  • 1. Data: 2011-08-12 20:28:00
    Temat: Mieszadło zamiast betoniarki
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Niedawno pytałem tutaj o rady na temat zakupu małej betoniarki.
    Poradzono mi zakup mieszadła dwuosiowego, co też wydał mi się sensowne i
    takie kupiłem.
    Niestety mieszadło za 350 zł o mocy 1400 W jest za słabe do mieszania
    zaprawy. Mieszałem we wiadrze budowlanym 15 litrowym zaprawę piasek,
    cement, woda. Mieszadło po trzecim wiadrze było już mocno gorące, więc
    dałem mu wystygnąć. Po kolejnych dwóch wiadrach poszedł dym i ogień i to
    był koniec kariery mojego mieszadła do zaprawy.
    Tak więc, jak ktoś chce kupić małą betoniarkę to niech kupuje i nie
    kombinuje z mieszadłami.
    Mieszanie dokończyłem mieszadłem pojedynczym z uchwytem SDS napędzanym
    młotowiertarką, ale trwa dość długo i efekt jest gorszy, no i wiadro
    lata po podłożu i optymalnie jest mieć pomocnika do trzymania.
    Jacek

  • 2. Data: 2011-08-12 22:24:47
    Temat: Re: Mieszadło zamiast betoniarki
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Sie, 22:28, Jacek <n...@g...com> wrote:
> [...]
    > młotowiertarką, ale trwa dość długo i efekt jest gorszy, no i wiadro
    > lata po podłożu i optymalnie jest mieć pomocnika do trzymania.

    Ło rany, jak sobie wyobraze jakbym mial cala swoja zaprawe i betony
    mieszac jakims mieszadelkiem to moje rece i nogi zaczynaja drzec i
    trace w nich czucie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-08-17 12:56:07
    Od: Jacek <n...@g...com>

    No wiesz, nie kupowałem mieszadła do budowy chałupy tylko do mieszania
    zaprawy w ilościach powiedzmy max 150 litrów w jeden dzień i potem rok
    przerwy od cementu i piasku. Czasem trzeba zabetonować fundamenciki pod
    lampy ogrodowe albo wymienić pęknięty stopień w schodach itp.
    Jacek

  • 4. Data: 2011-08-17 13:54:23
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 17 Sie, 14:56, Jacek <n...@g...com> wrote:
    > No wiesz, nie kupowa em mieszad a do budowy cha upy tylko do mieszania
    > zaprawy w ilo ciach powiedzmy max 150 litr w w jeden dzie i potem rok
    > przerwy od cementu i piasku. Czasem trzeba zabetonowa fundamenciki pod
    > lampy ogrodowe albo wymieni p kni ty stopie w schodach itp.
    > Jacek

    Do takiej intensywnej pracy z zaprawą łopata + taczka wystarczy :)

  • 5. Data: 2011-08-17 15:27:02
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Posiadam taki sprzęt, ale chciałem się nieco zmechanizować ;-)
    Latka lecą a sił nie przybywa.
    Jacek

  • 6. Data: 2011-08-18 01:46:52
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 17, 5:27 pm, Jacek <n...@g...com> wrote:
    > Posiadam taki sprzęt, ale chciałem się nieco zmechanizować ;-)
    > Latka lecą a sił nie przybywa.
    > Jacek

    Ja kupilem taka zwykla costam mix 130 w praktikerze. Produkcja spomasz
    - polska. Ma wieniec blaszany.
    Kreci juz drugi rok i nie widac zeby jej sie cos dzialo.
    Przerobila juz jakies 20ton gotowego betonu/tynku/kleju.
    Nie ma sensu przeplacac za wieniec zeliwny dla betoniarki
    hobbystycznej.
    Blaszany daje rade a zeliwny jak peknie to pozamiatane. Blaszany daje
    sie pospawac albo poszukac nowego na wymiane...