  • 251. Data: 2014-07-03 11:07:40
    Temat: Re: Jezioro
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-03 06:35, Ghost pisze:

    > Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

    > Weź przestan. Przecież wiadomo, ze zarówno "artysta" wie jak uzyskać
    > sławę, jak i obrońcy "sztuki" są jej prawdziwymi koneserami. Oczywiście
    > protestujący też maja swoje za pazurem.
    >
    > BTW gdyby sztuka była iście antyhomo nie byłoby kwiku? co było jak
    > Wałęsa użył słów niewłaściwych?

    Walesa jako jedyny powiedzial prawde na ktora ze strachu reszta sobie
    nie pozwala. :-)

    Pozdro.. TK

  • 252. Data: 2014-07-03 11:24:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 02 Jul 2014 22:40:47 +0200 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

    > Albo pedzioska tecza na Placu Zbawiciela?

    Dlaczego każda tęcza kojarzy ci się z homoseksualizmem?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 253. Data: 2014-07-03 11:41:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Widzisz gadasz jak papież Franciszek. I w sumie dobrze gadacie i ja się z
    >tym zgadzam, tylko że to jest gadanie a życie inne scenariusze pisze.

    a kto ci broni byc jak franciszek :-)

    >Ci którzy w imie Allaha bombami się obwieszają i wysadzają razem z sobą
    >autobus "niewiernych" pewnie też nie rozumią że ktoś się ich obawia

    ale to jest toczenie alawy :) Ja sie pytam czemu mialbys sie obawiac mnie
    (lub innego katoliba). Nie mów mi o islamie.

    >To temat na dłuższa dyskusję ale raczej pewnie nie zaprzeczysz że w pewnych
    >społecznościach szczególnie tych mniejszych "dla oka" dużo rzeczy się robi

    dla oka czyli "dla opinii" rozumiem. Ale czy to źle? Nie zyjemy samotnie
    tylko w społecznosci. Jesli złodziej wie ze wszyscy sie dowiedza to nie
    ukradnie.

    >A widzisz. Niby dobrowolnie a jeden wyczytuje, drugi deklaracje każe
    >podpisywać a tata Tadeusz w inny sposób kasę pozyskuje. Czyli coś z tą
    >wspólnotą >kościoła jest nie tak że trzeba "środki przymusu"stosować.

    u mnie sa 3 parafie. Jeden proboszcz jest dziwny, wiec wierni glosuja nogami
    i chodza do sasiednich.
    A z kolei mój probosz jest zloty człowiek, a parafia dopiero w budowie. Nie
    musi wyznaczac składek miesiecznych :)

    I teraz uwaga - to ze we wspolnocie kosiciola sa jakies zgrzyty (ludzie to
    tylko ludzie, i wierni, i kler) nie jest podstawa do uprawnionego
    stwierdzenia ze boga nie ma itp A to tak działa - klecha ma wypasiona fure,
    wiec na pewno sam nie wierzy, czyli boga nie ma. CoBylocoUdowodnienia.
    Ale w konsekwencji - jesli Bóg jest , to żyj tak jakby był i nie patrz na
    innych.

    >Widać próbują myśleć i analizować to co widzą. I mniej podatni na
    >manipulacje sa.

    a nie uważasz ze to tylko kierunek manipulacji sie odwrócił?

    >Księdza na kolęde wpuszczam jak zapuka i pogadać z nim lubię.
    >I ze dwa lata temu mu przekazałem moje uwagi na temat katechetki. On na to
    >że wie że w sumie się ze mną zgadza ale nic nie może zrobić.
    >To jak on nic nie mógł zrobić to ja zrobiłem i dzieciaka wypisałem.

    to go zapisz gdzie indziej :/ Moja rada: zmien (w sensie: zacznij tam bywać)
    parafie, najlepiej na jakas akademicka. I pamietaj, to nie kler tworzy
    kosciół. A sprawy sa powazniejsze niz osobista, nawet sluszna, uraza do
    kleru. Ty, na koniec zycia zapewne zechcesz dostac szanse na zbawienie, do
    spowiedzi pójdziesz, przed smiercia to wyglada inaczej. Ale twoja corka bez
    fundamentów - niekoniecznie... Bog nie daje znakow w doroslym zyciu "wybierz
    mnie" , tylko dał jej ciebie. Eeee, katechezą zaleciało, a ja tylko elektryk
    :)

    b.

