012-01-05 14:50:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Sty, 13:37, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Osiem nawiewnikow powiadasz i higrosterowalnych cos tam..

    No jakie masz okna dachowe ? Napisz konkretny model :)

    > A i komin.
    > No o tym nie pomyslalem. Nie pomyslalem nawet jak to zamawialem. :-)

    Bo jakbys pomyslal to bys mial WM ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 95. Data: 2012-01-05 18:00:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Adam sugeruje ze sasiad po prostu ci sciemnia a ty lykasz to jak piane z piwa.

    A ja Wam tlumacze, ze czlowiek nie ma celu w tym, zeby mnie sciemniac. To nie
    jest typ ludzi piszacych na tej grupie :)
    Przy okazji wypytam go o wiecej szczególów.

    --
    Bartek

  • 96. Data: 2012-01-05 18:14:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Sty, 19:00, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
    > A ja Wam tlumacze, ze czlowiek nie ma celu w tym, zeby mnie sciemniac. To nie
    > jest typ ludzi piszacych na tej grupie :)
    > Przy okazji wypytam go o wiecej szczeg l w.

    Jezeli twierdzi ze 1300kWh ogrzal ten dom jako jedynym zrodlem ciepla
    - to zwyczajnie klamie i sciemnia :) Duzy (powiedzmy 200-300m2), slabo
    ocieplony dom potrzebuje ~100kWh/m2, czyli 20-30 tys kWh w ciagu
    sezonu, czyli listopad/grudzien/styczen/luty/marzec/kwiecien.
    Proporcje sa takie ze na grudzien przypada ok 20% tego, powiedzmy ze
    grudzien jest cieplejszy niz zwykle wiec niech bedzie 15%. To jest
    3000 - 4500kWh na samo CO. Do tego trzeba doliczyc jeszcze CWU - na
    caly rok przyjmuje sie na rodzine 4 tys kWh, czyli na miesiac 333kWh.
    Czyli w sumie wychodzi 3300kWh - 4800kWh. A on twierdzi, ze ogrzal dom
    przy uzyciu 1300kWh, czyli 3-4 x taniej :) Albo ma domek 60m2 albo
    potrzebuje 25kWh/m2 - czyli ma dom pomiedzy pasywnym (15kWh), a bardzo
    energooszczednym (~40kWh) - czyli okna trojszybowe, siedmiokomorowe,
    docieplona plyta fundamentowa, zwarta bryla, 40-50cm welny w dachu, WM
    z rekuperatorem etc. Jezeli jest inaczej - to poprostu klamie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 97. Data: 2012-01-05 18:37:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ekonomiści zrolują następną partię długów, rząd dodrukuje pieniędzy i
    > oszczędności na zakupie maszyny (na kredyt) idą w diabły.

    Z ta roznica, ze rzad nie drukuje pieniedzy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 98. Data: 2012-01-05 18:44:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    x.googlegroups.com...

    > No jakie masz okna dachowe ? Napisz konkretny model :)

    Adam, czy Ty myslisz, ze ja nic ciekawszego w zyciu do roboty nie mam tylko
    onanizowanie sie parametrami i modelami?
    Nie mam pojecia jaki mam model okna dachowego. Roto dlugie 140cm.
    Nawiewniki, czy wywietrzniki sa w standardzie, nic nie doplacalem. Ani za
    druga warstwe lakieru, ani za szybe hartowana, ani za nawiewniki, po prostu
    nie ma takich opcji. Jak chciales Fuckro, czy Veluxa z doplatami, ze wogole
    laske robia, ze sa to nie moja wina.

    > Bo jakbys pomyslal to bys mial WM ;)

    Ja jej nie ptrzebuje. Wkurzaja mnie natomiast ciagle rosnace rachunki za
    prad. Wszystko mam na prad i jeszcze jakiejs WM tylko mi brak. Dzieki.
    Kominek robie grawitacyjny. Odkurzacza nie ma kiedy oproznic, dopiero jak
    sie zapcha, a mam pamietac o durnych filtrach rekuperatora. Mam to gdzies,
    nie bede niewoliniek roznych domowych gadzetow.

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2012-01-05 19:27:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > opcji. Jak chciales Fuckro, czy Veluxa z doplatami, ze wogole laske robia, ze

    O widzisz, wiesz nawet więcej niż ja, bo ja pamiętam tylko producenta Velux, o
    nawiewniku też wiem że jest.

> [...]
    > pamietac o durnych filtrach rekuperatora. Mam to gdzies, nie bede niewoliniek

    Good point. Ja z kolei po 2 latach mieszkania przestałem zauważać drobne
    niedoróbki, pęknięcia płyt gk. Już się nie denerwuję gdy dzieciaki ścianę
    farbami albo kredkami wypaćkają albo nożyczkami dziurę zrobią. Nie denerwuje
    mnie też porysowany parkiet w salonie, choć są tam wgniecenia od tłuczka do
    kotletów. Dobija natomiast proza życia: 2kg poczty co tydzień, ilość opłat co
    miesiąc, pamiętanie o zamówieniu wywozu szamba, ceny energii...
    A kominek zrób z DGP :)

    --
    Bartek

  • 100. Data: 2012-01-05 21:06:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Sty, 19:44, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > nie ma takich opcji. Jak chciales Fuckro, czy Veluxa z doplatami, ze wogole

    Fakro i veluxy tez maja "w standardzie" nawiewniki. Ale da sie kupic
    bez nawiewnikow - taniej. Roto na 100% tez takie ma - dedykowane do
    domow z WM (jak najbardziej szczelne wiec wszelkie nawiewniki
    odpadaja). Wiec doplaciles, choc sam o tym jak widac nawet nie wiesz.
    Nikt do fakro czy veluxow nie doplaca do nawiewnikow - one tez sa w
    standardzie. Standard jednak kosztuje wiecej :D

> [...]
    > sie zapcha, a mam pamietac o durnych filtrach rekuperatora. Mam to gdzies,
    > nie bede niewoliniek roznych domowych gadzetow.

    O wymianie filtra informuje pikanie sterownika w salonie + mruganie
    diody. Trzeba to robic raz na pol roku - mozna wymienic zamiast
    czyscic - czas wymiany = 5 sekund, koszt nowych filtrow = ~20 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam