  • 161. Data: 2010-11-09 13:32:40
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lis, 14:05, Marras <m...@g...pl> wrote:

    > Dla upewnienia si zapytam.
    > W konfiguracji z zaworem tr jdrogowym i pogod wka nie potryebny jest ju
    > rozdzielacz z mieszaczem?
    > Np taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-5-z-ukladem-miesz
    ajacym-przeplywom-i129...

    Nie. Nie jest potrzebny. Za zaworem trojdrogowym (ktorym steruje
    silownik, a tym z kolei pogodowka) wystarczy najzwyklejszy "goly"
    rozdzielacz (no i oczywiscie pompa :) Na rozdzielacz leci juz woda o
    ustalonej przez sterownik pogodowy temperaturze, wiec w samym
    rozdzielaczu nie ma potrzeby juz niczego mieszac - tam bedzie zawsze
    temperatura ustalona przez sterownik.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 162. Data: 2010-11-13 18:35:08
    Temat: Re: Polaczenie podlogówki z grzejnikami ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
    > Nawet najtansza chinszczyzna wytrzymuje sporo - na forum muratora ktos
    > robil testy i nawet najtanszy us metrix wytrzymywal bez problemu
    > 10bar. A w instalacji normalnie jest 1bar :) Wogole alupexy sa dosc
    > odporne na wszystko.

    niestety ale te chińczyki są strasznie mao :) odporne mechanicznie, bardzo
    łatwo jest je załamać tak że następuje znacznie przewężenie, maja bardzo
    cienkie warstwy PE a AL jest praktycznie jak folia spożywcza. Co gorsza jak
    sie ja już załamie to rozprostowanie moz esi skończyć pęknięciem rury (lub
    gorzej mikropęknięciem które sie objawi po jakimś czasie instalacji)

    Ostatnio demontowaliśmy takie rury koszmar, chińczyka można zagiąć
    nadeptując obcasem buta

    Często robię w TeCe które jest dość grube, Tece Logo jest troszkę cieńsze
    (mniej więcej takie jak purmo).