  • 151. Data: 2010-11-06 23:48:23
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:ib3h12$o24$1@news.onet.pl...

    > Czy wiesz o tym, że w ten sposób nie bedziesz miał możliwości wpływania na
    > temeperaturę CWU i będzie on zawsze ładowany do temperatury zbliżonej do
    > temperatury wody w kotle ?

    To nie mozna ustawic zadania grzania do zadanej temperatury?

    > Czy wiesz o tym, że na czas ładowania CWU sterowniki kotłów retortowych
    > podnoszą temperaturę wody w kotle o kilka-kilkanaście stopni Celsjusza
    > (ustawia się w parametrach sterownika lub wartość podnoszenia temperatury
    > jest fabryczna) po to, żeby szybciej ładować CWU ? Jak na ten czas nie
    > będziesz wyłączał CO to bedziesz przegrzewał podłogówkę, a regulacja
    > temperatury w pomieszczeniu będzi się niepotrzebnie "huśtać".

    A mieszacz?
    To samo mam w gazowym a sterownik i tak pilnuje temp. mieszacza.

    > Co prawda można podłączyć pompę kotła na stałe, a wyjściem CO sterować
    > pompami podłogówki i grzejników. Jednak weź pod uwagę, że taki układ
    > bedzie powodował natychmiastowe wychłodzenie CWU w razie wygaśnięcia
    > kotła.

    Zawor trojdrogowy powinien zalatwic sprawe, no chyba ze sterownik tego nie
    obsluguje.

    > Tak wiec nie jest to zbyt dobre rozwiązanie, bo albo będziesz miał
    > problemy z grzaniem CO, albo będziesz musiał wyłączyć podnoszenie
    > temperatury wody w kotle podczas grzania CWU, co spowoduje, że CWU będzie
    > się długo nagrzewał.
    > Poza tym jak rozumiem podłogówka i grzejniki będą ze sprzęgła już po
    > obniżeniu temperatury zaworem mieszającym ?

    Nie. Mieszacz jest na obwodzie podlogowki, grzejniki to obieg bezposredni.

    > Zatem trzeba będzie dość mocno przewymiarowywać grzejniki, bo podłogówka
    > potrzebuje bardzo niskiej temperatury.

    A no, dla tego obiegi trzeba rozdzielic.

    > Uważm, że w tym przypadku sprzegło w tym układzie jest zbyteczne i
    > niewskazane.

    Jezeli pojemnosc kotla jest duza, rury z kotla o duzej srednicy to byc moze
    tak.

    > Wystarczy wyjść z kotła rurą stalową 1 - 2 cali (w zależności od kotła).
    > Wspawać w tę rurę 3 króćce 3/4 lub 1 calowe dla obiegów grzejniki,
    > podłogówka i CWU + dodatkowe króćce do zabezpieczeń czy naczynia
    > wzbiorczego jeżeli układ otwarty.
    > Na każdym obiegu grzejniki, podłogówka i CWU dać pompę, przy czym
    > podłogówka z zaworem mieszającym i sprawa załatwiona.

    No, to to samo co ze sprzeglem tylko bez.

    Bedzie git.

    Pozdro.. TK

  • 152. Data: 2010-11-07 18:31:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-05 23:21, Plumpi pisze:

    > Tyle, że często instalatorzy nie wykorzystują dodatkowego wyjścia pompy CWU
    > i całość pracuje z jedną pompą CO zasilającą także CWU.

    Czegoś nie rozumiem. Woda CO nie miesza się z CWU więc chyba nie może to
    być ta sama pompa. Ciśnienie w CWU jest inne niż w CO.

    M.

  • 153. Data: 2010-11-07 18:44:01
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 06.11.2010 14:46, Plumpi pisze:

    > A dlaczego nie chcesz jej zasilić bezpośrednio z kotła, a za drabinką
    > dać zawór termostatyczny RTL ? :)

    Zeby nie komplikowac sobie roboty ;)
    Skoro mowicie, ze dobra wentylacja to podstawa sukcesu, ze w zimie
    dobrze suszy sama podlogowka, a latem i tak nie grzeje, wiec grzalka sie
    przydaje, to zdecydowalem sie na sama grzalke.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 154. Data: 2010-11-07 18:46:45
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czegoś nie rozumiem. Woda CO nie miesza się z CWU więc chyba nie może to
    > być ta sama pompa. Ciśnienie w CWU jest inne niż w CO.