  • 254. Data: 2014-07-03 11:59:25
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    >Walesa jako jedyny powiedzial prawde na ktora ze strachu reszta sobie nie
    >pozwala. :-)

    Powiedział co w danej chwili pomyślał, podpuszczany nie pierwszy raz przez
    dziennikarzy. Faktem jest, że spooooro znanych osób dokładnie tak samo myśli
    tylko muszą trzymać gębę na kłódkę, bo ten temat jest wyjątkowo dochodowy
    dla mediów, a dla tych co żyją z bycia ciągle na afiszu dość stratny.
    Odwrotnie niż to ma miejsce w przypadku Kościoła - uderzenie weń przysparza
    "pozytywnej" (mediowo) popularności. Inna rzecz, że to część biskupów na
    własną prośbę, błędnie rozumiejąc interes Kościoła, wypracowała.

  • 255. Data: 2014-07-03 12:01:03
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    napisał:

    >Dlaczego każda tęcza kojarzy ci się z homoseksualizmem?

    Dlaczego wkładanie w usta kolegów jest Twoim hobby? Kolejny raz to robisz.

  • 256. Data: 2014-07-03 12:18:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 11:41:30 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > a kto ci broni byc jak franciszek :-)
    A to nie o m,nie piszemy przypomnę tylko o podwładnych Franciszka. Ja tam mogę być
    nawet baba z brodą i nikomu nic do tego.
    > ale to jest toczenie alawy :) Ja sie pytam czemu mialbys sie obawiac mnie
    > (lub innego katoliba). Nie m�w mi o islamie.
    =Piszesz że jesteś gotów zginąć dla Jezusa i ja się obawiam że np. mnie zaatakujesz
    jak będe krzyż ze ściany zdejmował.
    > u mnie sa 3 parafie. Jeden proboszcz jest dziwny, wiec wierni glosuja nogami
    > i chodza do sasiednich.
    Tu gdzie teraz mieszkam jest kościołów chyba 4 czy 5 ale w 3 miejscowościach gdzie
    wcześniej mieszkałem jest po jednym kościele na kilka okolicznych miejscowości więc
    wyboru nie było. I to trochę inne społeczności wtedy są.

    > A z kolei m�j probosz jest zloty cz�owiek, a parafia dopiero w budowie. >Nie
    musi wyznaczac sk�adek miesiecznych :)
    No i ok że na takiego trafiłeś
    > I teraz uwaga - to ze we wspolnocie kosiciola sa jakies zgrzyty (ludzie to
    > tylko ludzie, i wierni, i kler) nie jest podstawa do uprawnionego
    > stwierdzenia ze boga nie ma itp.
    Ale nie o tym z Toba dyskutuje czy bóg jest czy nie ma. Ten watek to gdzieś tam z
    boku z Lawą rozwijaj.
    > A to tak dzia�a - klecha ma wypasiona fure,
    > wiec na pewno sam nie wierzy, czyli boga nie ma
    A tu coś w tym jest. Klecha co innego głosi a co innego robi więc wierni mają prawo
    podejrzewać że to co głosi to niekoniecznie tak jest. A i przełożeni klechy nie
    reagują więc wierni wnioski wyciągają.
    Jest coś takiego w kościele jak spowiedz- i w życiu nie pójszedł bym wyznawac moje
    grzech osobie która co innego mówi co innego czyni. Tak samo jak nie zależy mi aby
    taka osoba prowadziła mój pogrzeb. Ale pewne ktoś tam księdza sprowadzi i ten ogłosi
    że zmarły się nawrócił.
    > Ale w konsekwencji - jesli B�g jest , to �yj tak jakby by� i nie patrz >na
    innych.
    A co boga mieszasz do mojego życia? to ja sam mam największy wpływ na układanie
    scenariusza swego żywota.
    >Wida� pr�buj� my�le� i analizowa� to co widz�. I mniej podatni >
    > anipulacje sa.m a nie uwa�asz ze to tylko kierunek manipulacji sie >odwr�ci�?
    Młodzi nie sa głupi. To wykształceni i myślący ludzie i gdyby widzieli że kler robi
    to co głosi to by zaufali. A widzą i słysza w TV Franciszka, w gazetach czytają o
    ojcu Tadeuszu a na swoich parafiach widza m.in takich o jakich ja pisałem. Młodzi
    głupi nie są i jak widza że facet co innego mówi a co innego czyni to go używając
    języka młodych "zleją"
    W roku szkolnym jest coś takiego jak rekolecje- dwa dni wolne od szkoły katechetka w
    córki klasie kazała w te dni do kościoła chodzić i karteczki z pieczątką księdza że
    dzieciak był obecny przynieść. Córka na te nauki nie poszła w tym samym czasie była
    ze mną na zakupach w Biedronce. I patrzymy katechetka chodzi i zakupy robi. I
    dzieciak pyta: nam kazała chodzić, opowiadała jakie to ważne wydarzenie te rekolekcje
    i potrzebne dla każdego katolika itp. a sama w tym czasie zakupy robi?
    > to go zapisz gdzie indziej
    Nie będę dzieciakowi szkoły zmieniał ze względu na to ze mi katechetka nie odpowiada.
    > :/ Moja rada: zmien (w sensie: zacznij tam >bywaďż˝)
    > parafie, najlepiej na jakas akademicka.
    Najbliższa to jakies 80km od mojego domu pewnie. Fajna rada dzięki;)
    >I pamietaj, to nie kler tworzy
    > kosciďż˝. A sprawy sa powazniejsze niz osobista, nawet sluszna, uraza do
    > kleru.
    Piszesz że to nie kler tworzy kościół a proponujesz mi wyżej jednak obcować z klerem.

