  • 31. Data: 2009-01-26 09:34:59
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Dwa jednakowe domy obok siebie. Na jednym 15cm styro na drugim 30cm.
    > I porównać koszty ogrzewania tych dwóch domów przez zezon.

    ja sie bawilem kiedys OZC, wklepalem caly swoj dom, a pozniej zmienialem
    sciany zewnetrzne. Dzieki temu mozna bylo wyjsc poza domysly i zobaczyc
    (teoretycznie) ile daje ocieplenie.
    - zapotrzebowanie calkowite domu na cieplo - 8,7kW
    - ilosc ciepla uciekajacego przez sciany - 1,4kW
    - roczne zapotrzebowanie na cieplo - 85GJ/rok
    Mur to Porotherm 44, bez ocieplenia (k=0,36).

    A teraz to samo, tylko sciana max+25cm styro:
    - zapotrzebowanie calkowite domu na cieplo - 7,9kW
    - ilosc ciepla uciekajacego przez sciany - 0,6kW
    - roczne zapotrzebowanie na cieplo - 78GJ/rok

    Czyli musze wyprodukowac (85-78)/85 * 100% = 8% energii mniej. Dla mnie
    (ekogroszek) jest to kwota rzedu 200zl rocznie. Pamietajmy - sciana 2x
    cieplejsza!

    to tak do przemyslenia w dlugie zimowe wieczory :)

    z pozdrowieniami
    --
    Tomek

  • 32. Data: 2009-01-26 09:41:35
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > A jak rozwiążesz problem drzwi. Przeciez jakoś do domu wejść trzeba a
    > drzwi to mostek cieplny jak nic;)))
    > No i audytorzy termowizyjni straca racje bytu jak wszyscy tak jak Ty beda
    > budowac;))0
    > A zabawa kamera termowizyjna kriogeniczna może wywołac orgazm.

    Ha, problem drzwi to ja juz dawno mam rozwiazany. Wchodzic sie bedzie sluza
    podziemna. W celu zminimalizowania kosztow bedzie to za razem GWC. Mysle, ze
    rura 220 przecisne sie do srodka, a i dzieci nie beda mialy problemu.
    Problem termowizyjny jak zauwazyles bedzie rozwiazany, bo to zbedny wydatek.
    Na razie nic nie wymyslilem w kwestji orgazmu kriogenicznego.:-)) Trzeba
    bedzie opracowac jakas metode z paragonami.:-)

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-01-26 09:55:25
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cieplejsza!
    >
    > to tak do przemyslenia w dlugie zimowe wieczory :)

    No po dziesieciu latach moze sie zwroci...

    Porotherm 44 PW to U=0,31, wiec roznica jeszcze mniejsza :-)
    Piszesz o rocznym zapotrzebowaniu, a ekogroszek w sezonie grzewczym?

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-01-26 09:56:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > cieplejsza!
    >
    > to tak do przemyslenia w dlugie zimowe wieczory :)

    Zaraz Ci Adam swoje wyliczenia przedstawi;)))

    Krzysiek

  • 35. Data: 2009-01-26 10:15:32
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Porotherm 44 PW to U=0,31, wiec roznica jeszcze mniejsza :-)
    > Piszesz o rocznym zapotrzebowaniu, a ekogroszek w sezonie grzewczym?

    ja mam PTH44 na zwyklej zaprawie, wiec przyjalem gorszy wspolczynnik 0,36 :)
    Roczne zapotrzebowanie podalem jako 85GJ, co przelicza sie na 3,6t
    ekogroszku (uwzgledniajac sprawnosc kotla). Mniej wiecej sie to zgadza z
    praktyka, z tym ze za rok bede wiedzial czy jest to wiecej czy mniej. Teraz
    na pietrze utrzymuje temp 16-18stC, ale nie mam skonczonego ocieplenia
    dachu. I zimy sa na szczescie jakies malo zimowe.

    Oczywiscie zysk roczny z ocieplenia bedzie wiekszy, gdy bedziemy grzac
    drozszym paliwem. No ale przeciez pompa ciepla to taniocha i za darmo
    prawie... Wiec w takim wypadku ocieplenie chyba nigdy sie nie zwroci.
    Nie chce tutaj wywolywac kolejnej wojny na temat ilosci styro, scian
    jedno/wielowarstowych i wyzszosci PC nad innymi zrodlami energii. Po prostu
    suche fakty i przeliczenia.

