  • 21. Data: 2010-12-22 13:19:09
    Temat: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:iessn6$ngv$1@news.onet.pl...

    > Zostaje Ci 700zł w kieszeni (wystarczy na dłuższe grzybki) i jeszcze masz
    > lepszą izolację.

    Ale masz wyższe pomieszczenia a dłuższe wieszaki to tak jak napisałem
    problem z liczniejszymi spękaniami łączeń płyt GK.
    Masz też łatwiejsze wykonanie gdyz wełna jest bardziej spręzysta i sama się
    utrzymuje między krokwiami.
    Warto za te zalety wydac 700zł.
    Ja nie mogłem sobie pozwolić na grubszą warstwę.

    Marek

  • 22. Data: 2010-12-22 13:29:05
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

> [...]
    > się utrzymuje między krokwiami.
    > Warto za te zalety wydac 700zł.
    > Ja nie mogłem sobie pozwolić na grubszą warstwę.

    Dlatego też napisałem w pierwszym poście, że warto jeśli ktoś ma taką
    możliwość :)
    U mnie warstwa wełny ma 30cm (co prawda toprock, ale teraz pewnie dałbym
    tańszą). Nic nie pęka, nic się nie gnie, choć wełna rockwool jest dużo
    cięższa niż isover. Grzybki 27cm jakiegoś krajowego producenta (pewnie
    tańsze niż krótkie,oryginalne lafarge), kupione w sieci koelner.
    Tak, ja mogłem sobie pozwolić na takie obniżenie sufitu i skosów i nie widzę
    w tym żadnego problemu (nawet okna dachowe dają niemal tyle samo światła,
    dzięki temu, że glify rozchodzą się lekko na boki).
    Co do wykonania, to czy byłoby to 2x15 czy 10+15, nie miałoby dla mnie
    znaczenia. Tak czy inaczej lepiej wełnę posznurować. Poza tym, grubszą
    warstwę wełny lepiej dać pod krokwie (choć to na pewno jest trudniejsze) niż
    między krokwie.

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2010-12-22 14:44:24
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Po pierwsze musisz obni y konstrukcj zakrywaj ca we n co wp ynie na
    > obni enie si pomieszczenia.

    kolejny Nobel... tym razem z ergonomii... (specjalnie taka kategorie
    nagrody proponuje dla ciebie utworzyc) :-) fakt 5 cm nizej skosny
    sufit znaczaco wplywa na komfort uzytkowania pomieszczenia...:-)

    > Obni anie konstrukcji wymusza stosowanie
    > d u szych wieszak w do profili a d szy wieszak na skosie pod ci arem p yty
    > ma wi ksz podatno na ugi cie wi c istnieje wi ksze ryzyko p kania p yt

    widze, ze masz pojecie o gk...:-) a ja zawsze myslalem, ze jak
    berdziej uelastycznisz (czyt. luzno polaczysz z konstrukcja dachu)
    mocowanie profili do wiezby tym mniej beda te plyty pekac, wszak nie
    na darmo zaleca sie robic konstrukcje krzyzowa z profili... a o
    wieszakach luzno zwisajacych do poziomych sufitow pan sysop juz nie
    slyszal...:-)

    > GK. No chyba e masz przewymiarowane krokwie ale to te ma wady.

    tak a wymiar krokwi ma przy pekaniu decydujace znaczenie...:-)
    to juz znalazl pan sysop sposob na pekajace regipsy...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 24. Data: 2010-12-22 18:27:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > człowiek, namawiał mnie na styropian Platinum z termoorganiki. Bo ma super
    > lambdę i grafit i takie tam. Policzyłem co mi się bardziej opłaci: 18cm
    > golda czy 16cm platinum. No i oczywiście wyszło, że tańszy i cieplejszy
    > będzie gold.
    > Podobnie z wełną do poddaszy: jeśli ktoś ma dużo miejsca na skosy, to nie
    > ma sensu kupować hiper drogiej wełny, lecz dać jej 5cm więcej. Będzie o
    > niebo lepiej. Już nie wspominam o przyłożeniu się w wykonaniu ocieplenia,
    > bo to przyniesie najwięcej korzyści (bądź strat).