    > Ty, na koniec zycia zapewne zechcesz dostac szanse na zbawienie, do
    > spowiedzi p�jdziesz, przed smiercia to wyglada inaczej.
    Być może odbędzie się to tak jak piszesz być może tak jak w przypadku mojego wujka.
    Stalin gdzieś tam wyżej jest wymieniany- ma szanse na zbawienie? Spowiedż przed
    śmiercią coś by mu pomogła?

    >Ale twoja corka bez
    > fundament�w - niekoniecznie...
    Pozwól że to ja będę budował fundamenty mojej córki a nie osoby które co innego
    głoszą a co innego czynią. Obłuda to się chyba nazywa. A ja obłudy nie cierpie i wolę
    dzieciaka od takich osób izolować.
    > Bog nie daje znakow w doroslym zyciu "wybierz
    > mnie" , tylko daďż˝ jej ciebie.
    I wychowuje ją najlepiej jak wg mnie to możliwe. Dzieciak dorośnie może i wybierze
    droge zakonna kto go tam wie.
    >Eeee, katechez� zalecia�o, a ja tylko elektryk
    Pogadać zawsze warto.

  • 257. Data: 2014-07-03 12:19:55
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-03 09:39, Budyń pisze:

    > przyjmujac ze ruscy rzeczywiscie chcieli wjechac (do dyskusji) to
    > wychodzi na to ze z jednej jedynej powiedzmy ze sensownej decyzji
    > robisz z niego przyzwoitego człowieka. A to był ruski namiestnik w
    > okupowanym kraju. I tak nalezy go w historii traktowac.
    >
    > A okragly stoł? Uwazasz to za wielki sukces? Owszem , mógł być. Ale
    > wyszlo nie bardzo to co naród chciał.

    Wszak naród chciał kapitalizmu.
    Jak sobie wyobrażasz przemianę ustroju socjalistycznego w kapitalistyczny?
    Czy miano wieszać wszystkich działaczy PZPR?
    Jako młody chłopak poszedłem do wojska z myślą, że pozostanę jako
    żołnierz zawodowy.
    Jednak po pewnym czasie stwierdziłem, że nie jest to dla mnie, choć
    usilnie pracowano nade mną, abym jednak pozostał w wojsku, gdzie
    zaproponowano mi objęcie stanowiska kierowniczego warsztatów
    elektronicznych. Proponowano mi to stanowisko, choć nie ukrywałem swoich
    poglądów pacyfistycznych i sympatyzowania z Solidarnością.
    Ponieważ byłem głupi i niesforny, kiedyś w żartach powiedziałem słynny
    cytat "a na wiosnę zamiast liści, będą wisieć komuniści" do mojego
    przełożonego, dość wysoko postawionego gościa w sekcji politycznej,
    przed którym nawet dowódca jednostki stawał na baczność i liczył się z
    jego każdym zdaniem. Najgorsze było to, że zrobiłem to w obecności kilku
    pracowników cywilnych, zatrudnionych w jednostce oraz kilku wojskowych
    zawodowych.
    Wystarczyła tylko jedna jego decyzja, abym już nigdy nie wrócił do domu
    i zgnił w więzieniach. Dostałem od niego zjebkę taką, że aż uszy mi
    oklapły, a nogi to mi się ugięły jak z waty.
    Po czym wygnał mnie z pokoju jak psa, w którym razem z siedzieliśmy w
    towarzystwie piliśmy kawę i posuwali pierdoły na różne tematy.
    Kiedy ochłonął, wezwał mnie do siebie na rozmowę w 4 oczy. Podtrzymał
    swoją propozycję mojego objęcia stanowiska kierowniczego, po czym
    stwierdził, że szanuje takich jak ja i że takich ludzi potrzeba w
    wojsku, ale żebym tego nie głosił w taki sposób, bo mogę sobie narobić
    problemów. Wytłumaczył mi, że większość wojskowych co innego robi, a co
    innego myśli i że nie ma ludzi czarnych lub białych, ale większość się
    boi, bo tak naprawdę nie wiadomo kto kogo podpier....
    Byłem okropnie zdziwiony jego postawą, choć oficjalnie głosił poglądy
    socjalistyczne i deklarował się jako zagorzały socjalista. Na szczęście
    z całego grona, w którym to powiedziałem nikt nie okazał się szują i nie
    poniosłem żadnych konsekwencji.
    Niestety ostatecznie nie przyjąłem propozycji, gdyż stwierdziłem, że nie
    potrafię być dwulicowy, mówić i myśleć co innego.

