  • 11. Data: 2009-03-18 14:59:57
    Temat: Re: Grubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gpr1ki$ll2$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    > wiadomości news:20090318105111.GK20278@histeria.pl...
    >
    > Kasy to ci raczej zabraknie - tak to bywa przy budowie.
    > Co do rozwiązania 30 solbet + 20 styro to wydaje mi się
    > że nie jest takie głupie. Może styro bym zminiejszył do 15.
    >
    > Ja mam 30 Belix (na klej) + 10 styro.
    > Budowałem 4lata temu i reakcja była podobna.
    > Dzisiaj widzę że mozna było dorzucić ze 2cm styro.

    Po czym "widzisz"? Jakie objawy braku tych 2cm?

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-03-18 15:05:36
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz ok 100zł za m3.
    > A w kwesti styro zgadzam sie z Toba i tez się obawiam czy nie będziemy go
    > przeklinać za lat naście. Zaryzykowałem u siebie i przykleiłem ale w
    > kolejnym domu który bede budował raczej sie na to nie skuszę.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    O-o. To ciekawe, czyli ceny styropianu polecialy w dol na tzw. pysek.
    Moze to "kryzys" a moze tez jest prawda wiadomosc, ktora uslyszalem wczoraj od
    mojego kolegi, Gorala zreszta, ktory dwa lata siedzial w Polsce gdzie na
    jakims wertepie pod Zakopanem zbudowal dom. I teraz powrocil do Hameryki bo mu
    zapewne kasy na wykonczenie zabraklo. On oczywiscie budowal goralska chate
    drewniana ale i na murarce i ociepleniach tez sie zna.
    Wiec powiedzial mi, ze Niemcy stwierdzili powazne wady ocieplania domow
    styropianem. Jakie i czy to prawda, nie wiem, ale w kazdej plotce jest to
    ziarko prawdy. Za kilka dni moze cos sie od niego wiecej dowiem, bo jestem w
    niedziele zaproszony do niego na "party", moze jakichs danych zrodlowych sie
    doszukam.
    Ale juz teraz zachecam osoby znajace niemiecki lub majace kontakty, aby sie
    tym zainteresowaly; moze na ichniejszych stronamch typu murator czy
    nasze "budowanie" cos na ten temat pisza?
    Pzdr.
    Tornad

  • 13. Data: 2009-03-18 15:39:16
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Mar, 15:15, "tornad" <t...@v...pl> wrote:
    >  Ryzykujac zwyzywanie mnie od roznych takich, ja Tornad radze Ci abys w ogole
    > z izolacji styropianowej zrezygnowal. Uzasadniam to tym, ze beton komorkowy ma
    > porownywalne ze styropianem parametry izolacyjne.

    To może ja zacznę Cię "zwyzywać" ...
    ;-)

    Styropian ma ponad dwa razy lepsze parametry izolacyjne... więc raczej
    nie są porównywalne te parametry.
    ;-)

    No chyba że Ty rozumiesz to "porównywalny" literalnie, czyli jak coś
    da się porównać (np. objętość wody w szklance i oceanie) to jest to
    porównywalne (no bo da się porównać bo jest w tych samych jednostkach
    wyrażane)....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 14. Data: 2009-03-18 16:50:10
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po czym "widzisz"? Jakie objawy braku tych 2cm?
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    Po rachunkach, heh.
    A tak serio to widze że teraz po okolicach przeważnie ocieplają
    12 a niektórzy 15. 20-tki nigdzie jeszcze nie widziałem.
    Siostra ma 15-tkę ale ściana 24 i jest cieplutko.
    Kolega natomiast zaszalał i dał 36 + 12styro.
    Wiele zależy od wykończenia szczegółów i ilości/jakości okien.
    Tak więc braku za mocno nie odeczuwam, po prostu widze że
    coś co było na wyrost teraz jest ledwo standardem.
    Natomiast totalnie bez sensu wydaje mi się pocienianie muru
    poniżej 24-25cm a dodawanie ocieplenia. Przypuszczam że
    nawet murarze nie byli by zachwyceni przy cieńszym murze.
    Przy większych bloczkach teoretycznie pomocnik mocniej
    się spoci ale z kolei belix 30/450 waży tyle samo co 24/550.

