    From: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Date: Thu, 26 Nov 2009 15:06:42 +0100

    > niektórych rzeczy ugotować na indukcji czy ceramice wcale (cokolwiek z
    > woka, i nie mówię tu o dziwnych wokach z kawałkiem płaskiego dna - bo to
    > jest lipa), inne gotuje się trudno ze względu na mocno nieciągłą i mało
    Regularnie gotuję w woku (ręcznie kuty, stalowy, 'rdzewiejący') z wypukłym
    dnem na indukcji. Jest znacznie lepiej, niż na gazie, bo jest większa moc na
    środku woka. Na gazie miałem pierścień płomienia z środek zimny. Nie miałem
    dedykowanego palnika do woka - takim fanem nie jestem. Na indukcji jest z
    wokiem super.

    > Gotowałem na wszystkim chyba
    oj chyba nie....

    > warunkiem są jednak sensowne garnki, szczególnie patelnie, ale dalej nie
    > jest to pełna swoboda gazu.
    Potrafi wkurzać automatyczne wyłączanie po zdjęciu garnka. To fakt.
    Problematyczne bywa też gotowanie w małej ilości wody - np. jajka w kubeczku
    emaliowanym. Czasem trudno dobrać właściwą moc, ale to nie wina technologii
    tylko produktu (zwykle 9 poziomów) Ale już taki Bosch ma ich 17.

    > No i nie zapominajmy o kosztach - ja za gaz płacę dokładnie złoty pięć
    Masz z czego odkładać na częstsze malowanie :-).
    Wliczasz w koszty abonament 'za licznik' gazowy i obowiązkowe, coroczne
    przeglądy instalacji gazowej?

    Pzdr.
    Adam