  • 91. Data: 2009-01-29 17:27:40
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: z...@f...pl

> [...]
    > dwa przepusty pod drogami. Cena: ryczałt 2100zł a i tak się sfrajerowałem bo
    > mogłem zamówić mniejszą moc i zapłaciłbym 1500zł. PINB też u nas działa po
    > ludzku, papiery do odbioru złożone za 3-4dni kwit że mogę mieszkać, i
    > certyfikatów przy odbiorach budynków nie wymagają.;))
    > A jestem tzw "szarym obywatelem". Jak widzisz z powyzszego w niektórych
    > miejscach naszego kraju urzędnicy wiedzą co do nich należy.
    > A z gazownią sprawa oczywista: nie są instytucją charytatywną i skoro robią
    > siec na prywatnej działce to musza za to zapłacić łaski nie robia.

    ..życzę jak najlepiej i pozdrawiam..

  • 92. Data: 2009-01-29 17:58:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > ..to nie jest takie proste, żeby można tak twierdzić. W mojej instalacji
    > różnica
    > między zasilaniem a powierzchnią podłogi wynosi 2 do 3 stC, a więc jest
    > ściśle
    > zależna..Pzdr

    Ten temat juz omawialismy i to stosunkowo nie dawno. Nudno tak troche gadac
    wciaz o tym samym bez wnioskow. Dolacze sie drugi raz do tych samych
    argumentow z tym samym argumentem, bo odnosze wrazenie ze Twoje
    doswiadczenie z podlogowka ogranicza sie wylacznie do Twojego domu. Nie
    potrafisz zrozumiec, ze nie wszedzie jest tak samo. Poloz na swoja podloge
    parkiet drewniany grubosci tak z 15mm i zobaczysz, jak Twoja teoria legnie w
    gruzach i gdzie beda te 2 do 3C roznicy miedzy temp. zasilania a
    powierzchnia podlogi, a najlepiej niech bezie to pomieszczenie z duzymi
    przeszkleniami.

    Dla mnie w sumie eot, bo i tak nie dasz sie przekonac.

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2009-01-29 18:47:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > pomieszczenie z duzymi przeszkleniami.
    >
    > Dla mnie w sumie eot, bo i tak nie dasz sie przekonac.

    z poprzedniej rozmowy która sie skończyła gdy zaczołem drążyć dość dokłądnie
    temat wynikało że on ma bardzo małe zapotrzebowanie na energię. Ale jak juz
    wspominałem dyskusja sie skończyła gdy zaczołem drążyć temat szczegółowo.

  • 94. Data: 2009-01-29 22:01:04
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    z...@f...pl wrote:

    > ..to nie jest takie proste, żeby można tak twierdzić. W mojej instalacji różnica
    > między zasilaniem a powierzchnią podłogi wynosi 2 do 3 stC, a więc jest ściśle
    > zależna..Pzdr

    No to masz nawalone rur co 10cm albo i gęściej jak głupi czopek i tyle.
    Przepłacone za rurki, rozdzielacze, a i tak chodzi pewnie z tej
    podłogówki początek bo przy takich oporach za małą jest prędkość wody i
    zdąży ostygnąć zanim opóści podłogę.
    A tą samą podłogówkę można zrobić przy rozstawie pewnie 20 a nawet 25 cm
    co daje 4 do 5 razy mniej rury, temp zasilania 45st powrót 35 i będzie
    tak samo grzała.
    Z mojej strony EOT.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 95. Data: 2009-01-29 22:52:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JanuszK wrote:

> [...]
    > A tą samą podłogówkę można zrobić przy rozstawie pewnie 20 a nawet 25
    > cm co daje 4 do 5 razy mniej rury, temp zasilania 45st powrót 35 i
    dokładnie ale on chciał mieć zasialnie max 35 stopni