    Pzdr
    J23

  • 15. Data: 2009-03-18 16:54:41
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "J23" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Siostra ma 15-tkę ale ściana 24 i jest cieplutko.
    > Kolega natomiast zaszalał i dał 36 + 12styro.

    A może ty jesteś w klubie źle wykonanego docieplenia co?

    Mnie się wydaje, że teraz gdyby zrobić 8cm styropianu na mur 24 i 15cm wełny
    na poddasze ale zrobić to solidnie to by było siepło :-)
    Wszystkie te problemy są wyłącznie przez fuszerki.

  • 16. Data: 2009-03-18 16:58:56
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > To może ja zacznę Cię "zwyzywać" ...
    > ;-)
    Milo mi, najgorsze co moze byc dla starzejacej sie aktorki to brak
    zainteresowania.
> [...]
    > da się porównać (np. objętość wody w szklance i oceanie) to jest to
    > porównywalne (no bo da się porównać bo jest w tych samych jednostkach

    Rozumuje dokladnie jak Ty z tym, ze roznice dwa czy trzy razy uwazm za
    porownywalne ale juz ponad dziesiec razy to nie. Czyli objetosc szklanki wody
    do dwu, uwazam za porownywalna ale juz szklanki do wiadra to nie.
    Zatem pomijajac fakt, ze te wartosci przewodnosci sa tez rozne i zaleza od
    gatunku zarowno styropianu jak i porobetonu, to ta dwukrotna roznica nie jest
    wielka. Czyli zamiast pakowac 10 cm styropianu, moim zdaniem lepiej jest
    wybudowac scianke o 20 cm grubsza oszczedzajac wtedy znaczna czesc kasy
    przeznaczonej na docieplenie styropianem.
    A korzysci z tego beda wszelakie. Najwazniejsza jest paroprzepuszczalnosc i
    trwalosc materialow tradycyjnych w sensie wykonanych na bazie surowcow
    mineralnych czyli nie skomplikowanych pod wzgledem budowy i skladu
    chemicznego. One sa odporne na pozary i jak i powodzie a przede wszystkim na
    czas. Kazde tworzywo sztuczne zbudowane z dlugich i skomplikowanych lancuchow
    polimerowych, w koncu jedno po dluzszym, inne w krotszym czasie, ulegnie
    mineralizacji czyli zamieni sie w najprostsze zwiazki chemiczne typu CO2,
    SiO2, CaCO3, Al2O3, CaSO4, itp, to znaczy te, ktore od setek milionow lat sa
    skladnikami gruntu, kamienia czy powietrza. I one sa do bolu trwale. Dlatego
    ja je preferuje; cement, wapno czy cegla sa utworzone z tych wlasnie surowcow
    i dlatego ich trwalosc jest przewidywalna.
    Moze przesadzam ale domy krakowskiej starowki licza sobie po kilkaset lat i
    zapewne stac beda sobie nastepne stulecia...
    Jakos malo kto slyszal i zastanawia sie nad tym jak gruba warstwe tynku
    keramzytowego zastosowac... A on ma rowniez porownywalne do styropianu
    wlasciwosci izolacyjne z tym, ze on, ten tynk, spoko przezyje kazda
    styropianowa elewacje i to wielokrotnie, zatem jest nieporownywalnie od niej
    lepszy. Moj kolega i wspolpracownik, tu w Usa, mieszkajacy w piwnicy czyli jak
    sie tu to elagancko nazywa w "bejzmencie", niestety nie obudzil sie gdy dom, w
    ktorym ten bejzment wynajmowal, stanal w plomienich. Sajding, ktorym pokrywa
    sie sciany hamerykanskich domow od zewnatrz, w czasie pozaru wydziela bardzo
    trujace i ciezsze od powietrza gazy. Zainteresuj sie i pomysl jak to z tym
    styropianem w czasie pozaru byc moze.
    Pewno, ze dilerzy twierdza, ze on jest bezpieczny, trudno palny i inne takie
    pier doly, ale ja swoje wiem i tak mowie, wzorem tego Gorala, ktory w jadac
    tramwajem w Krakowie trzymal sie kurczowo obydwoma rekami wszystkiego czego
    mogl, uniemozliwiajac pasazerom przejscie do przodu. Zapytany grzecznie
    odrzekl: panocku ja tam swoje wiem, jak em jechol kolejka na Kasprowy i denko
    od wagonu odpadlo to ja ino som lostol...
    Pzdr.

