  • Data: 2010-01-27 22:21:21
    Temat: Awaria CO
    Od: JareK <k...@i...bez.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam dom jednorodzinny, wybudowany ok. 5 lat temu. Instalacja CO i CWU
    zasilana jest z kotła miałowego o mocy 27 kw. Powierzchni ogrzewanej w
    sezonie zimowym jest ok. 130 m2. Przy dużych mrozach włączam jeszcze
    ogrzewanie w dwóch garażach tj. ok. 50 m2. W piwnicy, która jest pod
    częścią domu, mimo, że są grzejniki, nigdy nie były włączane. W holach i
    łazienkach, za równo na parterze jak i na piętrze, jest ogrzewanie
    podłogowe, zasilane z pierwszego wyjścia w rozdzielni. Rozdzielnie są
    dwie na piętrze i na parterze. Zawory na grzejnikach są zwykłe
    termostatyczne firmy Brugman. Instalacja CO jest w całości miedziana.
    Zawór do podłogówki jest jakiś zwykły (tak wygląda) i jest na powrocie.

    Ogrzewanie działało sprawnie i wydajnie od początku. Bez problemu można
    było otrzymać temp ok 24 st w całym domu.

    Czasami zdarzały się jednak zagotowania wody w kotle. Przyczyną tego
    było najczęściej zapowietrzenie podłogówki na parterze. Może nie
    przyczyną, ale zawsze wraz z zagotowaniem wody, nie grzała podłogówka.

    Ostatnim razem, ok. miesiąc temu, gdy temperatura niebezpiecznie
    osiągnęła 90 st. Odkręciłem grzejniki, które w tym czasie nie grzały,
    tj. w garażach i pom. gospodarczym.

    Temperaturę udało się opanować. Jednakże od tego czasu dzieje się coś
    dziwnego z instalacją. Otóż zdarza się, że na parterze, mimo, że
    grzejniki są ciepłe (nie gorące, na piecu 65 st), a podłogówka nie
    grzeje. Temp. z trudem osiąga 20 st., często jest 18-19 st. Na piętrze
    wszystkie grzejniki gorące i w pomieszczeniach sauna. Na dole zimno.
    Takie "nie grzanie" dołu zdarza się co 1-2 dni. Tzn. jeden, dwa dni
    grzeje dół normalnie, trzeciego dnia grzeje słabo, czwartego znowu
    normalnie, piątego i szóstego znowu słabo, siódmego dobrze itd.

    Sprawdzałem, woda w instalacji jest. Odpowietrzone wszystko prawidłowo.
    Między grzaniem a nie grzaniem nic nie zmieniam. Pompki działają,
    sprawdzałem na słuch. Kiedyś, jak podłogówka na parterze nie grzała, to
    reszta grzejników była bardzo gorąca. Teraz i reszta grzejników jest
    tylko ciepła.

    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Oczywiście wezwę fachowca,
    ale to dopiero na wiosnę, bo planowana jest przeróbka całej instalacji
    CO. Zasilana będzie z zewnętrznego budynku gospodarczego. Teraz
    chciałbym wiedzieć co mogło wysiąść po zagotowaniu wody. Już kilka razy
    wymieniałem zawory kulowe, które po zagotowaniu zaczynały cieknąć.

    JareK