  • 161. Data: 2014-03-02 13:51:40
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-27 15:04, Ergie pisze:

    > Popatrz a w Skandynawii podatki wyższe, a oszustów jakby mniej.
    > Nieprawdą jest że oszuści są tam gdzie wysokie podatki. Natomiast
    > prawda jest że tam gdzie są oszuści trzeba wprowadzić szczelny system.

    Tyle, że tam ludzie zarabiają 10 razy tyle co w Polsce, a stan majątkowy
    oraz dochody każdego obywatela są jawne i dostępne w internecie. Tak,
    tak, dla przykładu Norwegia - wystarczy wejść na stronę ministerstwa
    finansów, wpisać imię i nazwisko sąsiada i dokładnie widzisz jaki jest
    jego stan majątkowy i ile zarobił w tym roku oraz latach poprzednich.
    Nie uwierzyłbym, gdybym sam tego nie widział na własne oczy.
    Czyli jak widzisz jest ogólny zamordyzm, ale chociaż w zamian za to
    państwo każdemu zapewnia dużą opiekę socjalną, który nie pozwoli nie
    tylko zdychać z głodu, ale zapewnia także normalne warunki życia.
    U nas jest zamordyzm i cwaniactwo, polegające na interpretowalności
    prawa w zależności od potrzeb, aby można było każdemu dojebać.

    > Że co? Już pisałem gdyby chodziło o kasę to rząd by podniósł akcyzę na
    > paliwo a tymczasem jest na najniższym dopuszczalnym w UE poziomie.

    Gdyby jeszcze podnieśli to wpływy do kasy państwa by spadły, bo wielu
    przedsiębiorców po prostu zwinęłoby interesy.

  • 162. Data: 2014-03-02 14:02:55
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 2 marca 2014 13:51:40 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    >

    > Gdyby jeszcze podnieśli to wpływy do kasy państwa by spadły, bo wielu
    >
    > przedsiębiorców po prostu zwinęłoby interesy.

    I na miejsce tych co się zwinęli pojawili by się nowi co zadowolili by się mniejszym
    dochodem i przez 5 lat brakiem pomysłów w stylu " zbudować dom".

  • 163. Data: 2014-03-02 15:12:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > roznice gdzies. A tak jednym z ulubionych zajec jest bieganie po
    > sklepach i szukanie taniosci, by z tej kiepskiej pensji zostalo jak
    > najwiecej. Kolejne bzdurne zalozenie to zawyzanie cen gdyby nie bylo
    > marketow. Tak jakby rodzime sklepy, hurtownie, czy producenci ze soba
    > nie konkurowali. A zagrozenie jest calkiem inne. To z czego cieszy
    > sie kogutek z czasem moze myc najwiekszym problemem. Kiedy zostana
    > tylko sieci to wtedy dopiero bedziemy mieli ceny. Wszystko idzie w
    > kierunku monopolu. I oby nie plakali kiedys ci co zostana z niskimi
    > pensjami i sklepami bez wyboru marki i cen.

    no i jeszcze jedna sprawa... ten droższy mniejszy sprzedawcą mieszka w
    twojej okolicy, być może będzie potrzebował jakiejś usługi od nas, ponadto
    zostawia podatek w naszej gminie a nie gdzieś w warszawie czy co gorzej
    cyprze.

  • 164. Data: 2014-03-02 15:16:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Zapomniałem że wy tu wszyscy bogole jesteście. A jak za 25 lat
    > spłacicie ostatnią ratę kredytu to do jadłospisu wróci mięso. Może
    > nie codziennie bo kolejny kredyt będzie potrzebny na remont kapitalny
    > rudery.

    ty naprawdę nie łapiesz że cięcie zarobków dotyczy wszytskich?

    zaczęto od rżniecia robotnikom, teraz sie ostro tnie stanowiska umysłowe,
    potem zacznie się rzeź niższego managementu, a potem wyższego.

    jeśli proces będzie tak postepował dalej to mało kto będzie zarabiał tyle
    aby go było stać na kredyt na telewizor.

    co ci z tego taniego miesa z plastiku jak nie bedzie ci miał kto zapłącić
    godziwie za twoją pracę.

  • 165. Data: 2014-03-02 15:16:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Ergie a wez wlacz kalkulator i przelicz z jakiej kwoty odliczy 1000zl
    > i ile paliwa za to mozna kupic. Dla uproszczenia odpowiem, ze to jest
    > prawie 1000 litrow paliwa. Ty jeszcze piszesz o tym, ze nie ma gornego
    > limitu. A skoro to ma byc "dorobek" to rozumiem, ze tyle powinien
    > wyjezdzic w sprawach prywatnych, a to znaczy, ze na sluzbowe musimy
    > jeszcze dodac. A powiedz mi tak, ile miesiecznie zuzywasz paliwa?

    to on ma samochód myślisz? :)

  • 166. Data: 2014-03-02 15:22:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    a ceny również

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 167. Data: 2014-03-02 17:34:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-02 15:16, Marek Dyjor pisze:

    > jeśli proces będzie tak postepował dalej to mało kto będzie zarabiał
    > tyle aby go było stać na kredyt na telewizor.
    >
    > co ci z tego taniego miesa z plastiku jak nie bedzie ci miał kto
    > zapłącić godziwie za twoją pracę.

