  • 51. Data: 2009-03-04 12:47:03
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:p9mknsf3wmk5$.c7cs83pcjrjh$.dlg@40tude.net...

    > Z punktu widzenia klienta powinno Cie interesowac zeby miec wykonaną
    > konkretną usługę, konkretnymi materiałami w cenie która jest dla Ciebie do
    > zaakceptowania. To ile wykonawca zaplaci za materiały nie powinno Cie w
    > ogóle interesować, jedyne co Ty masz do tych materiałów to sprawdzić czy
    > aby napewno są takie na jakie sie umówiłeś z wykonawcą. Podział kosztów
    > wykonawcy robocizna/materiał albo rabaty jakie uzyskuje on w hurtowni to
    > naprawde nie jest Twoja sprawa.

    Ale nie ma obowiazku aby zakupu materiałów dokonywał wykonawca. Wykonawca ma
    mi podać UCZCIWĄ cene za robocizne, i ew. dodatkowo cenę za materiały(i w
    tej cenie niech sobie uwzglednia co chce- KZ rabaty i tp). Wtedy ja mogę
    zakceptować cenę za robociznę i cenę za materiały albo akceptuję cene za
    robocizne a ceny za materiały nie bo moge je sobie sam kupić najczęściej
    taniej. Skoro wykonawca podał cene za robocizne to znaczy że ta cena go
    zadowala i za tyle chce robić. Dlaczego w takim razie rezygnuje ze zlecenia
    jesli klient chce materiały kupować sam. Po prostu miał
    zaniżona(nieuczciwie) podana cene robocizny i tyle. Jestto takie cwaniactwo
    wykonawców. Tak to wygląda z punktu widzenia inwestora. Całkiem inna
    sytuacja jest jesli inwestor zgodzi sie na ceny materiałów przedstawione
    przez wykonawcę. Wtedy nie interesuje go ile na tych materiałach zarobi
    wykonawca itp. A zarobić powinien bo musi pokryć koszty dowozu tych
    materiałów itp.

    Krzysiek

  • 52. Data: 2009-03-04 13:05:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2009 13:47:03 +0100, kris napisał(a):

> [...]
    > jesli klient chce materiały kupować sam. Po prostu miał
    > zaniżona(nieuczciwie) podana cene robocizny i tyle. Jestto takie cwaniactwo

    Widze, ze ciezko Cie przekonac. Do mnie Twoja argumentacja nie trafia, jest
    z założenia błędna że cwaniactwem jest chęć zarobku przez wykonawcę.
    Przyjmijmy, że na danej pracy chcę zarobić 1000 zł, materiały kosztują
    drugi tysiak, a gdybym to ja kupował materiały to mógłbym urwać 200 zł ze
    względu na rabaty jakie mam. Jeżeli podam Ci cenę 2000 zł za całość, to
    będzie źle, bo zarobię 200 zł więcej (1000 robocizna + 1000 materiał - 200
    rabat). Natomiast jeśli podam Ci 1000 zł za robociznę, to będzie bardzo
    dobrze, bo ja nie zarobie dodatkowych 200 zł? Końcowa cena w obu
    przypadkach jest przecież taka sama. Ty kupując materiały za 1000 zł nie
    dostaniesz 200 zł rabatu, prawdopodobnie w ogóle nie dostaniesz żadnego.
    Czy może wg Twojego sposobu myślenia powinienem Ci oddać te 200 zł?
    Naprawde nie rozumiem. Spróbuj jakoś inaczej mi to wyjaśnić.

    --
    best regards,
    scream

  • 53. Data: 2009-03-04 13:19:16
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

> [...]
    > Czy może wg Twojego sposobu myślenia powinienem Ci oddać te 200 zł?
    > Naprawde nie rozumiem. Spróbuj jakoś inaczej mi to wyjaśnić.

    moim zdaniem uczciwiej było by gdybyś zaproponował 1900 za całość (czyli po
    połowie podział zysków z rabatu:))) )
    ale oczywiście czas poświecony na zakupy też kosztuje więc 2000 to też
    korzystna oferta dla inwestora :))
    pytanie tylko co z odliczeniem VAT ;-)

  • 54. Data: 2009-03-04 13:21:14
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > aby napewno są takie na jakie sie umówiłeś z wykonawcą. Podział kosztów
    > wykonawcy robocizna/materiał albo rabaty jakie uzyskuje on w hurtowni to

    Nie jest do końca tak, bo jak wykonawca płaci za materiały to na pewno
    zacznie ich używać mniej lub czegoś doda w mniejszym stężeniu niź powinien.
    Przykładem są betony i zaprawy kręcone z betoniarki. Zwykle dadzą mniej
    cementu i nie dadzą plastyfikatora lub dadzą go mniej, a nie upilnujesz ich.
    Pomijając to, że mogą ukraść to jak sam kupisz cement to widzisz ile go
    schodzi, a tak będą przywoxić po 2 worki i sypać za mało. Do betonu dadzą
    złe kruszywo albo prawie wcale.

  • 55. Data: 2009-03-04 13:32:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy może wg Twojego sposobu myślenia powinienem Ci oddać te 200 zł?
    > Naprawde nie rozumiem. Spróbuj jakoś inaczej mi to wyjaśnić.

