  • 31. Data: 2009-03-14 00:18:50
    Temat: Re: Przemyślenia odnośnie posadzek
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:gpert4$kit$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Tak czytam o tych milimetrach i zastanawiam sie, ile wg. Ciebie powinno
    > byc kleju?? Nie jestem kafelkarzem, ale jakos potrafie sobie wyobrazic
    > niwelacje klejem nierownosci rzedu kilku milimetrow. Moze te Twoje plytki
    > sa do d...?? Nie raz widzialem gres polerowany nie koniecznie w jakichs
    > super pomieszczeniach, ale na oko pozapadanych plytek jakos rzucajacych
    > sie w oczy efektow kibla z lat 60, czy potluczonego szkla to nie
    > widzialem.

    Nie nie. Kleju powinno być kilka milimetrów tak żeby kafelkarz miał idealnie
    ułożone początkowe i później żeby układał następne do tych pierwszych i nie
    okazało się, że się robi za płytko czy za głęboko. Jak raz złamie szyk
    płaszczyzny to już to widać.
    Partacze zwykle równają klejem kładąc na spoine po kilkanaście i więcej mm.
    To jest niedopuszczalne.
    Jak posadzka faluje to nie naprawi się tego łamaniem płaszczyzn. Trzeba lać
    wylewkę albo będzie partactwo

  • 32. Data: 2009-03-14 07:18:33
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

> [...]
    > byc kleju?? Nie jestem kafelkarzem, ale jakos potrafie sobie wyobrazic
    > niwelacje klejem nierownosci rzedu kilku milimetrow. Moze te Twoje plytki

    Klej ma za zadanie kleić, nie równać podłoża - warto na worku przeczytać max
    grubość warstwy kleju.
    Poza tym gdyby nadgorliwiec chciał równać 90 % powierzchni pokoju 35 m2 do
    uniesionego delikatnie 1 narożnika - i na całej powierzchni dawał 1 - 1,5 cm
    kleju to na końcu pewnie dostałby paragon za klej zużyty ponad normę podaną
    na worku... (na pewno ukradł...)

    "Dochodzę do wniosku, że posadzki wylać tanio, badziewiastą firmą ":

    Za mury nie warto przepłacać - przyjdzie tynkarz to wyrówna...
    Za tynki nie warto przepłacać - przyjdzie szpachlarz i poszpachluje...
    Ale niech mi tylko krzywo pomalują.... narobią wałkami dziur w ścianach,
    albo co gorsza patrząc pod kątem na ściane będzie widać jakieś załamanie - w
    końcu tym razem zatrudniłem prawdziwą firmę (wybraną przez kryterium
    "najniższa cena", a nie "referencje" ) później okazuje się że w tym kraju
    nie ma dobrych malarzy !! ...

    Posadzki niech wyleją byle jak, przyjdzie kafelkarz i położy płytki....
    Płytki kupić jak najtańsze, dobry kafelkarz przyjdzie i prosto położy...
    I znowu partacze i niechluje krzywo płytki położyli.... nikt w tym kraju nie
    potrafi ukladać płytek!!! ... i paragony, paragony....

    Jak się chce oszczędzać na każdym etapie, wykonawstwie na budowie, to na
    końcu to wychodzi, nie da się wielu fuszerek zakryć na końcu prac...

    kiki.... chwilami naprawdę zaczynałem Ci współczuć, ale problem w Tobie
    chyba jest..

