  • 11. Data: 2009-01-09 15:02:45
    Temat: Re: Pali sie sadza w kominie
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 9 Jan, 14:18, "robert" <r...@s...pl> wrote:

    > mój kominiarz powiedział, że sadpal to pic na wodę, jedynie co robi, to
    > lekko rozmiękcza sadzę na ściankach komina, i potem ciężko to wyczyścić, bo
    > się klei do wyciora, jedynym sposobem jest porządne czyszczenie komina
    > przynajmniej dwa razy w roku

    Jaaaasne, dobra rada, największe benefit będzie miał kominiarz.
    Swoją drogą mądry człowiek z tego kominiarz, jakby był kompletnym
    idiotą to by powiedział że Sandpal czyści do blasku i on juz nie musi
    przychodzić.

    --
    ZZ@private

  • 12. Data: 2009-01-09 15:13:32
    Od: "kiki" <...@...c>

    > a po co ta sól ?

    To są te ukryte koszty pompy ciepła :-) Zmiękcza wodę deszczową :-)

  • 13. Data: 2009-01-09 15:40:02
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    > Usrobo pisze:
    >
    > Teraz to już pewnie po ptokach, ale możesz wleźć na dach i sypnąć do
    > komina zwykłej soli kuchennej. Tak z dwa, trzy kilo powinno wystarczyć.

    Dokładnie tak. Trzeba mieć zawsze przygotowane 2-3 kilo soli. Ja mam ta
    gruba drogową. U siebie na szczęście nie miałem potrzeby uzywac ale u
    rodziców juz ze dwa razy sie paliła. Komin z cegiel powinien wytrzymać, z
    systemowym troche gorzej.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-01-09 15:54:11
    Od: a...@g...com

    On 9 Sty, 16:13, "kiki" <a...@...c> wrote:

    > To są te ukryte koszty pompy ciepła :-) Zmiękcza wodę deszczową :-)

    A co Usrobo ma wspolnego z pompa ciepla? On ma gaz + kominek z
    plaszczem, wiec to moze ukryty koszt instalacji gazowej, co ? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-01-09 16:05:50
    Od: mk <d...@t...pl>

    ZbyszekZ pisze:
    > Jaaaasne, dobra rada, największe benefit będzie miał kominiarz.
    Używałem Sadpala, w kominku w komorze widac było efekty jednak w kominie
    nie ruszał takich zaschniętych błyszczących złogów sadzy.
    Pdr. M.

  • 16. Data: 2009-01-09 17:57:23
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    no właśnie.
    Ja też obserowałem działanie Sadpala i powiem tyle, że tam, gdzie sie
    posypie i gdzie jest gorąco, to spala sadzę do czysta, natomiast żadnych
    efektów w kominie nie odnotowałem, a Sadpal do komina wsypać raczej ciężko
    Jacek

  • 17. Data: 2009-01-09 17:59:52
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Komin z cegiel powinien wytrzymać, z systemowym troche gorzej.

    jest zupełnie odwrotnie :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 18. Data: 2009-01-09 18:01:06
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    RobertP. <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mi kominiarz na odbiorze radził przygotować sobie kilka kamieni
    otoczaków,
    > które należy wrzucić z góry w komin w razie pożaru sadzy. Nie wiem czy
    > działa - nigdy nie musiałem sprawdzać na całe szczęście.

    Niezły żartowniś taki kominiarz. Dobre - pod warunkiem, że on wsadzi
    głowę w wyczystkę i spojrzy w gore komina kiedy Ty wrzucisz kamienie...

  • 19. Data: 2009-01-09 18:05:12
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Sebcio <s...@n...com> napisał(a):

    > Teraz to już pewnie po ptokach, ale możesz wleźć na dach i sypnąć do
    > komina zwykłej soli kuchennej. Tak z dwa, trzy kilo powinno wystarczyć.
    Stop! sól weżżre sie w materiał, z ktorego zbudowany jest komin
    (najpewniej cegła, pustak) Pózniej bedzie go gryżć przez lata-kruszyć się
    będzie od wewnątrz..

  • 20. Data: 2009-01-09 18:18:24
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Jaaaasne, dobra rada, największe benefit będzie miał kominiarz.

    chyba najlepiej na tym wyjdzie producent sadpalu,
    a kominiarza i tak musisz wzywać, żeby ci papier podbił

    --
    pozdrawiam
    robert