    Ale jedna pompa może zasilac CO i CWU. W przypadku CWU chodzi o wodę
    kotłową, tę która grzeje wodę użytkową.

  • 155. Data: 2010-11-07 18:51:31
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:ib6s5f$jue$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > suszy sama podlogowka, a latem i tak nie grzeje, wiec grzalka sie
    > przydaje, to zdecydowalem sie na sama grzalke.

    Powiedz mi jeszcze, ze masz kocioł gazowy dwufunkcyjny ?

  • 156. Data: 2010-11-07 19:14:09
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 07.11.2010 19:51, Plumpi pisze:

    > Powiedz mi jeszcze, ze masz kocioł gazowy dwufunkcyjny ?

    Nie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 157. Data: 2010-11-07 23:02:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Lis, 18:36, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Na stronie KAN znalaz em "kalkulator" pod ogowki i lekko sie zdziwi em.
    > uzupe ni em wszystkie pola i wysz o mi e w pokojach w panelami rury powinny
    > by co 10cm a tam gdzie gres co 25cm ..
    > Fakt kalkulator obejmowa gres lub parkiet , ale s dze e panel + podk ad
    > bedzie r wnoznaczny "stratami" co sam parkiet.

    Panel + podklad to 11mm. Parkiet to przynajmniej dwa, trzy razy tyle!
    Roznice miedzy panelami a gresem nie beda na pewno az tak duze.

    BTW. Siedze wlasnie w pokoju gdzie przedwczoraj kladlismy panele i
    jest cieplutko - zasilanie 22stC, w pokoju ok 19stC, podloga zupelnie
    "neutralna" :) Salon 40m2 z duzym wykuszem (3 x 2) i oknem tarasowym
    (2,5 x 2,5) + dwa mniejsze okna, mam tu rurki w rozkladzie 15cm.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 158. Data: 2010-11-07 23:04:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Lis, 19:44, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> wrote:

    > Skoro mowicie, ze dobra wentylacja to podstawa sukcesu, ze w zimie
    > dobrze suszy sama podlogowka, a latem i tak nie grzeje, wiec grzalka sie
    > przydaje, to zdecydowalem sie na sama grzalke.

    Nie przydaje sie - wystarczy dobra wentylacja + porzadne "plaskie"
    wieszaki na reczniki (zeby byly rozlozone jak na drabince, a nie
    wisialy na haczyku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 159. Data: 2010-11-08 06:53:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > "neutralna" :) Salon 40m2 z duzym wykuszem (3 x 2) i oknem tarasowym
    > (2,5 x 2,5) + dwa mniejsze okna, mam tu rurki w rozkladzie 15cm.

    Czyli co kazać instalatorowi wszędzie dać co 15cm rurki niezależnie
    czy to gres czy panele ?

    Po prostu nie chce aby było za zimno , ale też nie chce aby podłoga
    była za gorąca ...

  • 160. Data: 2010-11-08 10:10:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Lis, 07:53, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Czyli co kazać instalatorowi wszędzie dać co 15cm rurki niezależnie
    > czy to gres czy panele ?

    No najlepiej to by jednak bylo policzyc ta podlogowke.. Najpierw
    zapotrzebowanie na cieplo, a potem na jego podstawie - grzejniki
    podlogowe. Potem mozna troche zagescic rurki (na wszelki wypadek lub
    poprostu po to zeby temperatura podlog mogla byc jeszcze nizsza).

    > Po prostu nie chce aby było za zimno , ale też nie chce aby podłoga
    > była za gorąca ...

    Zeby podloga byla goraca to by Ci musieli dac rurki co 40cm chyba ;-)
    Generalnie - trzeba przeliczyc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.