  • 61. Data: 2009-11-26 11:09:55
    Temat: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Nadaja sie nadaja. Predzej babcine jak nowe stalowe niededykowane. Mam kilka
    > starych nieuzywanych garnkow emaliowanych wlasnie. Nadaja sie bardzo dobrze.
    >
    > Pozdro.. TK

    Dokładnie. Czym bardziej oldskulowy, gruby, emaliowany garnek, tym
    lepiej się na nim gotuje na indukcji. Przynajmniej z mojej obserwacji.

    Patelnie lepiej jednak te "nowoczesne" ;)

    Pozdr,
    Tomek

  • 62. Data: 2009-11-26 11:26:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w
    wiadomości news:1259233693.987109@bongos2.pseinfo.pl...

    > Nie wiem, ale dyskusja poniżej rozwinęła się w kierunku wybitnie
    > technicznym i zgaduj-zgadula, a nie praktycznym.
    >
    > Jeśli nie gotujesz, albo gotujesz mało - indukcja ci styknie z nadmiarem.
    >
    > Dla kogoś, gdzie kuchnia to nieco więcej niż schabowe z kapustą, ziemniaki
    > i jajecznica rano to gaz jest nie do zastąpienia.

    I to probuje powiedziec przy okazji kazdej dyskusji na temat gazu.

  • 63. Data: 2009-11-26 12:16:53
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w
    wiadomości news:1259233693.987109@bongos2.pseinfo.pl...

    > No i nie zapominajmy o kosztach - ja za gaz płacę dokładnie złoty pięć groszy
    > za metr sześcienny, którego zużywam w miesiącu około metra sześciennego :)
    > czasem więcej (do 2-3 m^3) jak cisnę z obiadami często. Nie gotuję codziennie.
    > Bez porównania do indukcji na prąd.

    1m3 gazu to około 9,6kWh. Zagotujesz tym 100litrów wody ale to nie dowodzi
    jeszcze całkeim skali. Co z ciągłym gotowaniem np. 3 litrów zupy dzien w dzień
    przez kilkadziesiąt minut? twoje gotowanie jest naprawdę okazjonalne.
    Ja nie moge pozwolić sobie na płytę gazową bo wszedłbym w 3 taryfę a to 30zł
    więcej na miesiąc.

    Marek

  • 64. Data: 2009-11-26 12:55:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "marko1a" <m...@l...de> writes:

    > przez kilkadziesiąt minut? twoje gotowanie jest naprawdę
    > okazjonalne. Ja nie moge pozwolić sobie na płytę gazową bo wszedłbym
    > w 3 taryfę a to 30zł więcej na miesiąc.

    Co to znaczy "wszedłbym w 3 taryfę"? Jeśli używasz gazu do innych
    celów (CO, CW) to zwiększenie zużycia po dołączeniu kuchenki gazowej
    jest niezauważalne. Jest jakaś inna taryfa na grzanie?

    MJ

  • 65. Data: 2009-11-26 12:56:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Podsumowując jedyną zaletą gazu są większe możliwości (wok, opiekanie nad
    > ogniem itp.) natomiast oszczędność, czystość

    Kuzwa jaka czystosc?!! Jaka oszczednosc?!!

  • 66. Data: 2009-11-26 13:36:32
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Co to znaczy "wszedłbym w 3 taryfę"? Jeśli używasz gazu do innych
    > celów (CO, CW) to zwiększenie zużycia po dołączeniu kuchenki gazowej
    > jest niezauważalne. Jest jakaś inna taryfa na grzanie?

    Nie chodzi o cel stosowania ale o zużycie.

    W-1 to 0-300m3/rocznie
    W-2 300-1200m3/rocznie
    W-3 1200-8000/rocznie
    W-4 powyżej 8000m3/rocznie

    Im wyższa taryfa tym większe koszty stałe ale niższa cena za 1m3 i za przesył
    ale te wszystkie składniki są tak sprytnie poustawiane że granica opłacalności
    np. między W-2 a W-3 znajduje się gdzieś w okolicach 1500m3/rocznie.

    W gospodarstwach w których gaz używany jest tylko do gotowania, wystarczyłaby
    zapewne taryfa W-1 w której koszty stałe to około 6zł/miesiąc w taryfie W-2
    koszty stałe około 20zł/mc a w W-3 to już 50zł/mc.
    W tej chwili rok w rok wychodzi mi realne zużycie około 1000-1100m3. Gdybym
    chciał gotowac na gazie to miałbym większe zużycie o jakieś 50-80m3 gazu
    rocznie, więc ryzyko wskoczenia do wyzszej taryfy byłoby spore. Wystarczyłaby
    mroźna zima aby cały następny rok płacić według taryfy W-3 a to oznacza ekstra
    360zł więcej za gaz.
    Zmiana taryfy możliwa jest tylko raz do roku.

    Marek

  • 67. Data: 2009-11-26 14:02:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "marko1a" <m...@l...de> writes:

    > Gdybym chciał gotowac na gazie to miałbym większe zużycie o jakieś
    > 50-80m3 gazu rocznie,

    Dużo jakoś... Skąd bierzesz te dane?

    Nam wychodzi 2-3 metry na 2 miesiące, z tym, że czajnik i piekarnik
    mamy elektryczne. Na gazie gotujemy obiady dla 2 osób ok. 5 razy w
    tygodniu...

    MJ

  • 68. Data: 2009-11-26 14:06:42
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > niektórych rzeczy ugotować na indukcji czy ceramice wcale (cokolwiek z
    > woka, i nie mówię tu o dziwnych wokach z kawałkiem płaskiego dna - bo to
    > jest lipa), inne gotuje się trudno ze względu na mocno nieciągłą i mało
    Regularnie gotuję w woku (ręcznie kuty, stalowy, 'rdzewiejący') z wypukłym
    dnem na indukcji. Jest znacznie lepiej, niż na gazie, bo jest większa moc na
    środku woka. Na gazie miałem pierścień płomienia z środek zimny. Nie miałem
    dedykowanego palnika do woka - takim fanem nie jestem. Na indukcji jest z
    wokiem super.

    > Gotowałem na wszystkim chyba
    oj chyba nie....

    > warunkiem są jednak sensowne garnki, szczególnie patelnie, ale dalej nie
    > jest to pełna swoboda gazu.
    Potrafi wkurzać automatyczne wyłączanie po zdjęciu garnka. To fakt.
    Problematyczne bywa też gotowanie w małej ilości wody - np. jajka w kubeczku
    emaliowanym. Czasem trudno dobrać właściwą moc, ale to nie wina technologii
    tylko produktu (zwykle 9 poziomów) Ale już taki Bosch ma ich 17.

    > No i nie zapominajmy o kosztach - ja za gaz płacę dokładnie złoty pięć
    Masz z czego odkładać na częstsze malowanie :-).
    Wliczasz w koszty abonament 'za licznik' gazowy i obowiązkowe, coroczne
    przeglądy instalacji gazowej?

    Pzdr.
    Adam

  • 69. Data: 2009-11-26 15:29:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Potrafi wkurzać automatyczne wyłączanie po zdjęciu garnka.

    I trzeba recznie ponownie wlaczac?

  • 70. Data: 2009-11-26 18:30:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No nasz przedpisca twierdzi, ze "był on ZIMNY mimo to, że wsrodku woda
    > zaczynala sie gotowac." Moze za duzo reklam w TV oglada?

    Tu sie nie wypowiem. :-)

    Pozdro.. TK