  • 21. Data: 2015-03-09 21:24:10
    Temat: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 21:11:09 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > Nie musisz, Wrocław to jedno z najcieplejszych miast w Polsce, poza tym
    > może blok jest ocieplony z zewnątrz do tego grzeją sąsiedzi więc te
    > czynniki mocno zaniżają zużycie energii. Poza tym studenci pewnie cały
    > dzień nieobecni to i nie grzeją bo i po co, tutaj też pewnie będą spore
    > oszczędności.
    >
    > --
    > Pozdr
    >
    > Janusz_K

    Pierdoli bzdury. Najstarsze starowinki na niskich emeryturach nie potrafią zejść
    poniżej 35 złotych na miesiąc za prąd. A tam 7 chłopa za 100 złotych z myciem zużyje.
    Za 450 złotych można kupić tyle prądu że kilowatowy grzejnik go przez miesiąc zużyje.
    Kilowata na osiemdziesięciu metrach w zimę nikt nie poczuje że grzeje.

  • 22. Data: 2015-03-09 21:26:39
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-09 o 21:24, k...@g...com pisze:

> [...]
    Kilowata na osiemdziesięciu metrach w zimę nikt nie poczuje że grzeje.

    Ty chyba z PISu jesteś. Ja Ci pokazuję dowody, a Ty dalej upierasz się
    przy swojej racji. Bo Twoja racja jest najmojsza!

    Pozdrawiam,
    MW

  • 23. Data: 2015-03-09 21:31:35
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-09 o 21:26, wolim pisze:

    > Ty chyba z PISu jesteś. Ja Ci pokazuję dowody, a Ty dalej upierasz się
    > przy swojej racji. Bo Twoja racja jest najmojsza!
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    I napisz mi jeszcze gdzie kłamię, bo rachunki Ci pokazałem. Mieszkanie
    też. Łącznie ze zdjęciami kaloryferów. Co Ci jeszcze pokazać? Umowę najmu?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 24. Data: 2015-03-09 21:44:39
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 21:27:29 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    > >

    > Ty chyba z PISu jesteś. Ja Ci pokazuję dowody, a Ty dalej upierasz się
    > przy swojej racji. Bo Twoja racja jest najmojsza!

    450 złotych wystarczy żeby kupić prądu na miesiąc do kilowatowego grzejnika. W
    osiemdziesięcio metrowym mieszkaniu potrzeba z 6-10 kilowatów do ogrzania w czasie
    mrozów. .

  • 25. Data: 2015-03-09 21:54:41
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 21:31:38 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > I napisz mi jeszcze gdzie kłamię, bo rachunki Ci pokazałem. Mieszkanie
    > też. Łącznie ze zdjęciami kaloryferów. Co Ci jeszcze pokazać? Umowę najmu?
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    Skąd mam wiedzieć w którym momencie kłamiesz? To wiesz Ty. Nie da się zrobić mocą
    ciągłą 1kW w takim mieszkaniu temperatury 19 stopni jeśli na zewnątrz będzie około
    zera bo więcej przez ściany i okna ucieka. Przy +5 na zewnątrz też się nie da.

  • 26. Data: 2015-03-09 22:24:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Hmm... 2 osoby w kawalerce (32 m2), 2 komputery (laptopy), router,
    > drukarka laserowa, telewizor, lodówka, mikrofala, pralka i oświetlenie.
    > Nie udało nam się nigdy zejść poniżej 120-130 zł/miesiąc. A tu
    > ogrzewania w tym nie ma. Więc jakoś mocno mało Ci tego rachunku
    > wychodziło. OK, wierzę, że tak było, ale powiem szczerze - nie wiem w
    > jaki sposób. Chyba, że siedzisz cały czas w ciemnościach albo przy
    > żarówce maks. 25-40 W.
    > A już tym bardziej nie wiem jak to przeszło z tyloma studentami.
    ja właśnie się wyprowadzam z mieszkania 42 m, 4 osoby, rachunek za gaz,
    ogrzewanie, ciepła woda, gotowanie - 1600zł na rok.
    ToMasz

  • 27. Data: 2015-03-09 22:37:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.03.2015 o 11:05, Kris pisze:
    > Zanabyłem mieszkanie ok 40 metrów.
    > Ogrzewane piecem kaflowym- jeden na dwa pokoje+ otwarta kuchnia. W łazienne
    grzejnik elektryczny.
    > Zanim wynajmę chcę tam zrobić remont a ponieważ piec i tak nadaje się do
    przestawienie to go pewnie wywalę i zrobię ogrzewanie gazowe.
    > 3 grzejniki(2 pokoje + łazienka)+ CWU- instalacja wiec banalnie prosta
    > Jaki kocioł proponujecie. Raczej coś niskobudżetowego gdyż mieszkanie idzie na
    wynajem. Ma ogrzać te 40mkw + zapewnić CWU dla rodziny.

