  • 101. Data: 2010-11-04 19:06:44
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:a14c5521-9dc9-4388-b228-33362615c7ba@32g2000yqz
    .googlegroups.com...
    On 4 Lis, 12:45, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    >Bo ? To jest najprostsza i najsensowniejsza regulacja:) Zmniejszasz
    >przeplyw, zmniejszasz moc.

    Wkurzaly mnie od jakiegos czasu dziwne temp. zasilania podlogowki i czasami
    ciepla posadzka. Patrze na sterownik +5 na zewnatrz, wewnatrz 19,5 a temp.
    zasilania 28C i posadzka ciepla. Ku blaszka mysle co jest? Temp. wewnatrz
    niby stala, tylko ta posadzka rano ciepla, wieczorem zimna, przez tydzien
    zimna i raz znow ciepla. Wylaczylem na sterowniku wplyw temp. wewnetrznej i
    od tamtej pory jest git. Posadzka jak zwykle ciagle zimna, temp. zasilania
    nie przekracza 25C a w domu ciagle ta sama temp. Regulacja odbyla sie w
    ciagu dwoch minut i polegala na obnizeniu krzywej podgladajac temp.
    zasilania na wyczucie. Raz ustawione nie wymaga zadnej regulacji. Mam co
    najwyzej troche zal do niecieplej posadzki w lazience. Jest na to rada,
    podniesc wyjsciowa temp. zasilania i "skrecic" wszystkie petle poza lazienka
    pozostawiajac te sama krzywa. Na razie nie chce mi sie eksperymentowac.
    Uwazam, ze pogodowka to wrecz obowiazek w sterowaniu dzisiejsza podlogowka,
    a historie opowiadane o jakichs silownikach to zwykle pierdoly i nic wiecej.
    Wplyw temp. wewnetrznej powodowal duzo wieksze skoki temp. wewnatrz, co
    prawda w granicach jednego stopnia ale jednak, a podobno ma stabilizowac
    temp. Po wylaczeniu tego parametru temp. stoi jak drut. Jest wprawdzie
    mozliwosc regulacji wplywu temp. na temp. zasilania, ale kompletnie nie chce
    mi sie tym bawic, bo bez tego jest wrecz idealnie. Prawde mowiac po
    doswiadczeniu jakie mam dzis, niewielkim co prawda, stwierdzam, ze
    sterowanie podlogowka zwyklym termostatem pokojowym to pomylka i powinno byc
    karane wiezieniem.

    [...]

    >No pomysl. HINT: podloge masz 32m2, a grzejnik 2m2 :-) Dla porownania
    >powiem tylko, ze w salonie 40m2 mam trzy petle w sumie niecale 200mb i
    >daje to ponad 3kW przy temp. zasilania 38stC. Przy obliczaniu
    >grzejnikow podlogowych troche wszystkie wartosci zapotrzebowania
    >pozawyzalem tak zeby docelowo temperatura mogla byc nizsza :)

    I bardzo dobrze, dzieki temu Twoja pompa bedzie miala lepszy COP.

    >Raczej odwrotnie. Jak grzejnik zalozysz nie tam gdzie trzeba to
    >bedziesz marznal, a poprawic to bedzie b. trudno (kucie). Podlogowke
    >zrob wszedzie 15cm (w lazienkach 7-8cm) i daje Ci glowe, ze wszystko
    >bedzie smigac jak trzeba :-) Podlogowka wybacza bledy. Sama sie
    >reguluje. Kaloryfery nie :)

    Dobra rada. Tam gdzie ew. grubsza deska czy parkiet co 10cm i bedzie git bez
    watpliwej wiedzy tych niby fachowcow krojacych jak za zaboze. Prawde mowiac
    jak by sie pokusil zrobic samemu to tez da rade tak jak i my. :-) Co nieco
    mozemy przeciez podpowiedziec, a dylatacje i tak mu spiernicza, wiec wyjdzie
    nie gorzej a przy okazji taniej.

