  • 41. Data: 2013-10-31 08:56:39
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 10:48:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > I to bezcenne czekanie na ciepło po powrocie z wyjazdu na narty: jeszcze
    > tylko kilka godzin i już dzieci będziecie mogli ściągnąć kurtki :-)
    Demagogia straszna z tymi nartami.
    Po pierwsze ile razy w roku taka sytuacja może nastąpić?
    Jak wyjeżdzasz na narty to przeciez ogrzewania tez w chałupie nie wyłączasz- te 10stC
    pewnie utrzymac musisz.
    Wychłodzona chałupa to nawet kalafiory ją od razu nie nagrzeją ięc te zmarznięte po
    nartach dzieciaki(bo rozumiem że w samochodzie ogrzewanie nie działało podczas
    powrotu)i tak musza w kurtkach posiedzieć.
    A zresztą nie widze zbytnio sensu obniżac znacząco temperatury na czas wyjazdu.
    Przez ten weekend czy nawet tydzień oszczedności wynikające z obniżenie temp i tak
    będa znikome.
    Ja mam na części parteru podłogówke, w łazienkach podłogówkę, w sypialniach
    grzejniki. I to był najpowazniejszy bład na mojej budowie. Żona do dzisiaj mi to
    wypomina. W kolejnym domu żaden grzejnik nie będzie wisiał- nawet drabinki w
    łazienkach.
    Wczesniej mieszkałem w domach z grzejnikami więc jakies pojęcie o tym systemie
    ogrzewania mam.

  • 42. Data: 2013-10-31 09:06:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Demagogia straszna z tymi nartami.

    Widziałeś emotikon?

> [...]
    > będzie wisiał- nawet drabinki w łazienkach.
    > Wczesniej mieszkałem w domach z grzejnikami więc jakies pojęcie o tym

    A ja przerabiałem kolejno grzejniki, podłogówka, grzejniki, piece kaflowe,
    podłogówka i teraz mamy grzejniki. Co kto lubi. Pisałem wielokrotnie ja
    lubię zmienną temperaturę w ciągu doby dlatego wybrałem grzejniki. Cała
    reszta: minimalne oszczędności nocne i podczas nieobecności to tylko
    dodatek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2013-10-31 09:14:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > To ile czasu zwykle mija od podjęcia decyzji o powrocie z urlopu do
    > przekroczenia progu Twojego domu?
    > Godzina?

    Bywa że godzina bywa że 10. Kwestia odległości.
    Ps. Zanim się zapędzisz w dyskusji - to był żart - tam był emotikon.

    Celowo wyolbrzymiłem wady podłogówki w kontraście do osób które
    wyolbrzymiają wady kaloryferów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2013-10-31 09:19:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Ps. Zanim się zapędzisz w dyskusji - to był żart - tam był emotikon.
    >
    > Celowo wyolbrzymiłem wady podłogówki w kontraście do osób które

    Eeee, i po zabawie.

  • 45. Data: 2013-10-31 09:25:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-31 09:14, Ergie wrote:
    > to był żart - tam był emotikon.

    Czyli nie jest to jednak problem? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 46. Data: 2013-10-31 09:37:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Czyli nie jest to jednak problem? ;-)

    Dla nektorych zapewne jest.

    Acha i jeszcze jedno - za trzydziesci lat okaze sie, ze podlogowka jest
    przyczyna raka palucha lewej stopy :P

  • 47. Data: 2013-10-31 09:39:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 09:37:21 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Acha i jeszcze jedno - za trzydziesci lat okaze sie, ze podlogowka jest
    > przyczyna raka palucha lewej stopy :P
    O układzie krążenia i złym wpływie podłogówki na niego już piszą.

  • 48. Data: 2013-10-31 09:48:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 22:48:15 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > A u mnie (mała wiocha pod Toruniem) 2 ostatnie zimy były bardzo mroźne ...
    >
    > Były dni gdzie temperatura spadała prawie do -29 stopni ...
    >
    > Nawet teraz na początku października były noce gdzie temperatura była do -5
    > stopni ...

    Ale ja mam dokladnie tak samo. Rekord ostatniej zimy to minus 30 stopni w
    nocy, a w dzien minus 20 czy 22. Dni z temp. utrzymujaca sie w oklicy minus
    10 mialem mnostwo.
    Mieszkam w dolince, robia sie tu zastoiska mrozowe, na dodatek wokol mamy
    specyficzny chlodny mikroklimat doliny Ojcowa.

    Tez zaliczylem juz skrobanie szyb. Nawet dzisiaj - drugi raz tej jesieni ;)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 49. Data: 2013-10-31 09:49:53
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 09:39:20 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > O układzie krążenia i złym wpływie podłogówki na niego już piszą.

    Przy podłogówce w starych zimnych budynkach - gdzie zapotrzebowanie na ciepło jest
    takie - że stojąc na podłodze normalnie czuć gorąco w stopy.
    W nowym domu - z poprawnie wykonanym ociepleniem i instalacją c.o. nie powinieneś
    wyczuć w ogóle, że podłoga jest ciepła.

  • 50. Data: 2013-10-31 10:01:50
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Ergie"
> [...]
    > lubię zmienną temperaturę w ciągu doby dlatego wybrałem grzejniki. Cała
    > reszta: minimalne oszczędności nocne i podczas nieobecności to tylko

    Problemem we wszelakich dyskusjach jest chwalenie swojego, bez względu na
    to, czy podjąo sie słuszną czy niesłuszna decyzję.
    Przykłądem jest chwalenia Adama swojej działki, jak również chwalenie
    Ergiego swoich kalafiorów.
    Tymczasem wszyscu tutaj wiedzą, że działka Adama - jest trochę przez niego
    zbyt mocno wyeksponowana (OT: chcociaz Twoja pc robi na mnie (i nie tylko
    pewnie) wrażenie, chociaż na dzialenie jej na pewno ma wpływ metan, które
    kłębi się w tunelach górniczych przebiegających pod jego działką ;)),
    kaloryferów Ergiego też większość by nie chciala u siebie.
    W zwiazku z kaloryferami - mam u siebie podłogówkę w łazienkach
    przedpokojach, kuchni itp. Kaloryfery w salonie w sypialniach, biurze itp. -
    ogrzewanie - piec na eko groszek. Uznaję, że zdecydowanym błędem było nie
    zrobienie podłogówki w całym domu - a wszelkie głosy upierania się nad
    kaloryferami są przejawem tego co zapisałem w pierwszym zdaniu.

    pzdr
    mar