  • 41. Data: 2014-02-27 14:23:16
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > Prosty przykład: Małe miasto dwóch instalatorów prowadzących
    > działalność. Jeden wrzuca w koszty wszystko jak leci od aparatu
    > cyfrowego, przez komputer, telefon aż do paliwa zużytego przez siebie
    > i całą rodzinę.

    > jak sądzisz ile ten straszliwy oszust zarobi na tym?

    Tyle ile chce. Nie ma górnego limitu. Realnie bez wielkiego kombinowania to
    pewnie z tysiąc.

    > i dlaczego wygra trzeci który wogóle nie płaci podatków i robi na czarno?

    Nie wiem, nie zatrudniam ludzi robiących na czarno, ani sam na czarno nie
    pracuję. Firmy robiące na czarno społeczeństwo może łatwo wykluczyć przez
    ich niezatrudnianie, natomiast oszustami musi się zająć aparat państwowy.

    > dać ludziom życ i pracować i zarabiać, wprowadzić proste zasady które nie
    > bedą ludzi skłąniały do oszustw.

    Jestem za, ale to już było i właśnie wtedy narodzili się oszuści. Dobrze
    pamiętam okolice roku 2000 gdy ludzie masowo zakładali działalność a w
    koszty wrzucali nawet ubrania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2014-02-27 14:32:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > przepisy powinny być proste.

    Pełna zgoda

    > odliczenie vat przy zakupie powinno być określone do pewnej wartości
    > pojazdów, przyjmujemy że można odliczyć dla pojazdów osobowych z segmentu
    > średniego powiedzmy do 80 000 zł czyli można odliczyć maks 14000 vatu

    Ja jestem zwolennikiem odliczenia całego VAT gdy pojazd będzie używany
    _wyłącznie_ do użytku firmowego i 50% gdy będzie tez używany do użytku
    osobistego.

    Problem w tym że w takim przypadku znaczna część osób prowadzących
    działalność skłamałaby w oświadczeniu że będzie używany tylko do prowadzenia
    działalności a później używałaby go jako prywatny.

    > wprowadzmy zasadę że albo można potem odliczać np 70% kosztów i vat albo
    > prowadzi sie ewidencję i można odliczać tyle ile wyjdzie z ewidencji.

    W sprawie kosztów i napraw moim zdaniem jak wyżej - albo 100% albo 50%
    Natomiast w przypadku paliwa 100% dla paliwa zużytego przy pracy i 0% dla
    tego zużytego prywatnie. Dzielone w zależności od dystansu.

    I są kraj gdzie dokładnie tak to działa! Ludzie prowadzący działalność i
    używający samochodów do celów prywatnych uczciwie ponoszą połowę kosztów
    napraw prywatnie i uczciwie prowadzą ewidencję ile km przejechali firmowo a
    ile prywatnie i w zależności od tego odliczają VAT.

    Ale problem pozostaje co zrobić z oszustami?

    > a może najprościej było by pozwolic ludzim odliczac 100% kosztów i vat,
    > moze była by to forma wsparcia dla przedsiębiorców.

    Dlaczego sprzedawczyni w biedronce ma pośrednio wspierać osoby prowadzące
    działalność?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2014-02-27 14:35:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-27 14:23, Ergie wrote:

    > Jestem za, ale to już było i właśnie wtedy narodzili się oszuści. Dobrze
    > pamiętam okolice roku 2000 gdy ludzie masowo zakładali działalność a w
    > koszty wrzucali nawet ubrania.

    Bo tego państwo nie powinno w ogóle regulować. Podatek dochodowy
    powinien zniknąć.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 44. Data: 2014-02-27 14:49:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 12:26:05 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Widzisz, ze ktos tam pojedzie samochodem, a nie przeszkadza Ci, ze przez
    > sieci handlowe likwiduje sie setki mniejszych sklepow. Na to konto
    > ludzie pracuja w zasr.. stonce za 1400 netto, zamiast spokojnie pracowac
    > na swoim, zatrudniac ludzi i placic podatki od wiekszych kwot.