    >Podlogowke zawsze mozna skrecic, wymienic rzeczywiscie nie tylko po
    >co ? Moc tez mozna podniesc - wystarczy zmienic krzywa grzewcza na
    >sterowniku :)

    Albo podniesc temp. bazowa.

    >W podlogowce podnoszac temp o 5stC podnosisz moc nieraz o
    >kilkadziesiat procent. W kaloryferze ledwo o pare procent.

    >Rob jak chcesz - widze, ze ktos tam Cie poza ta grupa ostro namawia na
    >kaloryfery bo sie pewnie boi podlogowki z niewiadomych przyczyn :-)

    Namawiac nie ma co, jest zapewne dorosly, tylko bez doswiadczenia. Ja to
    rozumiem, bo sam mialem obawy i tez plany byly w holu, kuchni i lazienkach.
    Skonczylo sie na calym domu procz trzech sypialni i nie wiem czy to dobrze.
    Z jednej strony dobrze z drugiej zle. Dzis pewnie pojechalbym calosc, choc z
    grzejnikow w lazienkach nie chcialbym rezygnowac, wiec uklad by sie nie
    zmienil.

    Pozdro.. TK

  • 102. Data: 2010-11-04 19:08:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    e.googlegroups.com...
    On 4 Lis, 12:20, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    >Spytaj po ile u niego te purmo za metr i wszystko zapewne stanie sie
    >jasne. Na allegro masz pexy PURMO po 2,9 pln:

    >http://allegro.pl/rura-pex-pert-16-200mb-purmo-supe
    r-tanio-okazja-i1298940649.html

    Z tym moze troche ostroznie bo to moze byc import z zagranicy i trudno moze
    byc o gwarancje czy co tam jeszcze. Pewne jest to, ze ten link moze byc
    karta przetargowa niekoniecznie swiadomego wykonawcy.

    Pozdro.. TK

  • 103. Data: 2010-11-04 19:15:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Mam wycenę ...
    >
    > http://img560.imageshack.us/img560/7972/wycena.jpg
    >
    > Dodatkowo załączam to co podał mi wykonawca:

    > Co o tym sądzicie ?
    > Brakuje mi w tym sterowania chyba (w kosztorysie). No chyba że jest ...
    > Co o tym sądzicie ?

    Nie wiem po co trzy pompy w CO? Moze cos przeoczylem, ale do podlogowki jest
    jedna, do grzejnikow druga. Brakuje w instalacji na moj gust sprzegla
    hydraulicznego niestety za kolejne pare setek. Co do cen sie nie wypowiadam,
    sa tu ludzie bardziej na biezaco, ale na pierwszy rzut oka da sie taniej jak
    sie wie co do czego i bez rezygnacji z jakosci.

    Pozdro.. TK

  • 104. Data: 2010-11-04 19:25:57
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-04 12:45, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > To mnie trochę smuci ...
    >
    > Podłogówkę wylicza się na max 70W/m2 , a grzejniki dają na 100W/m2 ...

    A skąd masz tę moc? Czyżby tyle wyszło z projektu? 100W/m^2?

    M.

  • 105. Data: 2010-11-05 08:50:33
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > wypowiadam, sa tu ludzie bardziej na biezaco, ale na pierwszy rzut oka da
    > sie taniej jak sie wie co do czego i bez rezygnacji z jakosci.

    Trzecia do CWU.
    Po co sprzęgło ?
    Zasilasz grzejniki wprost z pieca, a podłogówkę z mieszacza i to w
    zupełności wystarczy.
    Sprzęgła są potrzebne tylko tam, gdzie instalacje są mocno rozbudowane i
    mają kilka źródeł ciepła dla CO.

  • 106. Data: 2010-11-05 10:00:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:iarnm6$hip$1@inews.gazeta.pl...

    > Pzeczytalem to mojej kobiecie i mowi, ze nie masz racji ;) U nas w domu
    > jest dosc cieplo, a reczniki schna tylko na cieplym grzejniku - suszone na
    > poreczy (zeby nie bylo, ze scisniete na wieszaku) sa wiecznie wilgotne.
    > Wiec moja pani absolutnie grzejnik drabinkowy z grzalka elektryczna chce
    > miec.

