  • 51. Data: 2014-02-27 15:13:43
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Że co? Już pisałem gdyby chodziło o kasę to rząd by podniósł akcyzę na
    > paliwo a tymczasem jest na najniższym dopuszczalnym w UE poziomie.

    i tak za wysokim jak na nasze warunki.

  • 52. Data: 2014-02-27 15:15:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ech, następny. Co to znaczy łupi. Zabiera i zakopuje? Te pieniądze nie
    > znikają i wrócą do obywateli w postaci zasiłków emerytur, dróg,
    > przedszkoli służby zdrowia lub obniżki podatków.

    GÓWNO PRAWDA... jeśli naprawde w to wierzysz toi jesteś IDIOTĄ

    Ta kasa zostanie zmarnotrawiona,

    Nie mamy wysokich zasiłków ani dobrych emerytur, drogi powstały dzieki kasie
    z UNI.

    kasa jest na olimpiady stadiony i inne bzdety na dzieci nie ma kasy.

  • 53. Data: 2014-02-27 15:16:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.02.2014 14:35, quent pisze:

    > Bo tego państwo nie powinno w ogóle regulować. Podatek dochodowy
    > powinien zniknąć.

    A jesteś w stanie uzasadnić to jakoś obszerniej niż "JKM, moje wielkie
    mzimu, tak głosi więc to jest słuszne"?

  • 54. Data: 2014-02-27 15:19:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-27 15:04, Ergie wrote:
    > Nie chodzi o to by obniżyć podatki bo wtedy zabraknie na drogi i
    > emerytury dla ludzi tzw. "starego" systemu.

    O czym Ty piszesz człowieku??
    Przecież na to nie ma już dziś!
    Państwo ciągle pożycza od ludzi ale zadłużenie rośnie zamiast maleć.
    To jest niesamowite... jak można tego ciągle nie widzieć?

    Gdyby zmarginalizować pod. doch. to do PL zjechałoby się pół świata...
    dochody z VATu ruszyłyby z kopyta i zrekompensowałyby "starty" z nawiązką.
    Ale oczywiście nie o to politykom chodzi... cel jest inny przecież.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 55. Data: 2014-02-27 15:21:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-27 15:10, Ergie wrote:
    > Ech, następny. Co to znaczy łupi. Zabiera i zakopuje? Te pieniądze nie
    > znikają i wrócą do obywateli w postaci zasiłków emerytur, dróg,
    > przedszkoli służby zdrowia lub obniżki podatków.

    LOL!
    Ty jesteś jednak kosmitą, bez urazy ale tak jest niestety...
    Straciłeś kontakt z rzeczywistością chyba skoro nie zdajesz sobie sprawy
    z tego, że większość tych pieniędzy idzie na zmarnowanie - do ludzi
    wraca ułamek.

  • 56. Data: 2014-02-27 15:24:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 14:06, Ergie pisze:

    > ROTFL. Już Ci pisałem wielokrotnie masz lepszy pomysł na rozwiązanie
    > jakiegoś problemu niż rząd to go podaj. Jak na razie to co jakiś czas
    > krytykujesz pomysły rządzących nie podając lepszych.

    Akurat mialem na mysli rejonizacje szkoly. :-)

    > Półtora roku podczas którego garstka uczciwych stracą trochę, a duża
    > grupa oszustów straci możliwość oszukiwania.

    Nie przeczytales ustawy. Ta garstka uczciwych zlozy sie na nieuczciwych.

    > Nie złupi przedsiębiorców bo oni te koszty przerzucą na klientów za to
    > oszustom odbiera możliwość oszukiwania.

    A Ty szczesliwie zaplacisz wiecej. Gratuluje dobrego samopoczucia.
    Wiesz jak bedzie? Padna kolejne sklepy, bo sieci beda mialy relatywnie
    jeszcze taniej, a to z prostego powodu bo nie woza towaru malymi
    samochodami.

    > ROTFL.

    Mnie to akurat nie smieszy.

    > Jestem konsumentem chcę kupować tanio i wygodnie. Robię zakupy o 22
    > wieczorem, parkuję pod sklepem, płacę kartą i mam wszystko co potrzebuję
    > w jednym miejscu. Nie nie żal mi malutkich sklepików bez parkingów,
    > gdzie wszystko było o 50% droższe, a właściciele robili problemy przy
    > płatnościach kartą za małe zakupy.