    Piszecie prawde, ale nie cala. Dodatkowe centymetry styropianu to zwykle
    mniej swiatla wewnatrz i problemy z glifami, parapetami, ktore beda drozsze.
    Natomiast jesli chodzi o welne, to zupelnie nie zgadzam sie z Panami. Po
    pierwsze trzecie miejsce po przecinku nie jest calkowicie bez znaczenia. Po
    drugie i moze wazniejsze, lepsze welny sa lepsze nie tylko pod wzgledem
    izolacyjnosci, ale pod kazdym innym wzgledem. Zauwazalna roznica to
    struktura welny. Te lepsze sa gestsze, mniej przewiewne same w sobie ale
    takze w miejscach polaczen z krokwiami. Po trzecie, wcale nie sa kosmicznie
    drozsze.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2010-12-22 18:38:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Dlatego też napisałem w pierwszym poście, że warto jeśli ktoś ma taką
    > możliwość :)
    > U mnie warstwa wełny ma 30cm (co prawda toprock, ale teraz pewnie dałbym
    > tańszą).

    Tyle ze zachowujac te same parametry nie byloby to 30cm a wiecej. Warto tez
    pamietac, ze dobre ocieplenie ma znaczenie nie tylko zima, ale rowniez
    latem. Troche kiepsko spi sie jak w sypialni +30C.
    Ja sie nie dziwie, ze piszesz to co piszesz robiac wczesniej Toprockiem, ale
    podejzewam, ze zmienilbys zdanie robiac jaka kolwiek inna welna.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2010-12-22 18:52:04
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > To nie tak, nie wyobrazam sobie budowy/wykaczania budynku z ktorego
    > zalozen
    > na etapie projektu nie jestem zadowolony.
    > Buduje i wykanczam to co sam zaackeptowalem, a ze nie znam sie na
    > wszystkim
    > dlatego tez nie poprawiam/ulepszam sam czegos na czym nie znam.

    Nie słyszałem aby ktoś kierował sie przy wyborze projektu grubością wełny w
    dachu.

    K.S.

  • 27. Data: 2010-12-22 19:34:54
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam ponownie,

    Widze że dyskusja poszła w zupełnie jałowym kierunku.
    1. Proszę nie piszcie już aby robic tak jak w projekcie.
    Projekty robia tylko ludzie i nie zawsze wszystko jest w nich optymalne.
    W moim jest 18 cm wełny (krokiew 20cm).
    Pewne parametry można zmienić a pewnych nie powinniśmy chociazby ze wzgledu
    na PB (zmiany istotne).
    Mój projekt domu był adaptowany przez gościa którego dość nieszcześliwie
    wybrałem też na swojego Kier-Buda.
    Gdybym słuchał wszystkiego co mówi to musiałbym go dawno pogonić.
    Na szczęście jak mi sie wydaje nie udało mu sie niczego spierniczyć na
    etapie adaptacji (miał dość konkretnie określone co chcę uzyskać).
    A na etapie wykonania to sam muszę pilnować i błedów nie uniknełem, choć
    uważam że na razie są to drobne błędy.
    2.Nie pytam o grubość wełny. Każdy wie że im grubiej i lepsza izolacyjność
    tym cieplej (albo zimniej w lecie).
    3.Zgadzam się że niedocenianą jest kwestia szczelności/przewiewności
    poddasza, od której zalezy więcej niż od parametrów wełny.

