  • 11. Data: 2011-12-23 10:36:55
    Temat: Re: życzenia od US...:-)
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-12-23 10:11, s_13 pisze:
    > czyli w 2006 sprzedałem mieszkanie i miałem dwa
    > lata na wydanie kasy na inne lub budowę domu...

    I przez 2 lata musialeś wydać całą tę kasę i mieć na wszystko faktury?
    Ja sprzedałem maju 2011 mieszkanie za 290tys. dom wybudowalem do stanu w
    ktyrm robie wykonczeniowke, na fakturach mam moze polowe z tych 290 tys.
    a wydalem juz 310 faktycznie (na czesc rzeczy faktur nie bralem).
    I co teraz??
    Kuźwa faszystowskie państwo

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2011-12-23 10:49:10
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-12-23 11:36, quent pisze:

> [...]
    > ktyrm robie wykonczeniowke, na fakturach mam moze polowe z tych 290 tys.
    > a wydalem juz 310 faktycznie (na czesc rzeczy faktur nie bralem).

    Masz jeszcze 5 lat na skombinowanie brakujących faktur ;)
    Może znajomi sie budują a nie potrzebuja?

  • 13. Data: 2011-12-23 10:50:14
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 23 Gru, 11:36, quent <x...@x...com> wrote:

> [...]
    > ktyrm robie wykonczeniowke, na fakturach mam moze polowe z tych 290 tys.
    > a wydalem juz 310 faktycznie (na czesc rzeczy faktur nie bralem).

    w bodajże 2009 coś się zmieniło w tych przepisach, więc posprawdzaj,
    ja w tym 2006 , żeby nie płacić z automatu 20% podatku podpisałem
    deklarację, że w ciągu 2 lat przeznaczę uzyskane ze sprzedaży
    pieniądze na cele mieszkaniowe, jakbym się nie wyrobił, to mogłem
    prolongować termin, odpowiednio uzasadniając, US szedł na takie
    rzeczy... zresztą wydanie tych pieniędzy nie było w tym czasie
    problemem, to było w przeddzień boomu budowlanego... nie spałem po
    nocach, mając na koncie te 150 tys za mieszkanie i wyliczenia, że dom
    będzie kosztował niecałe 200, a tu z dnia na dzień ceny rosły
    niebotycznie, a ja jeszcze działki nie kupiłem...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2011-12-23 10:51:19
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-12-23 11:49, Robson pisze:

    > Masz jeszcze 5 lat na skombinowanie brakujących faktur ;)
    > Może znajomi sie budują a nie potrzebuja?

    Dom mam bez gładzi, malowania, lazienek itp. czy wykonczeniowka wchodzi
    w grę także? Bo jeśli tak to spokojnie uzbiera się

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2011-12-23 10:52:26
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-12-23 11:49, Robson pisze:
    > Masz jeszcze 5 lat na skombinowanie brakujących faktur ;)
    > Może znajomi sie budują a nie potrzebuja?

    Wokol domu też NIC nie mam jeszcze nawet ogrodzenia, więc chyba nie
    bedzie problemu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2011-12-23 11:01:15
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-12-23 11:52, quent pisze:

    > Wokol domu też NIC nie mam jeszcze nawet ogrodzenia, więc chyba nie
    > bedzie problemu.

    Wszystko się liczy, nie tylko mury. Mozesz zawsze basen sobie machnac ;)

  • 17. Data: 2011-12-23 11:27:53
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    > ktyrm robie wykonczeniowke, na fakturach mam moze polowe z tych 290 tys.
    > a wydalem juz 310 faktycznie (na czesc rzeczy faktur nie bralem).

    Ale ten podatek się płaci jedynie w przypadku sprzedaży nieruchomości
    przed upływem 5 lat od daty zakupu. Jak byłeś właścicielem mieszkania
    dłużej niż 5 lat, to nic nie płacisz.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 18. Data: 2011-12-23 11:31:02
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

    > Ale ten podatek się płaci jedynie w przypadku sprzedaży nieruchomości
    > przed upływem 5 lat od daty zakupu. Jak byłeś właścicielem mieszkania
> [...]

