eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót. › Re: Grubośćścianzewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grubośćścianzewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    Date: Wed, 18 Mar 2009 19:32:59 +0000 (UTC)

    tornad <t...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > chemicznego. One sa odporne na pozary i jak i powodzie a przede wszystkim
    na
    > czas. Kazde tworzywo sztuczne zbudowane z dlugich i skomplikowanych
    lancuchow
    > polimerowych, w koncu jedno po dluzszym, inne w krotszym czasie, ulegnie
    > mineralizacji czyli zamieni sie w najprostsze zwiazki chemiczne typu CO2,
    > SiO2, CaCO3, Al2O3, CaSO4, itp, to znaczy te, ktore od setek milionow lat
    sa
    > skladnikami gruntu, kamienia czy powietrza. I one sa do bolu trwale.
    Dlatego
> [...]
    > styropianem w czasie pozaru byc moze.
    > Pewno, ze dilerzy twierdza, ze on jest bezpieczny, trudno palny i inne
    takie
    > pier doly, ale ja swoje wiem i tak mowie, wzorem tego Gorala, ktory w
    jadac
    > tramwajem w Krakowie trzymal sie kurczowo obydwoma rekami wszystkiego
    czego
    > mogl, uniemozliwiajac pasazerom przejscie do przodu. Zapytany grzecznie
    > odrzekl: panocku ja tam swoje wiem, jak em jechol kolejka na Kasprowy i
    denko
    > od wagonu odpadlo to ja ino som lostol...

    Chyba lepiej, że w czasie budowy domu w I poł.lat 90tych ub stulecia
    nie miałem internetu.Przeca bym chyba nie wybudowal chałupy , jeno darł na
    forum szaty. A tak mury grubaśne (od wewnątrz gazobeton z Gorzkowic M 600/
    wełna mineralna 6zm/ kratówka i paru latach dokłejony 5-6cm styropian).W
    sumie jak sie doliczę to będzie 42+(5-6cm)Twierdza nie do zdobycia, ale
    jakowoż do ogrzania.A wełna w środku sucha (sprawdzałem przed otynkowaniem
    po paru latach.
    I tak myślę, że Tornad dobrze prawisz! - czas pokaże jeszcze czym jest
    styropian.. Kiedyś zachecalem kogoś błądzacego do ocieplenia welną mineralną
    i też mi się dostało.. od styropianowych. Przeca nie po to ocieplali lub go
    sprzedawali by im kto insze lansował...> Przed budową własnego domu miałem
    okazję urlopy przepracować na budowach we Francji i w Holandii.Juz wtedy
    dostrzegłem masowość stosowania wełny także w przegrodach ściennych.Ale po
    powrocie do kaju zaczynała wchodić fala cudownego styro.I nikt juz nie miał
    watpliwości co lepsze, tańsze i jakies tam jeszcze... Dzisiaj mury są
    cieńsze(co zrozumiałe wobec dostepnosci nowych technologii i materiałów) a
    ociepleniem rządzi jedynie jeden słuszny materiał.Cóż Tornad, może kiedyś
    wyjdzie na Twoje,-? pozdr Marex