    Tutaj Jackare ma pełną rację.
    Twój problem jak i wielu innych osób polega na tym, że myślą, iż ciepło
    suszy.
    Jest to kompletna nieprawda. Suszy tylko i wyłącznie wymiana powietrza z
    bardziej wilgotnego na mniej wilgotne.
    Ciepło tylko przyspiesza parowanie, ale tylko i wyłacznie wtedy, kiedy ma
    gdzie odprowadzić tę wilgotność.
    Powietrze nasyca sie parą wodną i kiedy jego nasycenie zbliży się do 100% to
    już dalej nie zachodzi efekt parowania. Możesz grzać ile chcesz i nie będzie
    schło.
    Dlatego tewż zacznij od dobrej wymiany powietrza w łazience. W większości w
    zupełności to wystarczy, żeby ręczniki, a nawet pranie schło szybko i
    skutecznie.

  • 107. Data: 2010-11-05 10:27:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Po przeczytaniu setek opinii stwierdziłem że w pomieszczeniach gdzie
    będą standardowe panele 8mm + folia + podkłady piankowe 6mm ogrzewanie
    podłogowe nie jest najlepszym pomysłem.
    Dodatkowo do podłogówki trzeba naprawdę dobrego fachowca.
    Dodatkowo szansa "schrzanienia" czegoś w przypadku grzejników jest
    minimalna , w przypadku podłogówki jest na to dużo większa szansa (źle
    ułożenie , brak dylatacji i itd ..)

    Zostaję jednak przy tym co miało być w standardzie.
    Czyli przedpokój , łazienka i kuchnia - ogrzewanie podłogowe a reszta
    domu - grzejniki tradycyjne.

    Dzięki !

  • 108. Data: 2010-11-05 10:31:02
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-11-05 11:27, /// Kaszpir /// pisze:

    > Dodatkowo do podłogówki trzeba naprawdę dobrego fachowca.
    > Dodatkowo szansa "schrzanienia" czegoś w przypadku grzejników jest
    > minimalna ,

    A możliwości poprawienia banalne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 109. Data: 2010-11-05 11:23:41
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    >Zostaję jednak przy tym co miało być w standardzie.
    >Czyli przedpokój , łazienka i kuchnia - ogrzewanie podłogowe a reszta
    >domu - grzejniki tradycyjne.

    Masz racje a razem z toba
    pajaki, muchy, stare owady beda mialy radoche,
    malowanie, tapetowanie czy tez inne obrobki scian
    za kaloryferem to bajka i luksus - taniocha, a te widoczne
    slady na scianie od cieplego powietrza - bajka, no i zawsze czysto
    i schludnie za nimi, pod nimi i miedzy plytami, normalnie pozadroscic :D
    Oczywiscie w ubikacji daj koniecznie kibel kompaktowy do kompletu.:D

    Dobry wybor!

  • 110. Data: 2010-11-05 16:23:23
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    > Zostaję jednak przy tym co miało być w standardzie.
    > Czyli przedpokój , łazienka i kuchnia - ogrzewanie podłogowe a reszta

    Masz całkowitą rację co do salonu! Tak zastanawiam sie na cholerę ci jeszcze
    ta podłogówka w tych pozostałych pomieszczeniach?
    No, chyba że w tych ci nikt tego nie sp....oli? No i będzie się można
    pochwalić jak teściowa przyjedzie.

    Weź pod uwagę, że w przedpokoju na podłogówce będzie ci błoto szybko schło a
    pies reumatyzmu dostanie.
    W łazience pewnie będziesz miał za zimno bo ci za mało rurek położą i nie w
    tę stronę co potrzeba.
    W kuchni terakota jest nie praktyczna bo bardzo łatwo się talerze i szklanki
    tłuką a to znowu potworne koszty! Tu też może być za zimno bo nie będziesz
    miał kaloryfera.

    Chłopie, nie daj się nabierać na te "wynalazki" - kaloryfer to kaloryfer!

    nacocito