  • 11. Data: 2010-10-19 18:20:47
    Temat: Re: Blok, szyb w ?azience, wwiewa powietrze do srodka - co zrobic?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-10-2010 o 23:05:38 Evanduril <m...@m...org>
    napisał(a):

    > Witam. Od 31 lat, z 2 letnia przerwa mieszkam w bloku, do tej pory nie
    > bylo
    > takich problemow, pojawily sie w zeszla zime.
    > Mianowicie przez szyb wentylacyjny, w ktorym zamontowany jest wywiew,
    > wwiewa
    > zimne powietrze z dworu, a przeciez powinno byc inaczej. W poprzednia
    > zime w
    > lazience mialem 12 stopni, a w samym mieszkaniu w okolicach 15.
    No można ci tylko współczuć, przypuszczam podobnie jak ci tu juz napisali,
    że albo ktoś z sąsiadów zainstalował sobie wentylator, albo komin jest
    otwarty
    w piwnicy. Spróbuj powąchać to powietrze czym pachnie, najlepiej w
    okolicach
    obiadu, dowiesz się czy to wentylator sąsiada.
    Zaradzić temu nie ma specjalnie jak, chyba wentylator z klapką będzie
    najlepszy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2010-10-19 21:25:11
    Temat: Re: Blok, szyb w łazience, wwiewa powietrze do srodka - co zrobic?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    >Typowy objaw przy grawitacyjnej, za mocno ciagną kominy a okna szczelnie
    >przymknięte, zetka nie wyrabia to ciągnie ci kominem od pieca w dół,
    >dobrze że cię nie zaczadziło.

    To w piwnicy to nie zaczadzi :-) Tam jest i kanał wentylacyjny i czerpnia i
    komin fi 150 z nierdzewki.

  • 13. Data: 2010-10-19 21:39:56
    Od: Bogdan Slusarczyk <b...@o...pl>

    > Mianowicie przez szyb wentylacyjny, w ktorym zamontowany jest wywiew, wwiewa
    > zimne powietrze z dworu, a przeciez powinno byc inaczej.

    Szczęściarz. Mnie częściej wieje kominem od junkersa. Junkers pokazuje
    czasem 5 stopni (temp. wody w piecyku). Ty przynajmniej nie dzielisz
    kanałów z sąsiadami (ostatnie piętro), więc teoretycznie możesz zrobić
    wyciąg mechaniczny.

    > Problem rzekomo stanowic maja nowe okna

    Taaa. Ja mam cofki i zimą i latem (parter 4 piętrowego bloku!). Zimą
    administracja każe mi otworzyć okna. A latem 'Fizyka Panie! Fizyka! Za
    ciepło na dachu!'

    Kominiarz natomiast stwierdził że to nie zależy tylko od mojego
    mieszkania, bo jeśli dzielę kanały i sąsiad zatka sobie wszystkie
    szpary, to jego wywiew 'kradnie' moje powietrze. No i gdzie się obrócisz
    to plecy :(

    > Teoretycznie spoldzielnia ma sie tym zajac,
    > wymieniajac oprocz dachu takze kominy (wydluzajac?), ale najprawdopodobnie
    > nie zdaza przed zima (brak kasy).

    Ja mam nawiewniki ciśnieniowe w oknach. Trochę pomogło, ale zajeb...
    szybko wychładza mieszkanie jak się je otworzy na maksa. Mam też
    zamykaną kratkę w łazience, jak dyma zimno to częściowo przymykam.
    Jak Ci przedłużą komin to dopilnuj żeby Ci go ocieplili, bo zrobi się
    korek i guzik taka robota.

    > Generalnie prosilbym o jakakolwiek pomoc, bo zanosi sie, ze i ta zime
    > spedzimy w zimnie, a tym razem mamy malenkie dziecko.

    Biorąc pod uwagę moje boje z administracją i wentylacją, dodatkowo na
    parterze czyli w sumie w najlepszym wydawałoby się miejscu, to czarno to
    widzę :( ale trzymam kciuki.
    Jak znajdziesz coś skutecznego to pochwal się proszę.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-10-19 21:52:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bogdan Slusarczyk" <b...@o...pl> wrote in message

    > Biorąc pod uwagę moje boje z administracją i wentylacją, dodatkowo na
    > parterze czyli w sumie w najlepszym wydawałoby się miejscu, to czarno to
    > widzę :( ale trzymam kciuki.

    ja też czarno widzę. ja mam 1 komin, 1 kanał wentylacyjny po 12m długości,
    może więcej i czerpnię.
    Czasem sie uprze i leci w przeciwną stronę, a pomieszczenie kotłowni
    hermetyczne z drzwiami z uszczelkami.
    Nie ma na to siły i nie mam pomysłu.

    Paskudne są kominy ceglane. jak zrobi się cofka przy -20 stopniach to sciana
    z kominem przemarznięta pod podłogi. Myślę, że te kominy kiedyś zatkam i
    zrobię mechaniczną.
    Na zimę zamykam anemostaty.

