eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót. › Re: Grubośćścianzewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grubośćścianzewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    Date: Wed, 18 Mar 2009 17:58:56 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > To może ja zacznę Cię "zwyzywać" ...
    > ;-)
    Milo mi, najgorsze co moze byc dla starzejacej sie aktorki to brak
    zainteresowania.
    > Styropian ma ponad dwa razy lepsze parametry izolacyjne... więc raczej
    > nie są porównywalne te parametry.
    > ;-)
    >
    > No chyba że Ty rozumiesz to "porównywalny" literalnie, czyli jak coś
    > da się porównać (np. objętość wody w szklance i oceanie) to jest to
    > porównywalne (no bo da się porównać bo jest w tych samych jednostkach
    > wyrażane)....
    > ;-)
    > Pozdrawiam,
    > Krzemo.

    Rozumuje dokladnie jak Ty z tym, ze roznice dwa czy trzy razy uwazm za
    porownywalne ale juz ponad dziesiec razy to nie. Czyli objetosc szklanki wody
    do dwu, uwazam za porownywalna ale juz szklanki do wiadra to nie.
    Zatem pomijajac fakt, ze te wartosci przewodnosci sa tez rozne i zaleza od
    gatunku zarowno styropianu jak i porobetonu, to ta dwukrotna roznica nie jest
    wielka. Czyli zamiast pakowac 10 cm styropianu, moim zdaniem lepiej jest
    wybudowac scianke o 20 cm grubsza oszczedzajac wtedy znaczna czesc kasy
    przeznaczonej na docieplenie styropianem.
    A korzysci z tego beda wszelakie. Najwazniejsza jest paroprzepuszczalnosc i
    trwalosc materialow tradycyjnych w sensie wykonanych na bazie surowcow
    mineralnych czyli nie skomplikowanych pod wzgledem budowy i skladu
    chemicznego. One sa odporne na pozary i jak i powodzie a przede wszystkim na
    czas. Kazde tworzywo sztuczne zbudowane z dlugich i skomplikowanych lancuchow
    polimerowych, w koncu jedno po dluzszym, inne w krotszym czasie, ulegnie
    mineralizacji czyli zamieni sie w najprostsze zwiazki chemiczne typu CO2,
    SiO2, CaCO3, Al2O3, CaSO4, itp, to znaczy te, ktore od setek milionow lat sa
    skladnikami gruntu, kamienia czy powietrza. I one sa do bolu trwale. Dlatego
    ja je preferuje; cement, wapno czy cegla sa utworzone z tych wlasnie surowcow
    i dlatego ich trwalosc jest przewidywalna.
    Moze przesadzam ale domy krakowskiej starowki licza sobie po kilkaset lat i
    zapewne stac beda sobie nastepne stulecia...
    Jakos malo kto slyszal i zastanawia sie nad tym jak gruba warstwe tynku
    keramzytowego zastosowac... A on ma rowniez porownywalne do styropianu
    wlasciwosci izolacyjne z tym, ze on, ten tynk, spoko przezyje kazda
    styropianowa elewacje i to wielokrotnie, zatem jest nieporownywalnie od niej
    lepszy. Moj kolega i wspolpracownik, tu w Usa, mieszkajacy w piwnicy czyli jak
    sie tu to elagancko nazywa w "bejzmencie", niestety nie obudzil sie gdy dom, w
    ktorym ten bejzment wynajmowal, stanal w plomienich. Sajding, ktorym pokrywa
    sie sciany hamerykanskich domow od zewnatrz, w czasie pozaru wydziela bardzo
    trujace i ciezsze od powietrza gazy. Zainteresuj sie i pomysl jak to z tym
    styropianem w czasie pozaru byc moze.
    Pewno, ze dilerzy twierdza, ze on jest bezpieczny, trudno palny i inne takie
    pier doly, ale ja swoje wiem i tak mowie, wzorem tego Gorala, ktory w jadac
    tramwajem w Krakowie trzymal sie kurczowo obydwoma rekami wszystkiego czego
    mogl, uniemozliwiajac pasazerom przejscie do przodu. Zapytany grzecznie
    odrzekl: panocku ja tam swoje wiem, jak em jechol kolejka na Kasprowy i denko
    od wagonu odpadlo to ja ino som lostol...
    Pzdr.