    Jest u nas w centrum miasta duże targowisko gdzie jest kilkadziesiąt jak nie ponad
    setka różnych małych iw iększych sklepów, sklepików i straganów. Biedronek jest 6
    chyba. Jednak większość "zatrudnionych" tam ludzi marzy o pracy w stonce jak to
    napisałeś. Mają przynajmniej wynagrodzenia na czas, umowy, urlopy itp. A lokalni
    "biznesmeni" to tylko kombinują jakby tu pracownika wykorzystać, nie zapłacić itp.
    Zresztą przy okazji jakiejś dyskusji z rok temu pisaliśmy o takich co to zatrudniają
    na próbę na tydzień albo inne numery
    Jak pracowników zatrudnić na umowę śmieciową czy na czarno i nie zapłacić bo "przelew
    nie przyszedł" albo był to "okres próbny" to jest ok jak zwroty vatu ograniczają to
    lament itp. Pomijam że idiotyczne bywaja pomysły z ewidencjami itp. Wg mnie powinni w
    ogóle zlikwidować zwroty vatu. Ktoś tam niżej pisze wspieranie przedsiębiorców, Ty
    piszesz że dzięki przedsiębiorcom jest rozwój itp. bo płaca podatki w Polsce. Płacą
    albo nie płacą- w PITach raczej tego nie widać. Weterynarze, lekarze, geodeci pisałeś
    - dostałeś kiedyś paragon od weterynarza czy innego lekarza? Od geodety dostałeś
    podczas budowy?
    30km dalej mam nadmorska miejscowość. Pensjonaty, kwatery, dyskoteki, bary itp. Co
    prawda kase tam zarabiają tylko przez 3-4 miesiące w roku ale nie małą i do biednych
    nie należą. Uwierz mi że wiem co piszę. A w papierach wszyscy biedacy. Mało tego
    coniektórzy jako bezrobotni w kolejce po zasiłek się potrafią ustawić.
    Tak więc nie wszystko jest takie czarno białe każdy o swój tyłek walczy.

    > To jest bardzo krotkowzroczne patrzenie i myślenie.

    Napiszę Tobie jak dalekowzrocznie myślą nasi lokalni przedsiębiorcy. Targowisko w
    centrum miasta o którym pisałem wyżej, kilkadziesiąt sklepów itp. Bezpośrednio przy
    sklepikach są pojedyncze/podwójne miejsca parkingowe ale zajęte przez właścicieli
    sklepów;) Dla klientów jest w pobliżu parking należący do Stowarzyszenie tych
    lokalnych kupców. Zawsze praktycznie pełny bo targowisko spore w centrum miasta to
    pomimo 6 biedronek i innych Lidlów ludzie tam zakupy robią. Stowarzyszenie Kupców
    wymyśliło sobie że na parkingu parkomaty umieszczą i będą kasować za parkowanie.
    Idioci totalni. Biedronki czy inne Lidle od dużego wygodnego i darmowego parkingu
    zaczynają a lokalni przedsiębiorcy mam wrażenie że tylko myślą jak ograniczyć u
    siebie liczbę klientów. Powodzenia im życzę i jak wkrótce za 1400 w stonce wylądują
    to na własne życzenie raczej.

  • 45. Data: 2014-02-27 14:51:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 14:02:56 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > przepisy powinny być proste.
    Czyli brak możliwości odliczeń.

  • 46. Data: 2014-02-27 15:02:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > chciałbym zobaczyć jak państwo albo US rozlicza posłow z przepalanego
    > przez nich paliwa. nie słyszałem ani o jednym przypadku aby jakis
    > poseł zwracał wyłudzoną kasę.

    prawo dla maluczkich...

  • 47. Data: 2014-02-27 15:04:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > W jaki sposob bardziej powiedz mi?
    > Majac samochod osobowy odliczysz VAT tylko od polowy remontu, a od paliwa
    > dopiero za 1,5 roku. Ergie no wez wysil mozgownice. Gdzie tu widzisz
    > uszczelnienie?

    Jakbyś go odliczył teraz uczciwie a oszust o tysiąc więcej to kto miałby
    większe koszty działalności?

    > Ale jakos nie zauwazasz, ze od kwietnia obaj beda mieli jednakowo wieksze
    > koszty, czyli dokladnie odwrotnie niz probujesz nam tu obrazowac. Czyli
    > drugi zarobi jeszcz mniej ot co...

    Właśnie to jest istotne _jednakowo_

    > A nie lepiej uproscic?

    Jestem za, masz jakiś pomysł na prosty i szczelny system? Historia pokazuje
    że im prostszy system tym więcej Polaków oszukuje.

    > Z drugiej strony podaj z ostatnich kilku lat chociaz jeden przyklad
    > obnizenia obciazen finansowych, kosztow pracy itp.

    Nie chodzi o to by obniżyć podatki bo wtedy zabraknie na drogi i emerytury
    dla ludzi tzw. "starego" systemu. Chodzi o to by przy podobnych obciążeniach
    więcej realizować i tak na to mam wiele przykładów.