    Teraz podejmij decyzję co się z takim "trepem" powinno zrobić?
    Powiesić za głoszone poglądy socjalistyczne czy raczej za pełnienie
    stanowisk politycznych w wojsku?
    Jak sądzisz, jaka byłaby moja postawa wobec niego, gdybyś chciał go
    rozliczyć za okres komunistyczny?

    Prawda jest taka, że wielu komunistom nie podobała się w Polsce władza
    radziecka, ale wielu z nich zapierało się samych siebie.
    Czy to w słusznej sprawie czy też aby jakoś móc funkcjonować w
    społeczeństwie.

    > a kto to jest oszołom? Ten kto mówi w poprzek obowiazujacych opinii?
    > Kaczor mówil o ukladzie, ogloszony zostal oszolomem. Obecne wszystkie
    > po kolei afery pokazuja ze diagnoza byla trafna. I co? I nic...

    Oszołomem jest ten, kto twierdzi tylko i wyłącznie na podstawie domysłów
    nie analizując przyczyn i uwarunkowań.

  • 258. Data: 2014-07-03 12:23:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-03 10:26, Kris pisze:

    > Ot to. I dlatego właśnie chyba ta decyzję o zwolnieniu córki z udziału w lekcjach
    religii podjęłem za późno. Dzieciak dorasta niech sam życie obserwuję i podejmie
    decyzje czy mu taka czy inna wspólnota odpowiada.
> [...]
    to ja zrobiłem i dzieciaka wypisałem.
    > Napiszesz pewnie że to nie wina kościoła tylko ludzi. I ok tylko że kościół to
    ludzie właśnie i to tez ci funkcjonariusze co to wyczytują, deklarują, co innego
    mówią a co innego czynią.
    > I generalnie jestem otwarty do ludzi ale postanowiłem że akurat z takimi kontakty
    swoje i dzieciaka ograniczę.

    Ja akurat doskonale rozumiem Twoje rozterki. Moze dlatego, ze sam takie
    miewam. Plebania wieksza od kosciola. Zapasione brzuchy itp.
    Moja dobra kolezanka po przeprowadzce na wies byla zdziwiona zwyczajami.
    Ktoregos dnia po koledzie powiadziala plebanowi, zeby ten swojego
    poslanca do niej po kase nie przysylal. Podobno pomoglo. Wiele jest
    takich technicznych spraw z ktorymi spolecznosc musi sobie poradzic.
    Wyczytywanie z ambony to idiotyzm. Z drugiej strony wiadomo, ze ksieza
    musza sie jakos utrzymywac.
    Swego czasu wychodzilem w czasie mszy przed ogloszeniami. Spelnialem
    wewnetrzny obowiazek bycia w kosciele i jednoczesnie nie sluchalem co
    kler ma do powiedzenia. Wtedy. Sa tez inne koscioly do ktorych mozna
    chodzic jak komus nie pasuje w jego najblizszym. Sa wiec inne mozliwosci
    i wystarczy chciec. Obrazanie sie na Boga bo ksiadz cos tam bardzo
    czesto jest przejawem wygodnictwa. Lepiej posiedziec w domu zamiast isc
    do kosciola na godzine.

    Pozdro.. TK

  • 259. Data: 2014-07-03 12:27:20
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-03 09:43, Ghost pisze:

    > Laurki, laurki - papier jest cierpliwy. Ale ludzie na cmentarzach tez są,
    > miliard słów chwalących Jaruzela ich nie wskrzesi. Tak wiem, on
    > niewinny on
    > "tylko wykonywał rozkazy"... a nie pomyliło mi się, ci od wykonywania to
    > inny proces był.

    Widzisz tutaj piszesz po raz kolejny piszesz głupoty, bo nie znasz historii.
    Jaruzelski nie wykonywał rozkazów. On podejmował decyzje, wybierając z
    kompromisem mniejsze zło, a przy tym nie przesypiając wiele nocy, gryząc
    się z własnym sumieniem, bo wiedział, że za jego decyzje jakie one by
    nie były i tak naród nie będzie mu wdzięczny.
    Wprowadził stan wojenny, przekonując sowietów, że Polska jest w stanie
    załatwić swoje sprawy sama - jest winny.
    Dopuściłby do wejścia wojsk radzieckich do Polski i rozlewu krwi - to i
    tak naród twierdziłby, że ruscy weszli na jego życzenie.

  • 260. Data: 2014-07-03 12:31:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-03 11:24, masti pisze:

    > Dlaczego każda tęcza kojarzy ci się z homoseksualizmem?

    Kazda? :-)

    Pozdro.. TK