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 33. Data: 2009-03-14 07:52:03
    Od: "jareka" <j...@i...pl>

    Marcin W <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> w wiadomości
    news:gpflo9$dto$1@news.onet.pl wziął i popełnił co następuje:
> [...]
    > końcu to wychodzi, nie da się wielu fuszerek zakryć na końcu prac...
    > kiki.... chwilami naprawdę zaczynałem Ci współczuć, ale problem w Tobie
    Tylko czy to faktycznie jest oszczednosc? Sie zastanawiam ...
    Poza tym jak trafi na "cfaniaka" to w sadzie umoczy i odsetki zaplaci od
    paragonow (btw to dziwie sie ze zadna ekipa jeszcze na to nie wpadla),
    chyba, ze wszystko bez umowy itp itd to i nie dziwne, ze raz w m-cu ekipe
    zmienia ... Ale to takie moje OT przemyslenie :) Jak juz pisalem to jego
    budowa ...
    --
    pozdr jareka

  • 34. Data: 2009-03-14 08:31:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek

> [...]
    > Ociepliło się też w innym pomieszczeniu w magiczny sposób. Przeciąg był
    > zapewne między sufitem, a podłogą strychu.
    > Ale musieliśmy za to rozwalic posadowienie brodzika, nie pękł na
    > szczęście, bo woda nie spływała. Dostali kolanka, rurki, a sie nie
    > zastosowali do poleceń. Przeoczyłem moment zakładania brodzika kilka dni
    > temu.
    > Narobili też kilka innych bzdur i je poprawiają właśnie. 3 dni już seszło
    > na ich poprawki własnej roboty. Nie wiem jaki w tym interes. Nie moge stać
    > nad nimi _zawsze_ i muszę choćby na chwilę wyjść i wtedy dzieją sie te
    Wiesz co. Ja w sumie przyznaje Tobie racje. Namnozyło sie "firm" i Józków
    którzy twierdza ze umia robić. I maja mnóstwo zleceń. Ale jak wszyscy
    inwestorzy postępowaliby tak jak Ty to rynek by sie oczyścił. A teraz robota
    spierdzielona, inwestor zaciska zby ale płaci.
    Jak taki wykonawca ze dwa razy dostałby paragony to trzeci raz zrobiłby
    dobrze albo zajał sie sadzeniem pietruszk np.
    Jako inwestorzy powinniśmy wymagać a z drugiej strony nie godzić się na
    absurdalne czasem ceny. Bo cena to żaden wyznacznik jakości.
    Widzę to u siebie. Budując drugi dom pewne rzeczy przypilnuję bardziej. Ale
    to pewnie u każdego z nas tak jest.

    Krzysiek

  • 35. Data: 2009-03-14 08:58:34
    Od: "Krzysztof" <p...@b...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    >
    > że tak napisze, gówno prawda ! mam kafle 60x90 i posadzka była robiona
    > przez firmę Paulbud : http://www.paulbud.pl/index.php?mod=services
    > dosyć znana firma w Poznaniu i podłoga była jak stół, płytki leżą idealnie
    > i Ty tego nie rozumiesz, że tak można :)

    Gasper
    Z nieba mi spadłeś z tymi namiarami ;-)
    Buduję na Szczepankowie i własnie niedlugo będę robil posadzki,
    a nie mam jeszcze ekipy :-))

    Jak wypadają cenowo, jesli możesz zdradzić ?

  • 36. Data: 2009-03-14 09:33:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gpflo9$dto$1@news.onet.pl...

    > Klej ma za zadanie kleić, nie równać podłoża - warto na worku przeczytać
    > max grubość warstwy kleju.

    Napisalem przeciez kilka milimetrow, a nierownosci znaczy w obie strony.
    Rownie dobrze moze byc i cieniej.

    > Jak się chce oszczędzać na każdym etapie, wykonawstwie na budowie, to na
    > końcu to wychodzi, nie da się wielu fuszerek zakryć na końcu prac...

    Biorac w obrone Kikiego, chociaz On wcale tego nie potrzebuje, nie
    zauwazylem zeby kiedy kolwiek napisal, ze ekipy sa/maja byc tanie. Mniemam,
    ze to raczej drugorzedna sprawa.

    > kiki.... chwilami naprawdę zaczynałem Ci współczuć, ale problem w Tobie
    > chyba jest..