    W moim pytaniu chodzi mi o cechy tych konkretnych materiałów, czyli:
    Isover Unimata 18cm vs Rockwool Megarock 18cm.
    Chodzi mi o wszystkie parametry poza lambdą.
    Mam tu na myśli:
    - to czy wełna siada (zmienia grubośc po czasie) pod wpływem grawitacji.
    - jak się ja tnie
    - Tak jak napisał Maniek Czy sama w sobie jest mniej lub bardziej
    przewiewna.
    i o inne cechy o których w tej chwili nie wiem że są ważne lub nie.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 28. Data: 2010-12-22 19:36:31
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-22 10:00, Adams pisze:
    > Użytkownik "4CX250"<taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Mozesz dac lepsza, ale w granicach rozsadku, nie moze
    > byc tak ze obciazysz dach ponad miare, albo obnizysz
    > pomieszczenia i bedziesz szukal wysokosci ktorych juz nie bedzie ;-)))

    Obciążysz dach wełną ponad miarę? Aż się boję, co się stanie z twoim
    domem jak spadnie śnieg.

    Jak mam pod skosami w najwyższym miejscu 4,5m. Ile miałbym tej wełny
    włożyć, żeby aż tak obniżyć pomieszczenie.

    M.

  • 29. Data: 2010-12-22 20:25:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Piszecie prawde, ale nie cala. Dodatkowe centymetry styropianu to zwykle
    > mniej swiatla wewnatrz i problemy z glifami, parapetami, ktore beda

    Przy welnie na poddaszu podobne kłopty przy oknach dachowych np

    > Natomiast jesli chodzi o welne, to zupelnie nie zgadzam sie z Panami. Po
    > pierwsze trzecie miejsce po przecinku nie jest calkowicie bez znaczenia.

    Mysle ze róznice rzędu 0.003 czy 0.005 sa w praktyce pomijalne

> [...]
    > struktura welny. Te lepsze sa gestsze, mniej przewiewne same w sobie ale
    > takze w miejscach polaczen z krokwiami. Po trzecie, wcale nie sa

    Supermata np jest 30% drozsza od isomaty.
    A róznica w lambdzie to 0.003.
    Może ktos dokaldnie policzy ale cos mi sie zdaje ze stosujac 25cm supermaty
    w stosunku do isomaty zaoszczedzimy "ciepla' za równowartość dobrej flaszki
    rocznie. A zaplacimy za material 30% drozej.

    Kris

  • 30. Data: 2010-12-22 23:03:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Przy welnie na poddaszu podobne kłopty przy oknach dachowych np

    To prawda, dla tego nalezy dazyc do jak najcienszej izolacji ale cieplej.
    Dla tego warto stosowac cieplejsze materialy.

    > Mysle ze róznice rzędu 0.003 czy 0.005 sa w praktyce pomijalne

    Nie chce mi sie liczyc, moze tak. W praktyce jednak nie o to chodzi.

> [...]
    > supermaty w stosunku do isomaty zaoszczedzimy "ciepla' za równowartość
    > dobrej flaszki rocznie. A zaplacimy za material 30% drozej.

    Nie moge znalezc tej isomaty, ale np. znalazlem na Allegro unimate lambda
    0,039 za 14,18/15cm/m^2
    http://allegro.pl/welna-mineralna-isover-uni-mata-un
    imata-gr-15-cm-i1357733576.html
    i supermate 0,033 za 21,54/15cm/m^2
    http://allegro.pl/welna-mineralna-isover-supermata-0
    -33-150-koszalin-i1372215039.html

    34% drozej. Jak ktos widzial obie to wie, ze nie mozna ich porownywac.
    Unimata to wata, a supermata to zwarty koc. Nie bede liczyl jak to
    relatywnie sie oplaca bo ktos juz to zrobil, ale chcac uzyskac jakies tam
    zalozone parametry to trzeba wybrac, czy cieniej, czy grubiej i tak samo
    cieplo godzac sie na problemy z obrobka okien i obnizeniem pomieszczenia. Ja
    mam murlate 60cm od stropu i nie moge sobie obnizac w nieskonczonosc. Jak
    ktos ma do ocieplenia prowizoryczny strop na jetkach to welny moze dac i
    metr. Sedno problemu to parametry izolacyjne a nie wylacznie porownywanie
    relatywnej grubosci. A flaszka to wiesz, generalnie jestem za ale pewnych
    rzeczy poprawic prawie sie nie da, a w moim przypadku za gaz placic trzeba.

    Pozdro.. TK