  • 21. Data: 2009-01-09 19:56:39
    Temat: Re: Pali sie sadza w kominie
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gk7e60$76f$1@news3.onet...

    > Po wszystkim wyczyścić dokładnie cały komin od samego wylotu do dołu.

    Jak sie wypali, to nie bedzie co czyscic. :-))

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-01-09 19:58:50
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > mój kominiarz powiedział, że sadpal to pic na wodę, jedynie co robi, to
    > lekko rozmiękcza sadzę na ściankach komina, i potem ciężko to wyczyścić,
    > bo się klei do wyciora,

    Pierdoly opowiada i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-01-09 20:01:50
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 9 Sty, 16:13, "kiki" <a...@...c> wrote:

    > To są te ukryte koszty pompy ciepła :-) Zmiękcza wodę deszczową :-)

    A co Usrobo ma wspolnego z pompa ciepla? On ma gaz + kominek z
    plaszczem, wiec to moze ukryty koszt instalacji gazowej, co ? ;)

    Czepiasz sie, gdyby Usrobo zrobil audyt termowizyjny, to by nie pytal o sol.
    :-DD

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-01-09 20:12:07
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > jest zupełnie odwrotnie :-)

    Tego pewny nie jestm może masz racje, ale widziałem kilka pozarów sadzy w
    murowanych kominach i nic sie nie stało(w jednym przypadku wystapiły
    pekniecia na tynku na kominie. Za to wiosna 2008 widziałem komin systemowy
    po zapaleniu sadz i był cały popekany. Nie wiem jakio dokładnie to był komin
    ale widząc to zrobiłem u siebie komin murowany. Obym nie musiał go testować
    pozarem sadzy;)))

    Krzysiek

  • 25. Data: 2009-01-09 23:52:06
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > jest zupełnie odwrotnie :-)

    niestety nie
    komin murowany (dobrze) przetrwa spokojnie pożar sadzy
    komin systemowy popęka
    to czysta fizyka - komin systemowy nie ma gdzie zakumulować ciepła
    no i gwarancja też tego nie obejmuje

  • 26. Data: 2009-01-10 00:08:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik mk napisał:
    > Nie otwieraj wyxzystki bo rozpalisz sadze, które odpadły. Ja zadusiłem
    > taki pożar zamykając kominek i uszczelniając 2 otwory w wyczystce.
    > Koniecznie oglądnij cały komin,szczególnie strych. Takie wypalenie
    > potrafi przepalić spoiny w kominie murowanym i może być ogniskiem pożaru.

    A tak przy okazji - czy jeszcze ktoś pamięta że komin to na dobrą sprawę
    powinna być konstrukcja wolnostojącą przyklejona do ścian budynku tylko
    płaską warstwą zaprawy?

    Bo jak takiemu wolnostojącemu kominowi (mającemu na dokładkę dylatację
    od stropów) się stanie to idzie przestawić tylko komin - kłopotliwe ale
    nie tragedia. a jak komin jest elementem ściany nośnej to po przepaleniu
    komina zaczyna być naprawdę niewesoło...

    --
    Darek

  • 27. Data: 2009-01-10 09:01:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > chyba najlepiej na tym wyjdzie producent sadpalu,
    > a kominiarza i tak musisz wzywać, żeby ci papier podbił

    W prywatnych, jednorodzinnych domach jest obowiazek?

  • 28. Data: 2009-01-10 09:11:56
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > komin murowany (dobrze) przetrwa spokojnie pożar sadzy

    na czym polega dobre lub złe wymurowanie komina z cegły?

    > komin systemowy popęka
    > to czysta fizyka - komin systemowy nie ma gdzie zakumulować ciepła

    nie o akumulację ciepła tu chodzi, tylko o zdolność przenoszenia naprężeń od
    szybkiego i mocnego nagrzewania,
    w systemowym jest rura z kamionki o grubości jakieś 3-4 cm, która nagrzewa
    się równomiernie i równomiernie się rozszerza, poruszając się swobodnie w
    obudowie z pustaka karamzytowego, często niezorientowani murarze
    przymurowują zaprawą tę rurę lub nie przycinają jej krócej o kilka cm niż
    czapa komina,
    natomiast nawet najlepiej wymurowany komin z cegły przy szybkim nagrzewaniu
    może popękać, gdyż róznica temp na powierzchni zew i wew sięga ponad 1000
    stopni

    > no i gwarancja też tego nie obejmuje

    ja mam IBF i jak wół stoi w specyfikacji: "odporny na pożar sadzy",
    zresztą schiedel czy leier też tak mają

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 29. Data: 2009-01-10 09:27:35
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > W prywatnych, jednorodzinnych domach jest obowiazek?

    jest, 4 razy do roku przy piecach na paliwo stałe i 2 razy do roku na gaz
    lub olej

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 30. Data: 2009-01-10 10:04:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > jest, 4 razy do roku przy piecach na paliwo stałe i 2 razy do roku na gaz
    > lub olej

    Ups, pierwsze slysze.