    --
    Tomek

  • 36. Data: 2009-01-26 10:19:04
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Tomek" <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czyli musze wyprodukowac (85-78)/85 * 100% = 8% energii mniej. Dla mnie
    > (ekogroszek) jest to kwota rzedu 200zl rocznie. Pamietajmy - sciana 2x

    Wszystko się zgadza, ale tylko w teorii. Obliczenia nie biorą pod uwagę
    błędy wykonawcze. Pamietaj, że w pionowych fugach między pustakami PW44 może
    znajdować się zimne powietrze, o temp. zewnętrznej, które będzie chłodzić
    tynk wewnątrz. Podobnie z wełną - pomiedzy łączeniami płyt może hulać zimny
    wiatr.
    Ja dałem 18cm styro na ściany i 30cm wełny w dach, zakładając właśnie, że
    jakieś 20% z tej izolacji jest stracone z powodu błędów w montażu.

    --
    Bartek

  • 37. Data: 2009-01-26 10:29:54
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > błędy wykonawcze. Pamietaj, że w pionowych fugach między pustakami PW44
    > może znajdować się zimne powietrze, o temp. zewnętrznej, które będzie

    no wez... nie jestes moim sasiadem przypadkiem?:) Facet spedzil 2tyg na
    drabinie i wypelnial te pionowe fugi pianka montazowa. A na to wszystko
    przywalil styro dodatkowo :)
    Powietrze ktore znajduje sie w fugach jest izolatorem. Wiatr tam nie hula.
    Oczywiscie po otynkowaniu chaty z zewnatrz. Jesli producent podaje jakies U
    sciany, ktora systemowo pionowe fugi ma wypelnione powietrzem, to znaczy ze
    uwzglednil w obliczeniach taki sposob laczenia pustakow.

    --
    Tomek

  • 38. Data: 2009-01-26 11:43:12
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > rura 220 przecisne sie do srodka, a i dzieci nie beda mialy problemu.

    jakby nie można się było normalnie teleportować do i z domu ?

    pzdr.
    rafał

  • 39. Data: 2009-01-26 13:18:42
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Tomek" <a...@i...pl> wrote:

    > no wez... nie jestes moim sasiadem przypadkiem?:) Facet spedzil 2tyg na
    > drabinie i wypelnial te pionowe fugi pianka montazowa. A na to wszystko
    > przywalil styro dodatkowo :)

    Nie... Ja od razu kupiłem styro zakładkowe, a szczeliny pianą wypełniali ci
    co przyklejali płyty do ściany. Z tego co pamietam, przyklejanie styropianu
    na styropian nie jest zgodne z technologią wykonywania ociepleń.

> [...]
    > U sciany, ktora systemowo pionowe fugi ma wypelnione powietrzem, to znaczy
    > ze uwzglednil w obliczeniach taki sposob laczenia pustakow.

    Oczywiście. Pod warunkiem, że murarz każdy pustak przyklei tak, jak życzy
    sobie tego producent.
    Wtedy ściana wygląda tak:
    http://www.wienerberger.pl/images/db/srref/112567948
    5441.jpg
    a nie np. tak:
    http://www.venea.pl/bud/a4.jpg
    U mnie wiało po otynkowaniu w środku, wieje po wykonaniu ocieplenia
    styropianem na zewnątrz. Wieje spomiędzy łączeń porotherma, pod oknami,
    gdzie nie mam jeszcze parapetów. I będę to uszczelniał pianką :)

    --
    Bartek

  • 40. Data: 2009-01-26 13:32:25
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > U mnie wiało po otynkowaniu w środku, wieje po wykonaniu ocieplenia
    > styropianem na zewnątrz. Wieje spomiędzy łączeń porotherma, pod oknami,
    > gdzie nie mam jeszcze parapetów. I będę to uszczelniał pianką :)

    Witam w klubie wiania :-) Porotherm powinno się otynkować przed ociepleniem
    i ja tak zrobiłem. Przynajmniej nie wieje z gniazdek :-) Styropian jeżeli
    przyklejony na placki nic nie daje. Można dać materiał 44cm na to 20 styro ,
    a i tak będzie wiało.