    Już pisałem (i nie tylko ja). Wolę płacić o 1-2% większe podatki i jeździć
    po autostradach niż płacić niższe podatki a tracić znacznie więcej czasu i
    pieniędzy stojąc w korkach. Ups, przepraszam znowu wychodzi że zgadzam się z
    rządem.

    > A jak ma byc Twoim zdaniem skoro rzad chce wiecej i wiecej?
    > To, ze jedna koparka zuzywa 90% paliwa jest po czesci odpowiedzia na
    > apetyt kolejnych rzadow. Jak zyje to chyba nie pamietam znaczacej obnizki.

    Popatrz a w Skandynawii podatki wyższe, a oszustów jakby mniej. Nieprawdą
    jest że oszuści są tam gdzie wysokie podatki. Natomiast prawda jest że tam
    gdzie są oszuści trzeba wprowadzić szczelny system.

    > Olac ten temat, bo z ograniczeniem prywatnego jezdzenia ten przepis nie ma
    > nic wspolnego.

    Że co? Już pisałem gdyby chodziło o kasę to rząd by podniósł akcyzę na
    paliwo a tymczasem jest na najniższym dopuszczalnym w UE poziomie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2014-02-27 15:04:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-27 14:51, Kris wrote:
    > Czyli brak możliwości odliczeń.

    Brak bo pod. doch. powinien zniknąć w ogóle.
    Ewentualnie powinien być nałożony tylko na korporacje.
    Kto to widział, żeby jakiś mikro-przedsiębiorca wyrabiający jakieś
    grosze musiał się pieprzyć z tymi wszystkimi przepisami co można, jak i
    ile. I co chwila zmiany...

  • 49. Data: 2014-02-27 15:10:03
    Od: k...@g...com

> [...]
    >

    > bo te deklaracje ktoś powinien sprawdzać a to teś kosztuje, być może
    >
    > znacznei więcej niż te straszne straty na tych odliczeniach.

    A nie prościej dokumentować tylko jazdy prywatne? A w rozliczeniu proporcjonalnie
    zwracać VAT za samochód, naprawy i paliwo. Wszyscy tutaj piszą że jazdy prywatne to
    margines. To i pracy z wypisywaniem mniej. Na dodatek taka czynność wykonywana by
    była po godzinach pracy i strata czasu na wypełnianie jakiegoś dokumentu typu karta
    drogowa nie obciążała by pracodawcy albo nie powodowała by strat czasu jak ktoś ma
    tylko jeden samochód i wykorzystuje go do pracy i prywatnie. Ciekawe jak to jest w
    innych krajach rozwiązane. Bo może się okazać że to co chcą tutaj wprowadzić jest
    gdzieś indziej normą od zawsze. I w takiej sytuacji jak by tylko powielili to złego
    słowa o nich nie można powiedzieć.

  • 50. Data: 2014-02-27 15:10:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Dlatego w tym kraju nigdy nie bedzie lepiej bo takich jak Ty jest niestety
    > wiekszosc. Skoro jak twierdzisz i tak przedsiebiorcom stan konta sie nie
    > zmieni,
    > ale KLIENCI beda mieli gorzej (klienci!! czyli zwykli szarzy obywatele),
    > GDZIE TU SENS tych zmian!? Rzad lupi normalnych ludzi, a Ty sie z tego
    > cieszysz.

    Ech, następny. Co to znaczy łupi. Zabiera i zakopuje? Te pieniądze nie
    znikają i wrócą do obywateli w postaci zasiłków emerytur, dróg, przedszkoli
    służby zdrowia lub obniżki podatków.

    > Pamietaj, ze im glebiej rzad siega do kieszeni przedsiebiorcy tym bardziej
    > go
    > kusi do oszukiwania. Przedsiebiorca jest sprytny i sobie poradzi, nie
    > takie
    > rzeczy sie obchodzi -> traca na tym tylko i wylacznie normalni obywatele.
    > Dlatego gra nie warta jest swieczki.

    > Pare osob juz Ci napisalo jakie jest rozwiazanie - zminimalizowac
    > obciazenia
    > podatkowe, uproscic do granic mozliwosci prawo, zwiekszyc (nawet
    > kilkunastokrotnie) kary za oszustwa podatkowe.

    i co? Armia urzędników którzy będą te kary egzekwować?
    Przepisy już były jasne i proste i to właśnie wtedy pojawili się oszuści.

    ROTFL

    Pozdrawiam
    Ergie