    Patrzac na czestotliwosc zdarzen tak to moze wygladac, a jesli nie to co w
    tym zlego, ze chce miec ladnie i rowno?? Analizujac zdjecia z ocieplenia i
    kultowa termowizje raczej trudno powiedziec, ze sie czepia.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-03-14 10:26:07
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > istnieje bo nie dosyć ze widać każdy brud to jeszcze są cholernie śliskie a
    > jak polejesz woda są jak lodowisko.

    I po co Ty o tej wodzie napisałeś!!!??? ;). Teraz fliziarz ma przej.... Kiki
    wodę rozleje i pokaże- O, tu paragon i to, może i tutaj.... ;)

    A tak jako praktyk. Niech kkiki weźmie te swoje duże kafle, położy jedna na
    drugą polerem i się przyjrzy szczelinom. Zobaczy wtedy i I gatunek i te swoje
    milimetry. Ostatnio Tubądzin mnie zaskoczył płytką, ale to była ścienna
    cięta. Duże podłogowe robiły zajebiste śmigło jak się je zakręciło po
    złożeniu.

  • 38. Data: 2009-03-14 11:10:49
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Patrzac na czestotliwosc zdarzen tak to moze wygladac, a jesli nie to co w
    > tym zlego, ze chce miec ladnie i rowno?? Analizujac zdjecia z ocieplenia i
    > kultowa termowizje raczej trudno powiedziec, ze sie czepia.

    Dzisiaj wypowiedziom nie można wierzyć, szczególnie takim co tylko gadają,
    bo to mogą być wykonawcy lub ich rodziny albo jacyś przedstawiciele
    handlowi. Trzeba zakładać, że jeśli jest szansa zrobić źle to tak właśnie
    będzie.

  • 39. Data: 2009-03-14 11:21:16
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzysztof" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > Buduję na Szczepankowie i własnie niedlugo będę robil posadzki,
    > a nie mam jeszcze ekipy :-))
    >
    > Jak wypadają cenowo, jesli możesz zdradzić ?

    Posłuchaj mnie. Nie przepłacaj za super ekipę, bo ta posadzka i tak sama
    usiądzie. Będziesz mial jakieś narożniki wyżej i gdzieniegdzie górki. Znajdź
    kogoś kto ci zagwarantuje minimum solidności za niższą cenę i na to wylej
    samopoziomy. Ale nie lej ich od razu. Odczekaj ze 3 miesiące, ustawiaj na
    tej posadzce jakieś materiały budowlane, obciążaj ją i dopiero oczyść,
    zagruntuj i wylej wylewki samopoziomujące.
    Pamietaj przy gruntowaniu, że gruntujesz raz i sprawdzasz czy upuszczona
    kropla wody wsiaka. Jak wsiąka to gruntujesz ponownie i znowu czekasz do
    dnia nastepnego żeby zrobić próbę z kroplą wody.
    Co moge podpowiedziec. Bezwzglednie bądź przy rozrabianiu wylewek. Weż
    butelkę 6L wody (taka od mineralki), wylewkę Mapei i do wody niech wsypią i
    zamieszają po czym niech wezma drugie wiadro i zrobia to samo. Tamto wiadro
    ma odczekać 3-5 minut po czym ma byc ponownie wymieszane wiertarką i
    natychmiast użyte.
    Pamiętaj o ilości wody żeby ci nie dolewali wody na oko do każdego wiadra.
    Bądź przy tym.

    Jeżeli zaoszczędzisz na posadzkach i dołożych troszkę do wylewek to
    zaoszczędzisz sobie później roboty, nerwów i dodatkowej kasy dla kafelkarza,
    który ci powie, że musi wyrównac i chce 10zł wiecej od metra i dodatkowe
    dwie palety kleju.
    Przemyśl to co napisałem.

  • 40. Data: 2009-03-14 11:24:24
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr " <c...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > milimetry. Ostatnio Tubądzin mnie zaskoczył płytką, ale to była ścienna
    > cięta. Duże podłogowe robiły zajebiste śmigło jak się je zakręciło po

    No bo kto kupuje Tubądzin i kto nie sprawdza droższej glazury przy odbiorze
    ?