  • 11. Data: 2010-11-01 18:21:30
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Też tak zrobiłem i teraz z chęcią zrobiłbym duo-parkiet albo coś w tym
    > stylu na ogrzewaniu podłogowym. Dywany posiada się w sypialni a nie w
    > salonie.

    Ja mam dywan w salonie. Bez dywany było jakoś tak "pusto" a z dywanikiem
    jest jeszcze bardziej przytulniej :)
    W sypialni też są małe dywaniki , u dzieciaków w pokoju też dywanik ...

    oczywiscie nie są to dywany na całej powierchni pomieszczeń ..

    > pokoju, i siłownik na grzejniku - wtedy, gdy cię nie ma ustawiasz sobie
    > 18C, jak jesteś 22C. Koszt urządzenia mnoży się przez liczbę grzejników,
    > więc im ich mniej tym lepiej.

    Ja ma na 2 grzejnikach Honeywelle HR20 , czyli elektroniczne głowice
    termostatyczne.
    W innych mam zwykłe głowice ...
    Ale piec będzie miał własną elektronikę i będzie potrafił obniżyć sam
    temperaturę na piecu w danych godzinach , więc zapewne elektroniczne głowice
    się nie przydadzą ;)

  • 12. Data: 2010-11-01 18:30:10
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ekogroszek z podajnikiem

    > Ale piec będzie miał własną elektronikę i będzie potrafił obniżyć sam
    > temperaturę na piecu w danych godzinach , więc zapewne elektroniczne
    > głowice się nie przydadzą ;)

    Widze, że jesteś bogaty to po co Ci kocioł na ekogroszek ?
    Nie lepiej grzać prądem, albo olejem opałowym ?
    :)

  • 13. Data: 2010-11-01 18:32:52
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Oczywiście można wiem stosować podlogówkę nie tylko z kaflami , ale z tego
    > co czytałem trzeba liczyć się ze stratami ciepła. Panele/dywany to jedak
    > "przeszkody" dla ogrzewania podłogowego i generują one straty ciepła.

    Pomyśl tylko logicznie.
    Czy jak się ubierzesz cieplej to szybciej tracisz ciepło ?
    Pisanie o stratach przy panelach jak i przy dywanach jest tak samo
    niedorzeczne jak twierdzenie, że ubierając się cieplej szybciej się
    wyziębimy na mrozie :D

  • 14. Data: 2010-11-01 18:58:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Lis, 18:41, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Oczywi cie mo na wiem stosowa podlog wk nie tylko z kaflami , ale z tego
    > co czyta em trzeba liczy si ze stratami ciep a. Panele/dywany to jedak
    > "przeszkody" dla ogrzewania pod ogowego i generuj one straty ciep a.

    Zadne tam straty. Bzdety gloszone przez producentow kaloryferow :)
    Panel sie pieknie nagrzewa i ladnie oddaje cieplo do pomieszczenia.
    Wedlug Kisan CO straty przy ogrzewaniu podlogowym na panelach
    (liczylem 1cm drewna) w stosunku do kafli sa naprawde promilem, wogole
    nie warto sie tym przejmowac:) Jedynie moc jest troche mniejsza wiec
    wychodza troche dluzsze petle (ale to sa tez niewielkie roznice).
    Dopoki nie bedziesz myslal o jakims parkiecie powyzej 2cm to wogole
    nie zaprzataj sobie glowy pytaniami czy to moze byc na podlogowke -
    MOZE BYC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-11-01 19:04:56
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Lis, 18:47, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Mi grzejniki nie przeszkadzaj . Obecnie produkowane (stalowe lub aluminiowe)
    > s naprawd adne.

    Tak to sobie tlumacz :-) Prawda jest taka ze to wiszace biale klocki
    ktore sie kurza i brudza sciane nad nimi :) No chyba ze sobie
    strzelisz jakies wypas, tylko ich cena bedzie zabijac ;)

    > Grzejniki maj te swoje zalety (bardzo szybko reaguj na zmiany temperatur

    Podlogowka ma zalete, ze nie musi reagowac bo z nia nie ma duzych
    wahan temperatur :)

    > , mo na szybko zmienic temperatur w pomieszczeniu , mo na mie w

    Ale po co chcesz zmieniac szybko temperature w pomieszczeniu? Nie
    lepiej zeby zawsze w salonie bylo 19, a w lazience 22-24 ? :) Po co
    szybko zmieniac. Z podlogowka mozesz miec nizsza temperature niz przy
    grzejnikach wiec nie musisz zmniejszac, zeby oszczedzac :-)

    > pomieszczeniu na pod odze drewno , panele , dywany , meble bez n zek) ...

