  • 31. Data: 2014-11-12 16:34:44
    Temat: Re: Okap część II
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:m3vo41$224$...@d...me...

    > ile dużo? Bo 30% dalej to nie jest dużo

    Tyle ile wynosi wysokość garnka do odległości jego góry do okapu. Konkretnie
    to zależy od tego gdzie jest garnek (na przednim czy tylnym palniku) oraz
    jaki jest wysoki.

    Przy garnku 30cm wysokim różnica będzie mniejsza niż przy patelni 3cm
    wysokiej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2014-11-12 16:55:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > jaki jest wysoki.
    >
    > Przy garnku 30cm wysokim różnica będzie mniejsza niż przy patelni 3cm

    a łyzka na to: Niemożliwe

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2014-11-12 18:15:24
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 14:42:37 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > fizyka czepia się sama.

    Jeden z włoskich dystrybutorów zamontował ojcu, aby go mamma nie wyganiała z salonu.
    https://www.facebook.com/video.php?v=623354511084197

  • 34. Data: 2014-11-12 18:25:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    slavo65 wrote:

    > Jeden z włoskich dystrybutorów zamontował ojcu, aby go mamma nie wyganiała z
    salonu.
    > https://www.facebook.com/video.php?v=623354511084197

    a ty znowu reklamówki. Musi Cię szef mocno dusić, że masz takie
    ciśnienie

  • 35. Data: 2014-11-12 18:46:59
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    I właśnie dlatego wentylator kanałowy ca.1000m3/h umieszczony przy
    przewodzie kominowym, wyciszony dokładnie, rura do okapu i ...cisza oraz
    efektywność.Okap względnie nisko nad płytą (54cm). Płyta 60cm, okap
    90cm.I nie ma cudów żeby nie działało.
    O Borach,BorachBorach,okapach
    Gutmann,Schlechtmann,nanowęglu,Fiber-Faber,Figo-fago
    , złocie
    koloidalnym, w doktoratach przepływających i przepływach doktorskich
    zainteresowany nie jestem. Niech wyłączni dystrybutorzy i generalni
    przedstawiciele ( to druga po pośrednikach nieruchomych wybitna gruppa
    zawodowa) szukają gdzie indziej frajerów.

  • 36. Data: 2014-11-12 19:48:39
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 12 listopada 2014 18:47:44 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:
> [...]
    > przedstawiciele ( to druga po pośrednikach nieruchomych wybitna gruppa
    > zawodowa) szukają gdzie indziej frajerów.

    Górny okap będzie o wiele skuteczniejszy przy dużo niższych przepływach niż wymagane
    przy bocznym zaciąganiu powietrza przez szczelinę. Ciepłe powietrze ma naturalną
    tendencję do unoszenia się do góry. Boczny szczelinowy musi stworzyć przestrzeń z
    podciśnieniem obejmującym kuchenkę z garnkami. Trudno pogodzić w takiej sytuacji żeby
    było tanio i cicho.

  • 37. Data: 2014-11-12 19:51:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 14:38:45 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > A jaki masz wtedy hałas?

    Slyszysz - nie kombinowalem nic z dzwiekiem :-)
    Wiadomo ze troche halasuje ale spokojnie da sie nawet po cichu rozmawiac
    i specjalnie nie przeszkadza :) Kuchnie mam "polotwarta" i na najwyzszym
    biegu nie przeszkadza w ogladaniu TV wiec jest OK :-)

    > _Zawsze_ łatwiej (a więc potencjalnie ciszej) wciągnąć opary z odległości
    > 20cm niż z 60cm. Tylko tyle i aż tyle.

    Zapominasz o dwoch rzeczach:

    1. Bora musi pokonac dodatkowy opor - tj. para naturalnie unosi sie do gory,
    wiec musi miec wyzsza wydajnosc zeby ja wciagnac z takiej samej odleglosci
    jak okap "od gory".
    2. 20cm to masz od krawedzi garnka polozonego na palniku najblizej okapu.
    Do garnka po drugiej stronie plyty bedzie juz z 50cm, a to juz duzo :)

    Zawsze mozna sobie zamontowac dwie bory z obu stron plyty :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2014-11-12 19:56:55
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 18:47:44 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

    > Okap względnie nisko nad płytą (54cm). Płyta 60cm, okap
    > 90cm.I nie ma cudów żeby nie działało.

    Ale niestety klient jest upierdliwy i nie chce się stukać czołem przy zaglądaniu do
    garnka i coraz częściej widzi sprzeczność pomiędzy ładną, gustownie zaprojektowaną
    kuchnią a wielką stalową rurą wiszącą z sufitu.

  • 39. Data: 2014-11-12 20:07:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    slavo65 wrote:

    > Ale niestety klient jest upierdliwy i nie chce się stukać czołem przy zaglądaniu do
    garnka i coraz częściej widzi sprzeczność pomiędzy ładną, gustownie zaprojektowaną
    kuchnią a wielką stalową rurą wiszącą z sufitu.

    i dlatego sprzedaliście aż jeden?

  • 40. Data: 2014-11-12 20:07:55
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 19:51:00 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > 1. Bora musi pokonac dodatkowy opor - tj. para naturalnie unosi sie do gory,
    > wiec musi miec wyzsza wydajnosc zeby ja wciagnac z takiej samej odleglosci
    > jak okap "od gory".

    Teoretycznie masz rację, ale w praktyce okap wiszący u góry musiałby mieć wydajność
    wentylatora z szybu wentylacyjnego na kopalni, aby zrobić to co zrobi 180 watowy,
    leżący na podłodze, silniczek BORA. Ponieważ cena czyni cuda, więc wentylatorek w
    wiszącym okapie zasysa 10% pary, bo 90% rozchodzi się na boki.

    > Zawsze mozna sobie zamontowac dwie bory z obu stron plyty :D

    A po co, skoro daje radę na obydwie strony
    http://www.youtube.com/watch?v=ku22vBV5_4g#t=18