    A to nie było przypadkiem zależne kiedy mieszkanie kupował?

    pozdr P.

  • 19. Data: 2011-12-23 11:40:14
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Sprawa dotyczyła sprzedaży mieszkania i przeznaczenia środków na budowę
    domu.
    US nie obchodziły w ogóle pozwolenia na budowę,projekty, itp.
    Natomiast Panie bardzo dobrze znały się na materiałach budowlanych i na
    przykład zakwestionowały możliwość stosowania kostki brukowej przy budowie
    domu:
    'Na pewno zrobił Pan sobie z tego podjazd do garażu a nie ścianę budynku'.
    Oczwiście wszystkie rachunki zawierające materiały 'niedozwolone' jak i
    narządzia, pędzle, itp. 'wyleciały' w pierwszej kolejności.
    Później było czepianie się wymienionych już spraw formalnych.
    Udało mi się 'uratować' około 60% rachunków i faktur.
    W sumie 7 wizyt w US, miesąc zbierania i liczenia i po sprawie :-)

  • 20. Data: 2011-12-23 12:03:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ktos" <k...@n...net> napisał w wiadomości
    > Sprawa dotyczyła sprzedaży mieszkania i przeznaczenia środków na budowę
    > domu.

    Czyli jak ktos tu pisał sprzedałeś przed upływem 5 lat od daty zakupu?

    > US nie obchodziły w ogóle pozwolenia na budowę,projekty, itp.

    A to dziwne jest

> [...]
    > Oczwiście wszystkie rachunki zawierające materiały 'niedozwolone' jak i
    > narządzia, pędzle, itp. 'wyleciały' w pierwszej kolejności.

    Co do narzędzi to się zgodzę bo teoretycznie mogą służyć także do innych
    celów, choćby zarobkowych.
    Ale co do materiałów to już jest kurestwo jest i wygląda to takm jakby
    paniusia przeleciała ci faktury według katalogu materiałów do odliczenia VAT
    a to jest przecież zupełnie co innego. To według US do domu po gliniance
    trzeba dochodzić? A co na to przepisy pożarowe o utwardzonej nawierzchni
    dojazdowej?
    Projekt bydowlany obejmuje dom wraz z przyłączeniami mediów oraz
    zagospodarowanie działki. Nie da się wybudować domu , tzn nikt ci go nie
    dokona formalnie odbioru jeżeli prace wyszczególnione w pozwoleniu na
    budowę nie będą wykonane. Jeżeli więc masz dom ze zjazdem z drogi to nie
    dokonasz odbioru bez papierków z zarządu dróg. Więc jak by nie było dziwne
    jest że pozwolenia, projekty, media czy dojazd nie liczą się jako wydatek.
    Sam dom jest mocnym oderwaniem od rzeczywistości i w rozumieniu przepisów
    urbanistycznych bez drogi dojazdowej i mediów nie ma prawa istnieć. Wychodzi
    na to że nasz US ma większą władzę niż pozostałe urzędy, np. wydział
    architektury i to co jest domem dla jednego urzednika w myśl jego przepisów
    dla US nie będzie, gdyż chodzi tylko o jedno.... o kasę. Ci chcą domu w
    całości z mediami bo na to pozwoleń więcej i projektów a drudzy jak by się
    dało to by chcieli ograniczyć ci dom tylko do murów. Dobrze że jeszcze
    wydatków materiałów na piwnice czy strych nie kwestionują.

    Jak widać biedne ograbione przez kolesiów państwo zacznie teraz polowanie na
    czarownice, czyli na nas a dokłądnie na naszą kasę. Widzą chyba w nas
    potencjalne źródło kasy do wyciągnięcia. Tylko przez naszą niefrasobliwość
    i zaufanie do sytuacji, na zasadzie bo dotychczas się budowało i było i
    nikomu włos nie spadł z głowy. Najpierw marchewka a teraz kij. Bolesny.

    Marek