    Albo udajesz albo mnie nie rozumiesz faktycznie.
    Przykład opisany przez Ciebie:
    Za robocizne chcesz zarobic 1000zł. Materiały u ciebie kosztuja też 1000zł
    Więc jeśli akceptuje ofertę 2000zł to robisz mi to z materiałem i ja do
    nikogo pretensji nie mam. Cwaniactwo jest wtedy jeśli ja mówie ok Panie
    Scream akceptuje Pana cenę za robocizne w kwocie 1000zł ale materiały kupie
    sam.
    I wtedy jak Pan Scream jak jest uczciwy to zaczyna robotę ja dostarczam
    materiały robota skończona ja płacę 1000zł( minus paragony; lub plus
    flaszka)))
    Jednak jeśkli Pan Scream jest cwaniakiem to wtedy mówi: Panie Kris ponieważ
    nie bierze Pan odemnie materiałów to ja za 1000zł tego Panu nie bede robił.
    A że tak jest to potwierdził np Marek Dyjor(że czasami rezygnuja ze zlecenia
    jak klient chce sam kupowac materiały). Ja sam miałem kilka przypadków ze
    fachofcy wycofywali się jak powiedziałem że akceptuje cene za robote ale
    materiały dostarczam ja sam albo biora je ze składu który ja wskaże.

    A odnośnie rabatu to uwierz mi ze dostanie go kazdy jesli tylko dobrze
    zagada w hurtowni a ostatecznie w wiekszosci przypadków bedzie tańszy niz
    "odkupywany" od wykonawcy- i własnie dlatego wiekszość materiałów
    zakupywałem sam.

    Krzysiek

  • 56. Data: 2009-03-04 13:33:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

    > Skoro podajesz uczciwą cenę za robociznę to dlaczego czasami jak sam
    > napisałeś rezygnuesz ze zlecenia jak klient nie chce brać materiałów
    > od Ciebie tylko daje swoje?

    bo np nie chce mieć przestojów na budowie albo mam swoje materiały, które
    mam do zużycia, w duzej firmie ma sie często spore stany magazynowe z
    poprzednich robót. Ewentualnie chcę mieć materiały o odpowiedzniej jakości.

    Ponadto moim zasranym prawem jest zarobić na upustach, które dostaję jako
    firma wykonawcza za to, że nią jestem i kupuję duże ilosci materiałów i nie
    powienienem sprzedaać tych materiałów po cenie zakupu tylko po cenie takiej
    po jakiej moze je kupić zwykły klient. To jest element działania rynku.
    Każdy podmiot powinin mieć prawo do zarobku. Przestrzeganie tych zasad też
    jest elementem etyki biznesowej.

    Uczciwi sprzedawcy nigdy nie sprzedadzą klientowo detaliczenemu materiału po
    cenie dla firm, ba większość nawet nie poda ci takiej ceny jeśli nei jesteś
    zananą i zarejestrowaną firmą

  • 57. Data: 2009-03-04 13:34:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    scream wrote:

> [...]
    > wykonawcą. Podział kosztów wykonawcy robocizna/materiał albo rabaty
    > jakie uzyskuje on w hurtowni to naprawde nie jest Twoja sprawa.

    amen.

  • 58. Data: 2009-03-04 13:41:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > Wtedy nie interesuje go ile na tych materiałach zarobi wykonawca itp.
    > A zarobić powinien bo musi pokryć koszty dowozu tych materiałów itp.

    powiem ostro i twardu, chrzanisz. A zarzucanie komuś że wycena jest
    nieuczciwa to zwykłe chamstwo, zajeżdżające komuną. Ja wyceniam konkretny
    zakres prac i koniec i nie jest klienta interesem na czym ja zarabiam, albo
    mu sie podoba oferta albo nie zawsze może negocjować na taką okoliczność też
    muszę mieć trochę zapasu, muszę też mieć trochę zapasu na ubezpieczenie sie
    od klienta ZŁODZIEJA który bezie sie wykręcał od zapłaty bo mu sie pieniążki
    końcą, dlatego zresztą zawsze żądam zapłaty za dostarczony materiał w chwili
    gdy wjeżdża na budowę. Jeśli klient chce kupić tylko robociznę to niech to
    powie w chwili gdy prosi o wycenę.

    Chciałem przypomnieć, ze poza nieuczciwymi wykonawcami są też nieuczciwi
    klienci którzy kombinują z zapłata czasem pod pozorem że coś nie jest tak
    zrobione jak miało być.

  • 59. Data: 2009-03-04 13:43:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    P.H. wrote:
> [...]
    > (czyli po połowie podział zysków z rabatu:))) )
    > ale oczywiście czas poświecony na zakupy też kosztuje więc 2000 to też

    przecież dostajesz fakturę 7% wiec masz od ręki załatwiony zwrot Vatu?

    jak sobie sam kupisz to sie musz gonic z US i czekać pół roku na zwrot

  • 60. Data: 2009-03-04 13:43:55
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Za robocizne chcesz zarobic 1000zł. Materiały u ciebie kosztuja też 1000zł
    > Więc jeśli akceptuje ofertę 2000zł to robisz mi to z materiałem i ja do
    > nikogo pretensji nie mam.

    Ale cię oskubią na proporcjach stosowania materiałów, na gatunku, kupią
    lekko przeterminowane, zbrylone. Lepiej materiał kupić samemu. Mnie
    usiłowali robić ogrodzenie z własnego cementu. Szkoda gadać. Wylecieli
    jeszcze tego samego dnia. Szef mi powiedział, że tak jak ja chcę to oni bedą
    musieli mi dopłacić, a poszło o pół worka cementu na betoniarkę