    jak najtańszy, jak najprostszy. jeśli masz odpowiednio dużo kominów
    wentyalcyjnych, - kup z otwartą komorą. jak nie, to z zamnkinętą. Czeka
    Cię jakiś wkład. czy to folia przy otwartej komorze, czy jedna rura,
    albo dwie, koncentyrczne przy zamknietej komorze. Kupa rury pex i
    kaloryfery po 170zł za 10 marnych żeberek. ale ja bym dał 20 żeberek na
    pokój - będzie oszczędniej potem.
    Pytasz o piec. naście lat temu, miałem kocioł co+cwu z mało znanej firmy
    ocean. wieczny płomień, membrana załączająca palnik - zero komplikacji.
    cała jego elektronika nadzorowała jedynie błędy. brak, ciśnienia, gazu,
    za wysoka temperatura, brak płomienia - wyłączały piec całkowicie.
    Wymagał regulacji co rok, ale działał bezawaryjnie.
    Potem kupiłem aristona. Technologicznie - doskonały. co z tego, jak
    padła elektronika pół roku po gwarancji? Cudem udało się ją naprawić, bo
    serwis życzył sobie 700zł. Samo działanie pieca też pozostawia wiele do
    życzenia. przełączanie z grzania kaloryferów na wodę i spowrotem -
    masakra. długo, hałaśliwie. startowanie palinka po odkręceniu wody -
    wieczność. rachunki za gaz - takie same. W międzyczasie, w innym lokalu
    pojawił się kocioł urlich. tak samo jak ariston. nic nie zrobi, zanim
    nie pomyśli. tak samo awaria po 5 latach. i znowu serwis chciał
    wymieniać pompę, a ja cudem odkryłem że kondensator umarł, i piec
    naprawiłem za pare złotych. niemniej jednak jakieś spadki ciśnienia -
    error nr 02, - piec stoi. chwilowy brak łączności z centralką pokojową
    -piec pali na maksa przez weekend jak nikogo niema. teraz kupiłem
    termeta, ale pierwsze odpalelnie dopiero w przyszłym tygodniu.
    Reasumując, piece są coraz bezpieczniejsze, sprawniejsze, cichsze,
    ładniejsze, ale nie bardziej sprawne i żywotne. a różnica w wydajności o
    5% nie rekompensuje ceny wyższej o 500zł.
    JEdyne co mogę zasugerować, przewymiaruj kaloryfery. szybciej się
    mieszkanie nagrzeje, jest gdzie doraźnie szybko wysuszyć ubrania, czy
    ręcznik.
    Napisz co zdecydowałeś i czy jesteś zadowolony
    ToMasz

  • 28. Data: 2015-03-09 23:57:25
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-09 o 21:54, k...@g...com pisze:

> [...]
    zera bo więcej przez ściany i okna ucieka. Przy +5 na zewnątrz też się nie da.

    Ehh. Nie ma sensu dalej gadać, bo przecież Ty wiesz lepiej. 17 lat
    użytkowania centralnego z kotłem elektrycznym jak krew w piach, bo
    kogutek teoretycznie policzył, że wychodzi na jego. Na nic rachunki. On
    wie lepiej.

    EOT.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 29. Data: 2015-03-10 00:16:28
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 23:57:30 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    > użytkowania centralnego z kotłem elektrycznym jak krew w piach, bo
    > kogutek teoretycznie policzył, że wychodzi na jego. Na nic rachunki. On

    Nie ma sensu bo to co napisałeś jest nieprawdopodobne. Chłopaki okna otwierają,
    kocioł elektryczny idzie pełna parą i wychodzi że on ma moc jednego kilowata bo na
    tyle prądu można kupić za to co deklarujesz że płacisz. Daj jakies namiary na siebie
    to podeślę sąsiada. Wytłumaczysz mu jak to się robi. W sobotę z nim gadałem że zima
    łagodna. Potwierdził że łagodna bo dwie tony węgla spalił. A mówił że jak kilka lat
    temu dowaliły mrozy to cztery tony w komin puścił. Mieszkanie ma 90 m2, drugie
    piętro, kamienica, okna nowe.

  • 30. Data: 2015-03-10 01:04:24
    Od: k...@g...com

> [...]
    > użytkowania centralnego z kotłem elektrycznym jak krew w piach, bo
    > kogutek teoretycznie policzył, że wychodzi na jego. Na nic rachunki. On

    Nie ma sensu. Ale jak byś dał namiar na siebie to dałbym sąsiadowi. Ma mieszkanie
    90m2, kamienica, II piętro, nowe okna, centralne na węgiel. Kilka dni temu
    pogadaliśmy i zeszło na ogrzewanie. Cieszył się że zima była łagodna i z dwóch ton
    węgla ze sto kilo powinno mu zostać. Wychodzi że w węglu on ma moc ciągłą 4kW,
    powiedzmy 3 bo kocioł węglowy ma 3/4 sprawności elektrycznego. Jak by dał radę mocą
    ciągłą 1kW ogrzać to miałby trochę drożej ale bez noszenia węgla na II piętro. Ale
    jak twierdzisz i dasz sobie fiuta w talarki pociąć ze elektryczne tanio wychodzi. Na
    tyle tanio że lepiej tanie grzejniki elektryczne kupić zamiast bujać się z
    grzejnikami, rurami i kotłem gazowym. To niech Kris na Twoją odpowiedzialność robi
    ogrzewanie elektryczne. Mnie tam rybka.