    Wiesz, mnie przeraza ta swiadomosc zacietego polaka. Dobrze malym
    sklepom, ze padaja bo wlasciciele zarabiaja i nie siedza do 22. A to
    jest analogicznie jak pisales o bezimiennym robotniku ktorego traktuje
    sie jak kolumne statystyczna w kontekscie zasobow ludzkich. Identycznie
    jest z zakupami. Nie pojde do lokalnego sklepu, bo wlasciciel ktorego
    znam kupi sobie nowy samochod i bedzie mial wiecej jak ja, a to przeciez
    burak ze wsi. Pojde do stonki, bo nie widze wlasciciela ktory ma
    kolekcje samochodow klasy Veyron. Tam widzie sasiadke siedzaca na kasie.
    Placac jej moge poczuc wyzszy status spoleczny.
    Idiotyczne skupianie sie na duperelach, jak piecdziesiat groszy taniej w
    stonce zdaje sie byc cenniejszym zjawiskiem jak zarabianie kilka razy
    wiecej. Pytanie czy lepiec wydawac mniej, czy zarabiac kilka razy wiecej
    placac nieco drozej?
    Kiedy bedziemy mogli zarobic wiecej? Czy wtedy kiedy bedziemy mieli
    monopol detalistow zatrudniajacych nas na odkurzaczu, czy wtedy kiedy
    rynek detaliczny bedzie rozproszony i konkurencyjny wobec siebie? Co w
    dluzszej perspektywie zapewni dobra jakosc i konkurencyjne ceny? Ergie
    znajdzie pewnie i na to metode tworzac kolejne uscislenia i ulepszenia
    coraz glebiej siegajacych ustaw. No i rzecz jasna przyczyni sie to do
    spadku bezrobocia, bo trzeba bedzie znow zatrudnic urzednikow. hehe
    Narazie widze, argumenty ze w sieciach wygodniej i taniej. No fakt,
    tylko sklepy klasy marketow moga byc wlasnoscia jednego lokalnego
    czlowieka. Nie umniejszy to nic wygodzie, tylko kapital i podatki beda
    jakby bardziej nasze. Im wiecej takich firm tym wiecej trzeba bedzie
    specjalistow w porownaniu do sieci zarzadzanej globalnie z za jednego
    biurka. Identyfikowanie sieci detalicznych z wygoda i zakupami do 22
    jest pomylka. Nie ma zadnego powodu by takie sklepy nie mogly byc
    lokalnym przedsiewzieciem, ale niestety przepisy jak te o samochodach
    napewno tego nie ulatwiaja. Tylko zeby zdac sobie z tego sprawe to
    trzeba niesty wyjsc troche poza wlasny schemat, widziec szerzej i
    znacznie dalej, zamiast z pasja skupiac sie na tym, ze ktos dorabia sie
    niesamowicie grabiac spoleczenstwo wozeniem sluzbowym samochodem dziecko
    do szkoly.

    A dzis w telewizji slyszalem o pociagu Pendolino podobno gdzies tam
    rdzewiejacym za 3,5 miliarda zyli. To kolejny dowod na to, ze panstwo
    dobrze zarzadza pieniedzmi. A tym czasem Pendolino to srednio utrzymanie
    175000 emerytow przez rok. Moznaby zastanowic sie w tym kontekscie nad
    polityka prorodzinna i polityka emerytalna panstwa. Ale to pozostawie
    dociekliwym i chcacym troche pomyslec, konczac tym samym ten przydlugi
    wywod.

    Pozdro.. TK

  • 168. Data: 2014-03-02 17:46:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > to on ma samochód myślisz? :)

    Przestrzelil najnormalniej. :-)
    Roznica miedzy nami a nim jest taka, ze my wiemy ile paliwa mozemy
    wyjezdzic prowadzac dzialasnosc i ile na tym hipotetycznie mozna
    zarobic. Tak srednio patrzac po kwotach jakie wydaje na paliwo to cale
    goowno. Moze w firmach budowlanych majacych kilka/nascie/dziesiat,
    koparek, czy firmach transportowych ma to jakies znaczenie. Ale w
    normalnej dzialalnosci nikt z tego nie dorobi sie nie wiadomo czego.

    Pozdro.. TK

  • 169. Data: 2014-03-02 17:54:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-02 15:22, masti pisze:

    > a ceny również

    Uslugi tak, ale ceny towarow juz nie.
    Zobacz ceny paliwa:
    http://www.e-petrol.pl/index.php/notowania/rynki-zag
    raniczne/stacje-paliw-europa

    Najciekawsza jest ostatnia kolumna tj. ilosc litrow za 100zl. W
    Skandynawii co prawda mniej jak w Polsce z ta roznica, ze tych setek
    zarabia sie kilka razy tyle.
    Powraca wiec pytanie, czy lepiej placic mniej i zarabiac wiecej, czy
    lepiej placic nieco wiecej i zarabiac wiecej?
    Ciekawe kto z nich z oszczednosci chodzilby do stonki?

    Pozdro.. TK

  • 170. Data: 2014-03-02 18:03:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-02 17:54, Maniek4 pisze:

    > Powraca wiec pytanie, czy lepiej placic mniej i zarabiac wiecej

    No pomylka oczywiscie. Placic mniej, czy zarabiac wiecej?