  • 81. Data: 2010-05-09 17:56:47
    Temat: Re: Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Otwarte drzwi to za mało.

    wystarcza otwarte okna w mieszkaniu(chociaz jedno)
    jaka by wentylacja nie byla jak sie pozamyka szczelnie mieszkanie to
    wentylacja nie dziala poprawnie.
    wystarczy zobaczyc przy przegladach kominiarskich jaki jest ciag przy
    zamknietych oknach a jaki przy otwartych.

    jak dla mnie to poprostu pierwsza dosc dluga i zimna zima rodziny w tym
    mieszkaniu i mieli wiekszosc czasu pozamykane wszystkie okna i nie bylo
    sprawnej wentylacji, stad sie pojawil grzyb

    --
    pzdr
    piotrek

  • 82. Data: 2010-05-09 17:57:26
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Nie każdy ma luksus taki, jaki mam ja -- oddzielne komin do każdego
    > okominowanego pomieszczenia. Jeśli kominy są wspólne, poprawianie
    > jednemu może psuć komuś innemu.

    w rocznym bloku juz musza byc oddzielne piony wentylacyjne

    --
    pzdr
    piotrek

  • 83. Data: 2010-05-09 18:00:58
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > I małe, roczne dziecko w domu.

    oooo czyzby kolejny powod ze mieszkanie bylo slabo wietrzone bo jest male
    dziecko ?
    mnie tu wszystko wskazuje na slabo wietrzone pomieszczenia a co za tym idzie
    niesprawna wentylacje(z winy uzytkownika)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 84. Data: 2010-05-09 18:02:22
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 9 Maj, 20:00, "Piotrek" <a...@...ru> wrote:

> [...]
    > mnie tu wszystko wskazuje na slabo wietrzone pomieszczenia a co za tym idzie
    > niesprawna wentylacje(z winy uzytkownika)

    To jeszcze warto sprawdzić czy zimą okna się nie "pocą"?

  • 85. Data: 2010-05-09 18:05:59
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > To jeszcze warto sprawdzić czy zimą okna się nie "pocą"?

    oo dobra uwaga, moze rodzina pamieta czy mieli taki "problem" w zimie.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 86. Data: 2010-05-09 18:08:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotrek" hs6sr3$d2d$...@n...net.icm.edu.pl

    > rok to nie dlugo :)
    > moze to byla ich pierwsza zima w tym mieszkaniu gdzie mieli okna szczelnie
    pozamykane ?
    > wtedy najlepsza wentylacja nic nie da jak okna ciagle pozamykane i niema skad
    zaciagac powietrza do mieszkania.

    Tyle tylko, że rzadko można spotkać takie okna.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 87. Data: 2010-05-09 18:13:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotrek" hs6snj$cua$...@n...net.icm.edu.pl

    > od ich sufity az do podlogi sasiada dluuuga droga.
    > juz nawet pomijajac sam strop, to jeszcze jest napewno warstwa foli i styropianu +
    wylewka po drodze(na podlodze sasiada) ktore
    > same w sobie dobrze izoluja.
    > nawet jesli sasiad na to wylozyl jeszcze jedna warstwe izolacji i na to ogrzewanie
    podlogowe to nic to nie zmienilo.

    > ja bym patrzyl na wentylacje u znajomych bo cos musi byc nie tak. no i wietrzyc
    mieszkanie oraz lazienke

    IMO problem jest inny -- dlaczego sąsiad ma, a ja (moja rodzina?) nie mam?
    Mogę mieć lub mogę zburzyć sąsiadowi -- będzie równość. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 88. Data: 2010-05-09 18:14:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotrek" hs6t2s$dl9$...@n...net.icm.edu.pl

    > w rocznym bloku juz musza byc oddzielne piony wentylacyjne

    Na moje oko nawet w dwudziestoletnim tak jest.
    I taki komin łatwo poprawić na wiele sposobów.
    IMO najlepszym jest obrotowa nasada kominowa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 89. Data: 2010-05-09 18:21:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotrek" hs6t1l$dk6$...@n...net.icm.edu.pl

> [...]

    > rodziny w tym mieszkaniu i mieli wiekszosc czasu pozamykane
    > wszystkie okna i nie bylo sprawnej wentylacji, stad sie pojawil grzyb

    Zimą powietrze wewnątrz mieszkania jest zazwyczaj suche.
    Kominy wówczas lepiej ciągną a większa (niż w innych
    porach roku) różnica temperatur dodatkowo suszy powietrze.

    Czy można tak solidnie uszczelnić okna, aby kominy nie ciągnęły?
    Wątpię. :) Jeśli naprawdę będzie tak szczelnie, komin łazienkowy
    może pociągnąć kominem w WC, bo w łazienkach jest zazwyczaj cieplej
    niż w WC.

    Ja mogę otworzyć okno na oścież i nie mieć ciągu. :)
    Mogę wówczas mieć nawet ciąg odwrotny -- także w łazience.

    Dlatego szkoda mi Kaczyńskiego -- był chyba za karą śmierci.
    Gdyby tak cieciom z mego osiedla zaaplikować taka karę...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 90. Data: 2010-05-09 18:25:14
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Tyle tylko, że rzadko można spotkać takie okna.

    takie ktore sie otwieraja jak sie chce przewietrzyc mieszkanie ? :)

    --
    pzdr
    piotrek