  • 41. Data: 2009-03-14 11:35:45
    Temat: Re: Przemyślenia odnośnie posadzek
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@N...gazeta.pl>

    kiki <s...@s...ss> napisał(a):

    > No bo kto kupuje Tubądzin i kto nie sprawdza droższej glazury przy odbiorze
    > ?

    To zdradź, która firma robi w dużych wymiarach idealne płytki i jak są
    drogie. Przyda się taka informacja nam wszystkim. Robię zakupy regularnie w
    kilku hurtowniach. Uwierz, że nie widziałem jeszcze klienta, któryby siedział
    tam i z kątownikiem oraz poziomicą sprawdzał po kolei wszystkie sztuki. A
    tam..., nawet tylko niektóre. No cóż, mało widocznie widziałem.

  • 42. Data: 2009-03-14 11:41:00
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "tynkiozdobne.pl " <t...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > tam i z kątownikiem oraz poziomicą sprawdzał po kolei wszystkie sztuki. A
    > tam..., nawet tylko niektóre. No cóż, mało widocznie widziałem.

    To sie przykłada polerowanymi stronami do siebie, nie potrzeba narzędzi do
    tego :-)
    Ja mam akurat poczucie estetyki i nie lubie jak są pozapadane kafle i
    wystające rogi.
    Proponuje każdemu zgasić światło, wziąć latarke lub słaba lampe i poświecić
    blisko płytek poziomo.

  • 43. Data: 2009-03-14 11:45:58
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotrek" <...@...ru> wrote in message news:gpg5an$99f$1@opal.futuro.pl...

    > o podlogach nie slyszalem, ale gladzie mi tak ekipa robila i sprawdzala.
    > wlasneio zarowka przy scianie, wtedy widac idealnie wszystkie nierownosci.
    > doskonaly sposob i przy wykonywaniu gladzi i przy sprawdzaniu

    Tak ale w ten sposób sprawdzają dziurki w gładziach ale jak krzywo zrobią
    czy nie dadzą gruntu to nie sprawdzą :-)

  • 44. Data: 2009-03-14 11:48:08
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    --
    pzdr
    piotrek

  • 45. Data: 2009-03-14 12:14:51
    Od: "Krzysztof" <p...@b...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

> [...]
    > butelkę 6L wody (taka od mineralki), wylewkę Mapei i do wody niech wsypią
    > i zamieszają po czym niech wezma drugie wiadro i zrobia to samo. Tamto
    > wiadro ma odczekać 3-5 minut po czym ma byc ponownie wymieszane wiertarką
    > i natychmiast użyte.
    > Pamiętaj o ilości wody żeby ci nie dolewali wody na oko do każdego wiadra.
    > Bądź przy tym.
    >
    > Jeżeli zaoszczędzisz na posadzkach i dołożych troszkę do wylewek to
    > zaoszczędzisz sobie później roboty, nerwów i dodatkowej kasy dla
    > kafelkarza, który ci powie, że musi wyrównac i chce 10zł wiecej od metra i

    Czekałem na odpowiedź od kolegi Gasper-a, a tu Ty sie nawinąłeś :-\
    Ja nie mam zamiaru stać i pilnować ekipy jak robią,
    bo przecież w ciagu dnia trzeba zarabiać kase na budowę, a nie patrzeć komuś
    na ręce.
    Dlatego biorę dobre ekipy, które za dużo nie biorą - wbrew pozorom takie tez
    można znaleźć
    co robią tanio i dobrze - do tej pory jakoś mi sie to udaje.

  • 46. Data: 2009-03-14 12:16:32
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Ja mam akurat poczucie estetyki i nie lubie jak są pozapadane kafle i
    > wystające rogi.

    do tego niepotrzebna lampa, mozna wyczuc paluchem i wzrokowa
    zauwazyc. Jezeli zadnymi z tych zmyslow nie zauwazysz nierownosci
    z wysokosci 0,5-0,7m, to jest dobrze.

    > Proponuje każdemu zgasić światło, wziąć latarke lub słaba lampe i
    > poświecić blisko płytek poziomo.

    tylko po co? Jaki bedzie normalny sposob uzytkowania tych plytek?
    Bedziesz wchodzil do domu, klad sie na podlodze i podświetlal?
    Gladzie ma sens sprawdzac w ten sposob, choc by dlatego, ze stosujac
    roznorakie oswietlenie scienne, moga byc widoczne fale jezeli gladz
    jest spiep.... a .

    Wszystko co sie robi musi misc sens, nie ma sensu dobac o przesadnie rowne
    fugi w scianie 2 warstwoej, ktore i tak zostana przykryte ociepleniem
    i tynkiem - oczywiscie w ramach rozsadku, aby ktos nie wykonal 5cm fug.