  • 15. Data: 2010-10-19 23:10:45
    Od: "Marek" <d...@t...orange.pl>

    Użytkownik "Evanduril" <m...@m...org> napisał w wiadomości

    > To zamykanie jest wewnetrzne (w szybie), czy zewnetrzne?
    >
    > To, co pisales powyzej cytatu, dotyczy domu, ja mowilem o mieszkaniu 47m2
    > w bloku na 4 (ostatnim) pietrze :)
    >
    > --
    > Jacek Sawicki

    Ostatnie pietro w bloku zwykle ma niezależne od pozostałych mieszkań kanały
    wentylacyjne.
    Do tego są to dość krótkie kominy w których łatwo odwrócić ciąg.
    Prawdopodobnie problem pojawił się po wymianie okien na zbyt szczelne.
    Niewielkie szczeliny w oknach nie są wystarczające.
    Prawdopodobnie masz dwa kanały wentylacyjne: jeden w kuchni drugi w
    łazience.
    Podejrzewam też że ostatnio słabo ogrzewasz łazienkę, która jest przecież w
    ciągu doby prawie nie używana to po co grzać?
    W kuchni natomiast jest cieplej a na pewno jest ciepło w pobliżu kanału
    wentylacyjnego.
    To powoduje że wywiew w kuchni działa prawidłowo natomiast nie ma bądź jest
    niewystarczający wlot powietrza z zewnątrz - kanał wentylacyjny w łazience
    jest chłodniejszy i tam łatwiej odwrócić ciąg. Dlatego tam nawiewa.
    Masz poważny problem bo zamykać wentylacji w łazience nie możesz -
    prawdopodobnie jest tam gazowy podgrzewacz wody. Wentylatora mechanicznego
    też nie wolno stosować bo kominiarz przy najbliższej wizycie każe go
    zdemontować.
    Pozostaje tylko wpuścic powietrze do mieszkania i więcej grzać. tak czy owak
    to kosztuje i tego nie przeskoczysz.
    Acha, można jeszcze sprzedać mieszkanie i wybudowac domek :-)
    Ale to nie tej zimy.

    Marek

  • 16. Data: 2010-10-20 17:43:41
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    Krzysztof Hancewicz wrote:
    > A sprawdzałeś jak to się zachowuje przy otwartych oknach ?

    Tak, bez roznicy.

    --
    Jacek Sawicki

  • 17. Data: 2010-10-20 17:46:01
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    Marek wrote:
    > Niewielkie szczeliny w oknach nie są wystarczające.

    Przeciez to jakis bezsens, mam otwierac okna, zeby mi bylo cieplej??

    > Prawdopodobnie masz dwa kanały wentylacyjne: jeden w kuchni drugi w
    > łazience.

    To prawda.

    > Podejrzewam też że ostatnio słabo ogrzewasz łazienkę, która jest
    > przecież w ciągu doby prawie nie używana to po co grzać?

    Ja nic sam nie ogrzewam, w lazience idzie taka duza gruba rura, co cieplo
    oddaje.

    > Masz poważny problem bo zamykać wentylacji w łazience nie możesz -
    > prawdopodobnie jest tam gazowy podgrzewacz wody.

    Nie, akurat piecyk mamy w kuchni. W lazience nie ma nic, czemu by
    zaszkodzilo zamkniecie wylotu, poza scianami :)

    > mechanicznego też nie wolno stosować bo kominiarz przy najbliższej
    > wizycie każe go zdemontować.

    j/w

    --
    Jacek Sawicki

  • 18. Data: 2010-10-20 17:48:01
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    quent wrote:
    > łatwiej. Zadbaj także aby drzwi wewnętrzne między pokojami miały
    > szczelinę wentylacyjną między skrzydłem a podłogą

    Nie mamy jeszcze drzwi do pokoi :-)

    >oraz kratkę
    > wentylacyjną w drzwiach od łazienki, w której jest wywiew.

    Sa otwory w drzwiach.

    > Osobną sprawą jest długość tego kanału wylotowego (możliwe, że na
    > ostatnim piętrze jest za krótki) oraz jego izolacja ale to już inna
    > bajka. Nie robili ostatnio w bloku jakichś remontów? Ocieplenia?

    Nie wiem. To znaczy od ostatniej zimy nie, a problem polega na tym, ze przez
    2 lata wczesniej nikt tam nie mieszkal. Wrocilem do swojego rodzinengo domu
    i w pierwsza zime pojawil sie problem, ktory nigdy wczesniej nie wystepowal.

    --
    Jacek Sawicki

  • 19. Data: 2010-10-20 17:49:59
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    Bogdan Slusarczyk wrote:

> [...]
    > czasem 5 stopni (temp. wody w piecyku). Ty przynajmniej nie dzielisz
    > kanałów z sąsiadami (ostatnie piętro), więc teoretycznie możesz zrobić

    Z tego co sie orientuje, to chyba dziele, bo jak kiedys tam mi jakis kamien
    spadl, to lecial i lecial....

    > Ja mam nawiewniki ciśnieniowe w oknach. Trochę pomogło, ale zajeb...
    > szybko wychładza mieszkanie jak się je otworzy na maksa.

    To jaki to ma sens?

    > zamykaną kratkę w łazience, jak dyma zimno to częściowo przymykam.
    > Jak Ci przedłużą komin to dopilnuj żeby Ci go ocieplili, bo zrobi się
    > korek i guzik taka robota.

    Ze spoldzielniami to nie takie proste, niby jak mam to sprawdzic, na dach
    nie wejde ;)

    --
    Jacek Sawicki

  • 20. Data: 2010-10-20 17:51:02
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    kiki wrote:
    > Paskudne są kominy ceglane. jak zrobi się cofka przy -20 stopniach to
    > sciana z kominem przemarznięta pod podłogi. Myślę, że te kominy
    > kiedyś zatkam i zrobię mechaniczną.
    > Na zimę zamykam anemostaty.

    Ja co prawda nie mam kominow ceglanych, ale w zeszla zime byly takie
    momenty, ze mi zamarzala woda w przewodach.

    --
    Jacek Sawicki