    Jestes przerazliwie krotkowzroczny, tak przerazliwie, ze mnie to przeraza.
    Wiesz kogo potrzebuja sieci? Roboli do sprzedazy. Specjalisci od
    globalnego zasiegu, zarabiajacy krocie siedza w siedzibach tych firm i
    to nie jest Polska. Jak to sie mowi: nim minie noc ktos w tym pokoju
    wyciagnie kopyta. Teraz sie cieszysz, ale to dotyka nas wszystkich.
    Zakupy przez internet i duze sieci. Dzis kupisz tanio, a jutro
    zastanowisz sie dlaczego likwiduja Twoje stanowisko pracy. Pozniej
    zatrudnisz sie na odkurzacz w jakiejs galerii handlowej, bo Twojej
    wiedzy tu nikt nie bedzie potrzebowal. A przez to, ze tak jest Ty male
    sklepy postrzegasz jako male i niewygodne. Nie zastanawiales sie jak
    maja sie rozwinac?
    Ale zeby nie bylo o sklepach to sytuacja dotyczy coraz bardziej innych
    dziedzin. Nawet chleb kupisz w markecie pieczony. Ciekawe skad biora
    make? Co zrobia okoliczne piekarnie? Ludzie w nich pracujacy? Myslisz,
    ze starczy dla wszystkich miejsc pracy w okolicznej biedronce? Gdzie
    placa podatki? I przy okazji ciekaw jestem czy chcialbys pracowac razem
    z zona w takiej galerii do 22 majac dwojke malych dzieci.
    Wszystko fajnie wyglada jak sie idzie na zakupy, ale dla tych co tam
    pracuja to jest zapierdziel za kiepskie pieniadze.

    > To nie ja jestem dla sklepów tylko one dla mnie.

    A kto mowi inaczej?
    Rozmawiamy o polityce panstwa w skali makro, a nie Twoich
    przyzwyczajeniach. Z malych sklepow powstaja tez duze, ale trzeba dac im
    warunki i o tym jest ta dyskusja.

    > ROTFL. Wybacz ale nie podejmuję się dyskusji z taką retoryką.

    Bo najwyrazniej wogole nie lapiesz o co w tym chodzi i bedziesz stal ze
    sztandarem z napisem "Uwolnic Orke".

    > Kłamstwo.

    Nie manipuluj i nie wyrywaj z kontekstu. Tam bylo napisane: "Bo zdaje
    sie zadna siec polskiego kapitalu..."
    Zdaje sie nie znaczy zadna siec nie ma.

    > ROTFL. GUS i Eurostat najwyraźniej kłamią.

    A masz tam moze dane jakby bylo gdyby czesc firm nie upadla? No i wez z
    tym Gusem. Naprawde rajcuje sie wzrost na poziomie 2% PKB? Takie Chiny
    jak im nie szlo mialy 7%-9% tylko, ze tam inwestuje sie w nauke i
    przemysl, a nie w sieci handlowe.

    > Pewnie zaraz się dowiem że Żydów i cyklistów.

    > ROTFL.

    Iscie fachowy argument.

    > Już o tym kiedyś dyskutowaliśmy. Akcyza wbrew nazwie obecnie jest po to
    > by obniżać konsumpcję a nie przynosić wpływy.

    I pewnie dlatego jej poziom zaklada sie w ustawie budzetowej. I pewnie
    dlatego Rostowski jawnie mowil o koniecznosci zwiekszenia wplywow z tego
    tytulu.

    > Gdyby chodziło o wpływy to
    > akcyza na alkochol i papierosyby była obniżona o połowę i budżet miałby
    > większe wpływy. Wie to każdy łącznie z posłami ale w przeciwieństwie do
    > Ciebie oni widzą drugą stronę medalu czyli wzrost spożycia powoduje
    > zwiększone wydatki na leczenie więc bilans jest ujemny.

    Chyba przespales ostatnia debate budzetowa. Ale o oczywistych rzeczach
    nie dyskutuje. Ty mozesz sobie myslec co chcesz, nawet takie cos
    wyjatkowo smieszne i infantylne.

    > Nie była.

    Byla, sam to pisalem. Jest w sieci, latwo sprawdzic.

    > Wręcz przeciwnie. Jak nie będzie oszustów to uczciwe firmy będą miały
    > więcej klientów, więc uczciwym będzie lepiej.

    Najpierw piszesz, ze dodatkowe koszty nowego podatku przeniosa na
    klienta, a tego bedzie wiecej mimo wyzszych cen.
    Oj ekonomista to Ty nie zostaniesz.