  • 96. Data: 2009-01-29 23:10:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > 15.. 20...25 kW i przy instalacji grzejnikowej - margines
    > bezpieczenstwa jest tak duzy, ze pewnie nawet inteligentna malpa by to
    > zrobila odpowiednio :) Problemy zaczynaja sie dopiero jak trzeba
    > zrobic cos z duzo wieksza precyzja, od ktorej zalezy potem np. koszt
    > eksploatacji, czy wygoda, komfort, a jak widac w przypadku podlogowki
    > - takze zdrowie. Niech sie wypowiedza fachmani od CO z tej grupy, czy
    > korzystaja z programow typu OZC. IMHO to jest podstawa. Bez poznania
    > zapotrzebowania na cieplo pokoju / budynku, nie da sie profesjonalnie

    jako wywolany do tablicy powiem tak

    im mniej subtelna instalacja tym wiekszy margines bledu.

    czyli instalacje grzejnikowa mozna spokojnie zrobic na pale choc bedzie
    pewnie przewymiarowana, ale kociol i tak sie dobiera pod CWU wiec musi miec
    te 20kW :)
    srednice rur w miare doswiadczony instalator tez dobierze prawidlowo.

    juz jednak podlogówka wymaga subtelniejszych wyliczen a podlogówka z pompa
    ciepla musi byc oparta o precyzyjne obliczenia zapotrzebowania i mocy petli
    grzewczych.

    tutaj praktycznie nia ma marginesu bledu. Albo bedzie dobrze albo bedzie
    zimno.

  • 97. Data: 2009-01-29 23:35:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > praktyka, z tym ze za rok bede wiedzial czy jest to wiecej czy mniej.
    > Teraz na pietrze utrzymuje temp 16-18stC, ale nie mam skonczonego
    > ocieplenia dachu. I zimy sa na szczescie jakies malo zimowe.
    >
    > Oczywiscie zysk roczny z ocieplenia bedzie wiekszy, gdy bedziemy grzac
    > drozszym paliwem. No ale przeciez pompa ciepla to taniocha i za darmo
    > prawie... Wiec w takim wypadku ocieplenie chyba nigdy sie nie zwroci.
    > Nie chce tutaj wywolywac kolejnej wojny na temat ilosci styro, scian
    > jedno/wielowarstowych i wyzszosci PC nad innymi zrodlami energii. Po

    A tak przy okazji, dla jakiej temperatury zewnetrznej te wyliczenia szanowni
    Panowie robicie??

    Pozdro.. TK

  • 98. Data: 2009-01-30 06:48:30
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > A tak przy okazji, dla jakiej temperatury zewnetrznej te wyliczenia
    > szanowni Panowie robicie??

    III strefa klimatyczna -20stC (Katowice)

    --
    Tomek

  • 99. Data: 2009-01-30 09:21:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    i20g2000prf.googlegroups.com...
    > [...]
    >
    > Jakem napisal tako wiec i robie ;) Ocieplalem "daszek" nad wykuszem.
    > Najpierw fotka jak to wyglada w stanie surowym:
    >
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1254
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1252
    >
    > Poniewaz styropian 20-stka jest tylko na zamowienie (robia wielkie
    > oczy;))) i trzeba czekac na niego 3-4 dni, a dekarze mnie gonili bo
    > juz chcieli foliowac wiezbe, zanabylem 10-tke i trzebabylo troche
    > porzezbic. I tak..

    i przypadkiem uczyniłeś dobrze bo...

    styropian w dwóch warstwach daje lepszą izolacyjność niż w jednej warstwie i
    to jeszcze bez pióro wpust.

  • 100. Data: 2009-01-30 09:42:57
    Od: a...@g...com

    On 30 Sty, 10:21, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > i przypadkiem uczyniłeś dobrze bo...
    >
    > styropian w dwóch warstwach daje lepszą izolacyjność niż w jednej warstwie i
    > to jeszcze bez pióro wpust.

    Moze i tak, bo przy okazji zakrylem druga warstwa szczeliny pierwszej,
    choc szczeliny drugiej i tak sa zapiankowane i szczelne ;)
    Nie wyobrazam sobie jak to mozna spaprac zeby potem wialo.. Choc
    wyobrazam sobie, ze zadnemu robotnikowi by sie nie chcialo tego robic
    tak dokladnie (przycinac styro pod odpowiednim katem do krokwii etc) -
    ja z tymi dwoma "daszkami" ~56cm x 300cm bawilem sie dwa dni :-) Inna
    sprawa, ze mamy ponizej zera i wiekszosc przegadalem z dekarzami przy
    moim super-piecu ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.