    Sam pisze to z doswiadczenia, poniewaz kiedys mialem tendencje do przesadnej
    dokladnosci, jak np. sam sobie ukladalem plytki. Byly idealnie rowno. Tylko,
    ze po jakims czasi zakladalem ponownie plytki na podlodze, nie mialem czasu
    sie bawic
    i zrobilem to przyzwoicie a nie "idealnie" i najlepsze jest to ze przy
    normalnym uzytkowaniu
    nie widac roznicy. Jak sie polozysz z lampka na posadzce, to jest widoczne
    przy ktorej sie napracowalem
    wiecej - ale moi goscie pomimo mojego usilnego zachecania za chol...e nie
    chca sie klasc na
    podlodze ;-). A przy poprzednich posadzkach napracowalem sie chyba z 3 razy
    wiecej niz
    przy tej ostatniej.
    Warto wlozyc np sporo pracy ukladajac plytki na scianie, szczegolnie na
    wysokosci wzroku
    pomiedzy 1,3 - 1,9 - co oczywiscie nie znaczy ze reszta ma byc na od...al.

    Tak mnie naszlo jak czytam o czarach, wylewaniu wody, kladzeniu sie na
    posadzke itd
    :-)

    Pzdr
    Darek

  • 47. Data: 2009-03-14 12:17:25
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

> [...]
    > tez można znaleźć
    > co robią tanio i dobrze - do tej pory jakoś mi sie to udaje.

    Ty chyba nie rozumiesz słowa pisanego. Każda wylewka ci sie przekrzywi same
    z siebie pod własnym ciężarem plus dojdą do tego fuszerki drobne lub
    grubsze.

  • 48. Data: 2009-03-14 12:26:55
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Darek" <d...@o...pl> wrote in message news:gpg774$qea$1@news.onet.pl...

> [...]
    > z wysokosci 0,5-0,7m, to jest dobrze.

    > tylko po co? Jaki bedzie normalny sposob uzytkowania tych plytek?

    Teraz w łazienkach montuje sie ledy i halogeny. Jedne są pionowo przy
    ścianach inne poziomo po podłodze. Zanim zamontujesz oświetlenie to
    kafelkarz skasuje pieniądze i się ulotni, a ty z tym shitem zostaniesz i
    bedziesz na to to patrzył aż nie wykujesz tych kafli i ich nie podmienisz.
    Ale problem jest głębszy, bo jak dałeś folie w płynie to uszkodzisz jej
    ciągłość przy kuciu zaschnietych płytek i już szykuj paragon.
    Więc dobrze każdego dnia wieczorem w trakcie kafelkowania poświecic i wyjąć
    kafelkarzowi krzywo położone kafle i je obmyc.
    Często kafelkarz da za dużo kleju i kafelek wychodzi. Czasem da za mało i
    tonie.
    Klej schnie kilka dni i jeszcze nastepnego dnia da sie wyjąć płytki
    bezboleśnie.

    > Bedziesz wchodzil do domu, klad sie na podlodze i podświetlal?

    j.w

  • 49. Data: 2009-03-14 14:22:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie nie. Kleju powinno być kilka milimetrów tak żeby kafelkarz miał
    > idealnie ułożone początkowe i później żeby układał następne do tych
    > pierwszych i nie okazało się, że się robi za płytko czy za głęboko. Jak
    > raz złamie szyk płaszczyzny to już to widać.
    > Partacze zwykle równają klejem kładąc na spoine po kilkanaście i więcej
    > mm. To jest niedopuszczalne.

    No dobra, ale kilkanascie to nie kilka. Na kilkunastu to jest jasne, ze nie
    da sie tego zrobic na pierwszej warstwie kleju i nalezalo by to podrownac.
    Nie mniej, kafelkarz na poczatku powinien chyba dokonac inwentaryzacji
    poziomow, a nie budzic sie z reka w nocniku w polowie pomieszczenia.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2009-03-14 14:27:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dzisiaj wypowiedziom nie można wierzyć, szczególnie takim co tylko gadają,
    > bo to mogą być wykonawcy lub ich rodziny albo jacyś przedstawiciele
    > handlowi. Trzeba zakładać, że jeśli jest szansa zrobić źle to tak właśnie
    > będzie.

    Zawsze moze byc cos zle. Jedno z praw Murphiego mowi, ze jezli cos moze
    pojsc zle, to tak wlasnie bedzie. Nie cytowalem, wiec prosze sie nie czepiac
    gdyby co.

    Pozdro.. TK