    > Po pierwsze nie "okradają", po drugie płacą podatki od darowizn jakie
    > otrzymują gdy przekroczą odpowiedni próg. Tak samo jak każda kobieta (i
    > mężczyzna) która w ciągu roku otrzyma wiele drogich prezentów od obcych
    > osób też powinna zapłacić podatek od darowizny.

    Blebleble. Pewnie prowadza jeszcze ksiegowosc owych darowizn.
    Skoro one Cie nie okradaja to w jaki sposob okrada Cie baba jadaca do
    fryzjera? To przeciez ten sam kociol do ktorego wplywaja badz nie
    wszystkie podatki. Jezeli dziwka nie placi to za nia zaplaci ktos inny,
    bo wydatki rzadowe musza sie bilansowac.
    No litosci przeciez to podstawy.

    > A co komu do tego co kto w łóżku robi. I czy robi to bo dostał bukiet
    > kwiatów, bilet do kina czy 100zł ???

    A to co Cie obchodzi, ze ktos na czarno pracuje?

    > Było prosto i wielu oszukiwało więc trzeba było skomplikować. Najpierw
    > byli oszuści a dopiero później zmiany przepisów.

    Musi byc jeszcze tanio, nie tylko prosto.

    > O, niemożliwe! A jak pisałem że ludzie pracują na umowy o dzieło by
    > więcej dostawać do ręki to twierdziłeś że oni by chcieli na normalne
    > umowy o pracę.

    Oczywiscie, ale nie doczytales. Nie pisalem, ze trzeba ozusowac, tylko
    woleliby na umowe ale z tym jest problem. A jaki to napisalem nieco nizej.

    > Sory, ale bredzisz!!!
    > Mam trójkę dzieci i od kiedy pamiętam (a trochę pamiętam) nigdy nie było
    > tyle polityki prorodzinnej co w ostatnich latach.
    > Obecnie:
    > - podatkowe ulgi na dzieci są najwyższe w historii.

    Zbierze sie tego z 800 zyla na koniec roku. Nie rob sobie jaj.

    > - w wielu gminach działają karty 3+ dające 50% zniżek na baseny, darmowe
    > muzea itp dla rodzin wielodzietnych.

    Basenu do gara dzieciom nie wlozysz. Z basenem do szkoly tez nie pojda.
    Zeby bylo smieszniej to mam taka karte. No i zgadnij ile mnie zaplace za
    basen? jeden zloty za osobe, doslownie jeden zloty. Z cala rodzina jak
    pojde w weekend to za godzine zaplace (nie pamietam biletow rodzinnych)
    jakies lekko 50 zl. Z karta minus 5zl. Przeciez to jest kpina. To sie
    robi po to zeby powiedziec, ze sie robi. Ale prosze Cie nie nazywaj tego
    polityka prorodzinna.
    Moj serdeczny kolega w Angli za calodniowy pobyt czteroosobowej rodziny
    placil w przeliczeniu na zl 50 zyli. Zobacz jaka jest skala.

    > - w tym roku obniżono opłaty za przedszkola, a miejsc w przedszkolach w
    > stosunku do liczby dzieci jest więcej niż kiedykolwiek

    Przedszkole to raptem trzy lata. No wez sie nie zapedzaj. Dobrze
    zrobili, ale nie zachwycaj sie tak.

    > - becikowe

    phi

    > - wydłużenie urlopu macierzyńskiego, opcjonalny roczny urlop macierzyński
    > - dodatkowy 2 tygodniowy urlop ojcowski

    Ciagle do gara nie wlozysz.

    > Tyle na szybko i bynajmniej nie jest to obrona obecnego rządu bo część
    > to zasługa poprzedniego. Każdy rząd po feministkach z SLD prowadzi coraz
    > lepszą politykę prorodzinną i trzeba naprawdę mieć wielki klapki na
    > oczach albo nie mieć dzieci by tego nie widzieć.

