  • 21. Data: 2014-11-12 12:46:36
    Temat: Re: Okap część II
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.11.2014 12:41, Ergie pisze:

    > A co jest frajerskiego w zakupie obiektywnie _lepszego_ rozwiązania?

    A jest lepsze? Może bardziej "technicznie wyrafinowane", ale za to
    skomplikowane do czyszczenia i generalnie mało przydatne.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 22. Data: 2014-11-12 13:00:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > A jest lepsze?

    No właśnie w tym sęk że jest :-)
    1. Źródło hałasu (wentylator) tak na oko 4 krotnie dalej od uszu
    użytkownika.
    2. Pobór oparów tak na oko 3 razy bliżej miejsca ich powstawania.

    Do tego sporo miejsca na zamontowanie cichego wentylatora (zaznaczam, że nie
    wiem, czy Bora takie montuje, ale technicznie ma większe możliwości niż w
    przypadku okapów wiszących)

    > Może bardziej "technicznie wyrafinowane", ale za to skomplikowane do
    > czyszczenia i generalnie mało przydatne.

    Czyszczenie okapu to zdjęcie siatek aluminiowych i włożenie do zmywarki w
    przypadku klasycznego to 10s, w przypadku skośnego trzeba najpierw zdjąć
    panel obudowy (co może być trywialne lub zajmować trochę czasu) w przypadku
    okapu typu Bora to wyjęcie tego lejka z filtrem nie wiem, ile to zajmuje ale
    nie sądzę by wiele dłużej. Na filmach wydaje się być szybkie

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2014-11-12 13:21:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Akurat fizyka jest po jego (i Bory) stronie. Jak małym otworem będzie
    > leciało 4m/s to jest większa szansa że porwie ze sobą cząsteczki pary niż
    > jak będzie leciało dużym otworem np. 2m/s nawet jeśli ten drugi okap będzie
    > miał większą wydajność w m3/h.

    tyle, że okapy szczelinowe mają mniejsze otwory przy większym
    przepływie. Do tego pracują zbieżnie z naturalnym przpływem gorącego
    powietrza.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2014-11-12 13:22:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    slavo65 wrote:

    (4 m/s) a nie jego objętością. Dzięki temu swoimi 400 m3/h daje radę zrobić to czego
    nie dają rady zrobić te z 750 m3.

    > Będę złośliwy i zapytam: co konkretnie z fizyki przeczy temu co twierdzę?

    chociażby porównywanie prędkości i przeplywów. Ale i tak nie zrozumiesz.

  • 25. Data: 2014-11-12 13:52:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > tyle, że okapy szczelinowe mają mniejsze otwory przy większym
    > przepływie.

    W jakiej odległości od miejsca powstawania oparów?
    Bo to że gdzieś pod sufitem będzie sobie wąska szczelina niczego nie zmienia
    bo struga powietrza się rozszerza i jej prędkość maleje wraz z wzrostem
    odległością od tej szczeliny.

    > Do tego pracują zbieżnie z naturalnym przpływem gorącego
    > powietrza.

    Przy włączonym okapie kwestia naturalnego unoszenia się pary jest pomijalna,
    bo para rozchodzi się też na boki więc ciąg musi być i tak wielokrotnie
    większy by te parę wciągnąć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2014-11-12 14:20:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 13:53:06 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > bo struga powietrza się rozszerza i jej prędkość maleje wraz z wzrostem

    Zrobilem jakis czas temu krotki filmik - moj okap to chyba ta wersja pseudo
    - szczelinowa.

    https://www.youtube.com/watch?v=BOkeA62CVHU

    O ile pamietam to byl to 2 (!) bieg z 5 dostepnych.

    Szczelina jest ~50cm nad plyta. Garnek ma z 10cm wysokosci. To odleglosc od
    zrodla pary do okapu wynosi 40cm, wiec nie "gdzies pod sufitem". Nie
    marketoiduj jak slavo bo ten jeden film w praktyce obala wszystkie Wasze
    teorie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2014-11-12 14:23:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > bo struga powietrza się rozszerza i jej prędkość maleje wraz z wzrostem

    montujesz okap na suficie?

    > Przy włączonym okapie kwestia naturalnego unoszenia się pary jest pomijalna,
    > bo para rozchodzi się też na boki więc ciąg musi być i tak wielokrotnie
    > większy by te parę wciągnąć.

    za to wciąganie do dołu jest prostsze. ROTFL

  • 28. Data: 2014-11-12 14:30:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    montujesz okap na suficie?

    http://sjp.pwn.pl/sjp/ironia;2561982.html

    "gdzieś pod sufitem" - dużo dalej od miejsca powstawania oparów.

    > za to wciąganie do dołu jest prostsze. ROTFL

    Nie - nie ma znaczenia. Skro prędkość strugi musi być _wielokrotnie_ większa
    by porwać ze sobą cząsteczki pary to kierunek tej strugi ma drugorzędne
    znaczenie.

    Proponuję jednak pozostać przy czepianiu się ceny a nie fizyki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2014-11-12 14:38:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > - szczelinowa.

    > https://www.youtube.com/watch?v=BOkeA62CVHU
    > O ile pamietam to byl to 2 (!) bieg z 5 dostepnych.

    A jaki masz wtedy hałas? Od początku piszę że przy tradycyjnym okapie może
    być _albo_ cicho i niewydajnie, albo głośno i wydajnie. Ja nie twierdzę że
    tradycyjny okap nie wciągnie pary - wciągnie - kwestia zapewnienia
    odpowiedniego przepływu - tyle że aby zapewnić ten przepływ trzeba
    mocniejszego wentylatora a więc pośrednio hałasu.

    _Zawsze_ łatwiej (a więc potencjalnie ciszej) wciągnąć opary z odległości
    20cm niż z 60cm. Tylko tyle i aż tyle.

    > Szczelina jest ~50cm nad plyta. Garnek ma z 10cm wysokosci. To odleglosc
    > od
    > zrodla pary do okapu wynosi 40cm, wiec nie "gdzies pod sufitem". Nie
    > marketoiduj jak slavo

    Bez jaj, Ty też nie załapałeś ironii?

    > bo ten jeden film w praktyce obala wszystkie Wasze
    > teorie :-)

    Jakie "nasze" teorie? To że łatwiej wciągnąć opary z odległości 20cm niż z
    odległości 60cm nazywasz teorią?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2014-11-12 14:42:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > montujesz okap na suficie?
    >
    > http://sjp.pwn.pl/sjp/ironia;2561982.html
    >
    > "gdzieś pod sufitem" - dużo dalej od miejsca powstawania oparów.

    ile dużo? Bo 30% dalej to nie jest dużo

> [...]
    > znaczenie.
    >
    > Proponuję jednak pozostać przy czepianiu się ceny a nie fizyki.

    fizyka czepia się sama.