  • 31. Data: 2013-07-18 13:58:56
    Temat: Re: Pomidory mnie za amuj
    Od: "Chlorek" <C...@i...pl>

    news:5dchpp8m4ph9.1psi4gsc0dhf0.dlg@40tude.net...

    > No to ja mam odwrotnie - wolałam zostawić modrzew (nie "modrzewia"), niż
    > najlepszą nawet śliwę. Modrzewie sa piękne.

    ta modrzew, czy ten modrzew?
    obstaję jednak przy swojej wersji.

    las obsadzony modrzewiem, czy modrzewiĄ?

    Chlorek

  • 32. Data: 2013-07-18 16:15:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 13:58:56 +0200, Chlorek napisał(a):

    > ta modrzew, czy ten modrzew?
    > obstaję jednak przy swojej wersji.
    >
    > las obsadzony modrzewiem, czy modrzewiĄ?

    Wycinasz CZEGO czy wycinasz CO? - wycinasz (CO?) modrzew, a nie (CZEGO?)
    modrzewia.
    To jest BIERNIK a nie DOPEŁNIACZ, a Ty tutaj jesz tortu, wycinasz
    modrzewia, temperujesz ołówka, sadzisz wiciokrzewu i orzecha, wkładasz
    buta, przejeżdżasz przez mostu, budujesz domu, naprawiasz samochodu.
    A powinieneś jeść tort, wycinać modrzew, temperować ołówek, sadzić
    wiciokrzew i orzech, wkładać but, przejeżdżać przez most, budować dom,
    naprawiać samochód... itd.

    Biernik dla rzeczy jest równy mianownikowi: tort, modrzew, wiciokrzew,
    but...
    http://pl.wiktionary.org/wiki/modrzew

    Jest tego sporo, powszechny błąd "zjadłem banana" też nie powinien mieć
    miejsca - powinno być zjadłem banan. Itd.
    --
    XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
    Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

  • 33. Data: 2013-07-18 19:23:53
    Temat: Re: Pomidory mnie załamują
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > ... wygląda na to że jedyną
    > metodą na sukces jest po wysadzeniu (a sadzonki mam swoje do ziarenka
    > wyhodowane) do gruntu co 7-10 dni oprysk chemią a tego właśnie
    > chciałem uniknąć :)

    Hejka. Przy uprawie polowej pomidorów, ogórków czy ziemniaków trudno
    trafić na taki rok w którym przebieg pogody uniemożliwi bądź bardzo opóźni
    wystąpienie choroby (zarazy, mączniaka). Należy być przygotowanym na
    oprysk, żeby zebrać jaki taki plon. Jeżeli okres karencji fungicydu wynosi
    np. dobę lub nawet trzy doby to tyle można odczekać nawet w trakcie
    intensywnych zbiorów.
    Skoro jednak czujesz awersję do środków ochrony roślin to myślę, że
    wyjściem mogłaby być uprawa odpornych odmian pomidorów w szklarni lub pod
    namiotem foliowym.
    Pozdrawiam osłonowo Ja...cki

  • 34. Data: 2013-07-19 01:12:48
    Od: "Chlorek" <C...@i...pl>

    > Wycinasz CZEGO czy wycinasz CO? - wycinasz (CO?) modrzew, a nie (CZEGO?)
    > modrzewia.
    > To jest BIERNIK a nie DOPEŁNIACZ,

    aha!

    > Jest tego sporo, powszechny błąd "zjadłem banana" też nie powinien mieć
    > miejsca - powinno być zjadłem banan. Itd.

    Ale to dziwnie brzmi...
    Wypaliłem marihuana?
    Zjadłem CYTRYNA?

    KOGO/CO? widzę? widzę PTAK, czy PTAKA?

    Cos nie do końca jestem przekonany...
    Muszę to sprawdzić, bo teraz jestem zaintrygowany.

    Chlorek

  • 35. Data: 2013-07-19 12:18:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Jul 2013 01:12:48 +0200, Chlorek napisał(a):

    > aha!

    > Ale to dziwnie brzmi...
    > Wypaliłem marihuana?
    > Zjadłem CYTRYNA?

    Oczywiście mowa była o rodzaju męskim - wymieniłam same rzeczowniki rodzaju
    męskiego przecież, bo to z nimi ludzie mają problem. I "modrzew" jest "ten"
    a nie "ta".

    > KOGO/CO? widzę? widzę PTAK, czy PTAKA?

    Ptak to nie rzecz.

    > Cos nie do końca jestem przekonany...
    > Muszę to sprawdzić, bo teraz jestem zaintrygowany.

    Sprawdź.

  • 36. Data: 2013-07-19 14:06:48
    Od: "Chlorek" <C...@i...pl>

    > Ptak to nie rzecz.

    Heh... to zależy... :)

    > Sprawdź.
    Koniecznie! Jestem zaniepokojony, że przeżyłem tyle lat mówiąc źle i że nikt
    mnie do tej pory nie skorygował i dopiero na grupie o kalarepkach...

    Chlorek

  • 37. Data: 2013-07-19 20:34:42
    Od: "saskatchewan" <t...@t...pl>

    Podrzucam fotkę motywacyjną ;)
    Robi wrażenie .Prawda?

    http://i.imagebanana.com/img/rtvtdlc7/ui9cxhz_idqkhu
    76nt0pxr.jpg

    Pozdrawiam.

  • 38. Data: 2013-07-19 22:27:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Jul 2013 20:34:42 +0200, saskatchewan napisał(a):

    > Podrzucam fotkę motywacyjną ;)
    > Robi wrażenie .Prawda?
    >
    > http://i.imagebanana.com/img/rtvtdlc7/ui9cxhz_idqkhu
    76nt0pxr.jpg

    > Pozdrawiam.

    Staaaaare. zastanawia mnie jedynie to, ilu substancji chemicznych i
    oprysków potrzebowało to drzewko... Ble.

    PS. Moje fotki niedługo :-)

  • 39. Data: 2013-07-20 21:50:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-19 22:27, Ikselka pisze:

    76nt0pxr.jpg

    > Staaaaare. zastanawia mnie jedynie to, ilu substancji chemicznych i
    > oprysków potrzebowało to drzewko... Ble.

    Hehe... zastanawiające jak te pomidory dojrzewają w cieniu:)

  • 40. Data: 2013-07-20 23:03:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Jul 2013 21:50:15 +0200, wolim napisał(a):

    > Hehe... zastanawiające jak te pomidory dojrzewają w cieniu:)

    Ano też o tym myślałam.