    Albo siedziec na doopie w domu zeby nie wiedziec jak jest na swiecie.
    Na szybko - nie da sie kupic szkolom ksiazek zeby dzieci mogly korzystac
    z tego na lekcji i nie targac do domu? Po chu co rok kupowac nowe
    podreczniki na ktore sam wydaje jakies 1500 zyla co rok? Nawet Twoja
    ulga podatkowa tego nie niweluje, po prostu smieszne jest to co piszesz,
    a ja nie naleze do tych najmniej zarabiajacych. Wiec spodziewam sie, ze
    inni maja znacznie gorzej i doprawdy chwala im za to, ze sobie radza.
    Tylko niestey takim kosztem ze sie zarzynaja w imie jakichs emerytur,
    jako ze rzad do dzietnosci namawia.
    Kolejny temat to chocby ustawa smieciowa. Gdyby panstwo chcialo pomoc
    naprawde i to bezposrednio to za dzici placilbys mniej. Ludziom to jest
    potrzebne, to co jest najbliej nich, a nie urlopy jak np. jedno i tak
    nie moze znalezc pracy. Tak wiem na slasku jest.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2014-02-27 15:25:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 14:11:55 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Obowiazkiem panstwa powinno byc umozliwianie swoim obywatelom prowadzenia
    > dzialalnosci / firm i wspieranie ich. U nas swoich sie gnoi, a obcym daje
    > ulgi. Swoi ledwo wiaza koniec z koncem - dowalic im jeszcze obciazenia!
    > Zagraniczni nie placa podatkow - nic zlego sie nie dzieje. To jest chore :)
    Gdzieś tam wyżej pisze o naszych lokalnych kupcach. Oprócz tego mamy 6 biedronek,
    Netto, Lidl, Bricomarche + Intermarche(to franszyzny więc lokalni biznesmeni
    zarabiają)+ Kaufland i Tesco. I tak się zastanawiam bo danych nie mam: kto więcej
    płaci podatków nasi "kupcy" czy sieci handlowe?

  • 58. Data: 2014-02-27 15:27:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 12:15:49 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Mnie w sumie bardziej drażni głąb, który narzeka na podatek dotyczący
    > samochodów na grupie o budowaniu...
    Zawsze możesz nie zabierać głosu w dyskusji która Tobie nie odpowiada.
    Słyniesz z tego że na różnych grupach chamsko trolujesz całkowicie nie na temat a
    takie szczegóły Ciebie drażnią.

  • 59. Data: 2014-02-27 15:33:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-02-27 14:11, Ergie wrote:
    > Jakby chodziło o dziurę budżetową [...]

    Z drugiej strony: jeśliby państwu zależało na rozwiązaniu problemu
    używania samochodów "firmowych" do celów osobistych nie związanych z DG
    to wprowadziłoby na przykład wyraźne rozróżnienie tablic rejestracyjnych
    samochodów "służbowych" (jak choćby w Danii).

    I wtedy byłaby krótka piłka: podjeżdżasz pod przedszkole czy inny
    supermarket samochodem służbowym to narażasz się na "strzał" od policji
    czy innej straży miejskiej.

    A tak to IMHO jest taka zabawa w kotka i myszkę: państwo udaje, że nie
    dyma przedsiębiorców na VAT-cie (bo coś tam w końcu można odliczyć).
    Natomiast przedsiębiorcy udają, że nie dymają państwa na "lewych
    kilometrach" i generalnie amortyzacji samochodów.

    Oczywiście wiem, że użycie *środka trwałego* do celów nie związanych z
    DG *zgodnie z prawem* *nie* wywala go z KUP, ale to IMHO jeszcze trochę
    inna wersja tej samej zabawy.

    Piotrek

  • 60. Data: 2014-02-27 15:47:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-02-27 10:54, Kris wrote:
    > Najlepszy jest ten fragment:
    > "Do pierwszej grupy zaliczyć można będzie wyłącznie pojazdy, których konstrukcja
    nie pozwala na wykorzystywanie ich do innych celów, niż te związane z profilem
    prowadzonej przez nas działalności. W tym przypadku przedsiębiorca zobligowany będzie
    również do prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu. Ta zawierać ma m.in.
    dokładne daty, opis trasy, liczbę pokonanych kilometrów i dane kierowcy. Informacje o
    każdym tego typu pojeździe trzeba będzie zgłosić do urzędu skarbowego."
    > Chcesz odliczać VAT i paliwo musisz szczegółowa ewidencję prowadzić. A jak w
    ewidencji wpiszesz że jechałeś z punktu A do punktu B i było to 50km to US
    zakwestionuje bo najkrótsza droga z A do B wynosi 30km więc jechałeś naokoło aby
    skarbówke oszukać;)

    Czy przypadkiem tego "których konstrukcja nie pozwala na wykorzystywanie
    ich do innych celów" dziennikarz nie "wyssał sobie z brudnego palucha"?

    OIDP nie było takiego wymogu w projektach zmian a i w ustawie "o zmianie
    ustawy [...]" jakoś nie kojarzę dokładnie tak działającego wymogu.
    Zresztą on byłby dość bezsensowny - wiem, że to nie jest argument :-) -
    bo żaden taksówkarz nie załapałby się na pełny zwrot VAT.

    Piotrek