  • 21. Data: 2010-10-20 17:52:27
    Temat: Re: Blok, szyb w 3azience, wwiewa powietrze do srodka - co zrobic?
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    Artur wrote:
    > Sprawdź proszę czy rewizję do komina masz na dole zamkniętą ( to tam
    > gdzie czyści kominiarz w piwnicy ;-))) zdarzają się MacGay..... którzy
    > je otwierają bo... "wtedy jest chłodniej ziemniaki tak nie
    > rosną" ;-))) -

    Co mam sprawdzic?? ;)

    > i pytanie nr 2 czy czujesz jakieś dziwne wyziewy z szybu nieraz ???

    Chyba nie, w sensie zapachow.
    Czasem czuc jedzeniem, ale to raczej w kuchni albo przez okna idzie. W
    lazience nie przypominam sobie.

    --
    Jacek Sawicki

  • 22. Data: 2010-10-20 17:53:32
    Temat: Re: Blok, szyb w łazience, wwiewa powietrze do srodka - co zrobic?
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    michalski wrote:
    > Zapytaj w Castoramie - ja tam kupilem wentylatorki do ktorych mozna
    > bylo dokupic taka dostawkę, bardzo prymitywną, ktora zamykala droge
    > dla powietrza wpadającego do pomieszczenia. Proste, ale działa u mnie.
    > pozdr.

    Bylem wczoraj w lerua, maja cos takiego, koncowka z folia, ktora przy
    dmuchaniu w komin sie odgina i przepuszcza. Ale musze sobie zmierzyc, czy
    spasuje to z wentylatorem.

    --
    Jacek Sawicki

  • 23. Data: 2010-10-20 18:46:47
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "Evanduril" <m...@m...org> wrote in message

    > Bylem wczoraj w lerua, maja cos takiego, koncowka z folia, ktora przy
    > dmuchaniu w komin sie odgina i przepuszcza. Ale musze sobie zmierzyc, czy
    > spasuje to z wentylatorem.

    O to to. Banalne i dobrze - mniejsza szansa ze sie posuje :)

    --
    michalski, Kamień

  • 24. Data: 2010-10-20 19:12:20
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > kiki wrote:

    > Ja co prawda nie mam kominow ceglanych, ale w zeszla zime byly takie
    > momenty, ze mi zamarzala woda w przewodach.

    Ja to rozumiem :-) Ale lekarstwa na grawitacyją wentylację nie ma innego niż
    zatkanie jej na zimę.

  • 25. Data: 2010-10-20 19:15:15
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-20 19:46, Evanduril pisze:

    > Nie, akurat piecyk mamy w kuchni. W lazience nie ma nic, czemu by
    > zaszkodzilo zamkniecie wylotu, poza scianami :)

    I masz przyczynę. Jak włączasz piecyk to wysysa powietrze. Ciąg jest
    spory a nie ma nawiewników, więc bierze z kolejnego możliwego miejsca -
    czyli z łazienki. Jak zatkasz w łazience, to cofnie ci z wentylacji w
    kuchni - skądś to powietrze do spalania musi się wziąć.

    M.

  • 26. Data: 2010-10-20 22:56:22
    Od: "Marek" <d...@t...orange.pl>

    Użytkownik "Evanduril" <m...@m...org> napisał w wiadomości

    > Przeciez to jakis bezsens, mam otwierac okna, zeby mi bylo cieplej??

    > To prawda.

    > Ja nic sam nie ogrzewam, w lazience idzie taka duza gruba rura, co cieplo
    > oddaje.

    > Nie, akurat piecyk mamy w kuchni. W lazience nie ma nic, czemu by
    > zaszkodzilo zamkniecie wylotu, poza scianami :)

    > j/w
    >
    > --
    > Jacek Sawicki

    Odpisałem juz w wątku "Ogrzewac elektrycznie czy wymienic kaloryfery ?"
    Tu tylko dodam, że aby spalić 1 l gazu potrzeba do tego 11 l powietrza.
    Wpuść to powietrze do kuchni normalną drogą. Inaczej to przemarznie ci komin
    pojawi sie wilgoć a później grzyb. Zatykanie wentylacji nic nie da - komin
    spalinowy przestanie działać.
    Tak samo zamontowanie wentylatora do wentylacji może odwrócić ciąg w kominie
    spalinowym.

    Marek

  • 27. Data: 2010-10-21 21:13:44
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    M wrote:

    > I masz przyczynę. Jak włączasz piecyk to wysysa powietrze. Ciąg jest
    > spory a nie ma nawiewników, więc bierze z kolejnego możliwego miejsca
    > - czyli z łazienki.

    No jak z lazienki, skoro lazienka jest za drzwiami i za sciana, to latwiej
    juz by mu bylo z duzego pokoju polaczoengo z kuchnia, przedpokoju itp.
    Chyba, ze chodzi ci o to, ze przez kanal wentylacyjny w lazience zasysa
    powietrze z dworu, bo mu brakuje z tego co sie znajduej w calym mieszkaniu ?
    Ale to by bylo bez sensu, bo przeciez obok kominu spalinowego, wyzej, jest
    normalny otwor wlasnie wentylacyjny.

    > Jak zatkasz w łazience, to cofnie ci z wentylacji
    > w kuchni - skądś to powietrze do spalania musi się wziąć.

    W sensie bedzie ssac z otworu w kuchni i ziebic kuchnie?

    Marek wrote:
    > Tu tylko dodam, że aby spalić 1 l gazu potrzeba do tego 11 l
    > powietrza. Wpuść to powietrze do kuchni normalną drogą. Inaczej to
    > przemarznie ci komin pojawi sie wilgoć a później grzyb.

    Generalnie grzyb to juz chyba mam przy otworze w kuchni, bo cos takiego
    pomaranczowego jak by sie woda rozlazila widnieje naokolo niego.

    > Zatykanie
    > wentylacji nic nie da - komin spalinowy przestanie działać.
    > Tak samo zamontowanie wentylatora do wentylacji może odwrócić ciąg w
    > kominie spalinowym.

    No tak, ale to sa przeciez 2 rozne miejsca - ja mowie o problemach w
    lazience, a piecyk ma wlasny komin spalinowy, a do tego mam jeszcze jeden
    otwor w kuchniopokoju wentylacyjny.

    --
    Jacek Sawicki

  • 28. Data: 2010-10-23 18:29:03
    Od: Bogdan Slusarczyk <b...@o...pl>

    > Z tego co sie orientuje, to chyba dziele, bo jak kiedys tam mi jakis kamien
    > spadl, to lecial i lecial....

    Hmm, przedziwne. Kominiarz mnie zapewniał że zawsze mieszkańcy ostatnich
    pięter mają kanały na wyłączność. A może to przedłużenie w dół to do
    wyczystki w piwnicy?

    > To jaki to ma sens?

    W skrócie: jak się kąpię i junkers się pali to spaliny mi ciągnie w
    komin a nie na łazienkę ;)
    W detalach: mam dwa kanały + komin. Zamykam kanał w kuchni (skubany
    zasysa za mocno), otwieram szerzej nawiewniki i jak się odpali junkers
    to po chwili mam prawidłowy ciąg komina. Nieźle prawda ;)

    > Ze spoldzielniami to nie takie proste, niby jak mam to sprawdzic, na dach
    > nie wejde ;)

    Racja, ale zawsze możesz zapytać fachmanów czy ocieplili. Jak nie
    będziesz miał ciągu to brak ocieplenie może być pierwszym tego powodem.