    A chcesz miec na podlogach takie drewno (>2cm) ? Panele, ciensze
    dywany i meble bez nozek tez spoko - zaden problem :-) Chyba, ze masz
    mikroskopijne pokoje w ktorych wiekszosc miejsca zajmuja meble.

    > U mnie "przem wi " po prostu gust.

    Znaczy kaloryfery uwazasz za bardziej gustowne od ich braku ? :-))

    > Zdecydowli my e jednak w salonie nie chcemy kafelek , bo salon niczym by

    No i co z tego.. Ja mam we wszystkich pokojach panele 8mm i grzeja az
    milo. Przy testach i odpaleniu 45stC na podlogi panele byly poprostu
    cieple :) Niby izolator, a poprostu sie nagrzaly jak kawalek dobrze
    przewodzacego cieplo metalu ;-) Panele to zaden opor dla podlogowki!

    > sie nie r ni od wiatrolapu , przedpokoju i kuchni (tam b d te same kafle)

    No ja tez sobie nie wyobrazam w salonie kafli (choc polerowany gres
    60x60 mi sie podoba - ale to tylko popatrzec i popodziwiac w salonie
    na wystawie, a nie miec i z tym mieszkac :)

    > Zostanie tak jak mia o by .
    > W pomieszczeniach "mieszkalnych" b d panele a w
    > azience,przedpokoju,wiatro apie i kuchni - kafle i tam b dzie podlog wka

    Kompletnie bez sensu to dzielisz - "tu beda panele, a tam podlogowka",
    jakby jedno z drugim kolidowalo :-) Glupot Ci ktos nawciskal
    naprawde!!!!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-11-01 19:11:07
    Od: "adam.wp" <a...@w...pl>

    ?U mnie salon jest otwartą przestrzenią, ciepło "ucieka" klatką schodową do
    góry i mimo czterech grzejników na parterze jest chłodno. W salonie mam
    panele i stoję przed decyzją zerwania tego wszystkiego i zainstalowania
    ogrzewania podłogowego, Jeżeli masz otwarte pomieszczenie tak jak ja, to
    rozważ to o czym wspominam.

  • 17. Data: 2010-11-01 19:37:46
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Anno Domini 2010-11-01 20:11, adam.wp w bólach był łaskaw wypocić takie oto coś:
> [...]
    zerwania tego
    > wszystkiego i zainstalowania ogrzewania podłogowego, Jeżeli masz otwarte
    Mam podobnie:-)
    Z tym,że już mam podłogówkę. W nogi już fajnie ciepło, a w połowie schodów kumuluje
    sie taki bąbel
    ciepłego powietrza, bo u góry mam nieco chłodniej.Przy klasycznym grzejniku było
    kompletnie bez
    sensu- zimno w nogi, ciepło pod oknem, gdzie nikt zwykle nie przebywał...

  • 18. Data: 2010-11-01 19:42:48
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > .... ciepło pod oknem, gdzie nikt zwykle nie przebywał...

    Nie pisz nikt, bo co robią stare babcie całymi dniami wyglądając przez okno
    w celu zbierania wszystkich "informacji" o sąsiadach ? :)

  • 19. Data: 2010-11-01 19:52:17
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > co czytałem trzeba liczyć się ze stratami ciepła. Panele/dywany to jedak
    > "przeszkody" dla ogrzewania podłogowego i generują one straty ciepła.

    To tracone ciepło kumuluje się w nitkach dywanów i ucieka w przestrzeń kosmiczną
    podczas ich trzepania ? Ludzie czy wy na pewno mieliście fizykę w VII klasie
    podstawówki ?

  • 20. Data: 2010-11-01 20:30:40
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-01 19:32, Plumpi pisze:
> [...]
    > Pisanie o stratach przy panelach jak i przy dywanach jest tak samo
    > niedorzeczne jak twierdzenie, że ubierając się cieplej szybciej się

    Ale jak sobie łykniesz alkoholu to już straty się zwiększają :-)

    M.