  • 17. Data: 2009-03-18 17:39:50
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

> [...]
    > wełny na poddasze ale zrobić to solidnie to by było siepło :-)
    > Wszystkie te problemy są wyłącznie przez fuszerki.

    I jedno i drugie ocieplenie robiłem sam.
    Raczej sam sobie fuszerki nie odwalałem.
    Teść mi pomagał i wręcz go wq... moja
    upierdliwa dokładność.
    Ciepło zawsze będzie tylko licznik od gazu
    może się kręcić troche szybciej.

    Pzdr
    J23

  • 18. Data: 2009-03-18 19:32:59
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    tornad <t...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    denko
    > od wagonu odpadlo to ja ino som lostol...

    Chyba lepiej, że w czasie budowy domu w I poł.lat 90tych ub stulecia
    nie miałem internetu.Przeca bym chyba nie wybudowal chałupy , jeno darł na
    forum szaty. A tak mury grubaśne (od wewnątrz gazobeton z Gorzkowic M 600/
    wełna mineralna 6zm/ kratówka i paru latach dokłejony 5-6cm styropian).W
    sumie jak sie doliczę to będzie 42+(5-6cm)Twierdza nie do zdobycia, ale
    jakowoż do ogrzania.A wełna w środku sucha (sprawdzałem przed otynkowaniem
    po paru latach.
    I tak myślę, że Tornad dobrze prawisz! - czas pokaże jeszcze czym jest
    styropian.. Kiedyś zachecalem kogoś błądzacego do ocieplenia welną mineralną
    i też mi się dostało.. od styropianowych. Przeca nie po to ocieplali lub go
    sprzedawali by im kto insze lansował...> Przed budową własnego domu miałem
    okazję urlopy przepracować na budowach we Francji i w Holandii.Juz wtedy
    dostrzegłem masowość stosowania wełny także w przegrodach ściennych.Ale po
    powrocie do kaju zaczynała wchodić fala cudownego styro.I nikt juz nie miał
    watpliwości co lepsze, tańsze i jakies tam jeszcze... Dzisiaj mury są
    cieńsze(co zrozumiałe wobec dostepnosci nowych technologii i materiałów) a
    ociepleniem rządzi jedynie jeden słuszny materiał.Cóż Tornad, może kiedyś
    wyjdzie na Twoje,-? pozdr Marex

  • 19. Data: 2009-03-18 20:21:02
    Od: "ali " <a...@g...pl>

    nie chcem ale muszem zgodzić się z górolem
    najpewniejsza jest ściana tradycyjna warstwowa z gazobetonu
    ocieplona wewnątrz wełną hydrofobizowaną
    zabezpieczona od zewnątrz przed nasiąkaniem

  • 20. Data: 2009-03-19 09:24:02
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 03/18/09 | 08:21, ali napisal(a):
    > nie chcem ale muszem zgodzić się z górolem
    > najpewniejsza jest ściana tradycyjna warstwowa z gazobetonu
    > ocieplona wewnątrz wełną hydrofobizowaną
    > zabezpieczona od zewnątrz przed nasiąkaniem

    Ok, w porządku, ale koszt zakupu styropianu (np28cm) jest duży niższy od
    tej samej grubości wełny - przynajmniej z tego co widzę na stronach
    hurtowni.
    Nie jestem murarzem i nie siedzę w tej branży - więc wybaczcie proszę
    ew. herezje - ale wydaje mi się że i koszt ogólny (położenia
    i zabezpieczenia + tynk zew.) w przypadku wełny jest dużo wyższy niż
    w przypadku styropianu.

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl