  • 51. Data: 2009-07-18 23:06:47
    Temat: Re: Pytanie o grzejniki
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:h3thct$ck6$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > A wiesz, ze zauwazylem pewna solidarnosc zawodowa w dziale hydraulika w
    > mowieniu nie wszystkiego. Juz ponad rok temu zwrocilem na to uwage. Nie
    > sadze ze wynika to z ogolnej niewiedzy a raczej checi nie mowienia na
    > wszelki wypadek, taki przyszly szeroki rynek zeby nikt nie wiedzial co i
    > jak. Moze sie myle, ale...

    A tam, z niewiedzy wynika. Co oni moga wiedzieć jak tylko działalność mają z
    wpisem usługi hydrauliczne :-)
    Co za wielkie tajemnice oni tam mają? To sa ci źli z powodu tego, że
    inwestor za duzo wie o sposobie wykonania prac i sie czepia :-) To ci :-)
    Dzisiaj o tym było :-)
    Kiedys sztuczki magików cyrkowych owiane były legendą, a dzisiaj kupisz 100
    książek z opisem każdej :-)

  • 52. Data: 2009-07-18 23:08:15
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Chyba jednak nie. Firma nie jezdzi po Polsce na kazde wezwanie. Przeszkola
    > jakiegos facia i ten sie pozniej produkuje na lokalnym rynku. Tak czy tak
    > latwiej o serwis w lokalnej hurtowni w wigilijna noc, kiedy okazesz sie
    > fucktura zakupu u nich. Reszta Cie oleje, nikt nie bedzie jechal 500km w
    > swieta.

    No tak źle sie wyraziłem. Ten serwis fabryczny to w rozumieniu lokalnego
    ludka co dla nich naprawia.

  • 53. Data: 2009-07-18 23:10:27
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Ale tam masz zapewne zestaw mieszajacy z pompa termostatem i rozdzielaczem
    > schowanym w jakas lokalna szafke. Mozna to zrobic globalnie stosujac jeden
    > mieszacz o wiekszym przeplywie w kotlowni jako oddzielny obieg sterowany
    > sterownikiem od automatyki kotla.

    Tam nic nie ma. Termostat jak od kaloryfera, termopara gdzieś zatopiona w
    betonie i korpus tego małe pudełeczko pod termostatem i nic wiecej. Żadnego
    zasilania czy pompy.

  • 54. Data: 2009-07-18 23:15:04
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > To golas bez podlogowki zapewne, komina i czego tam jeszcze.

    I bez kabla 230V za 499zł :-)
    Zdzierstwo.
    Gdyby kolega pokazał plan tego domu, ile m2 itd to poszukamy pieców razem
    :-)
    Naprawdę nie warto wywalac tyle kasy na coś co i tak za 10-15 lat wymienisz.
    Kup coś prostego co ma mniejszą szansę sie zepsuć.

    > Ile masz tej podlogowki?

    No właśnie, niech cos napisze albo wstawi plany na fotosik z opisem.

  • 55. Data: 2009-07-18 23:20:47
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Jak dla kogo. Kto mial wtedy odpowiedni wiek i wlasciwych znajomych to
    > mogl cos tam krecic, jak nie to kicha.

    Ojej no i dzisiaj trzeba miec znajomości :-)
    Wystarczyło zapisac sie do PZPR, podpisac jakieś kwity jazda była na całego
    :-)
    A ty myślisz, ze ci 50paro latkowie w tych wielkich firmach to skąd mają
    kasę? Głównie z tamtych czasów mieli na inwestycje.
    Dzisiaj nieliczni mogą załozyc Google i zbic fortunę :-)

    > Obawiam sie ze nie niestety. W tamtych kregach nadal pokutuje wiele
    > stereotypow nie przystajacych do dzisiejszych rozwiazan.

    To w nas pokutuje stereotyp o stereotypie hydraulików starej daty :-)
    Nie jest aż tak źle :-) Często zakłady prowadzą icjh dzieci.. ojciec i syn.
    Są to ludzie od dziecka przy tym.

  • 56. Data: 2009-07-18 23:26:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tam nic nie ma. Termostat jak od kaloryfera, termopara gdzieś zatopiona w
    > betonie i korpus tego małe pudełeczko pod termostatem i nic wiecej.
    > Żadnego zasilania czy pompy.

    Czyli RTL. Nie mam z tym doswiadczenia, ale nie wydaje sie to dobre chocby
    ze wzgledu na brak sterowania tym pogodowo. Na pierwszy rzut oka.
    Masz nastawe temp. wody i nic poza tym. Czy na dworzu bedzie -20 czy -5
    temp. zasilania Twojej podlogowki w skrocie bedzie zawsze taka sama. Wiadomo
    ze woda w ukladzie nie bedzie miala zawsze stalej temp. z uwagi na pogodowke
    dla grzejnikow, nie mniej sterowania tym nie bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2009-07-19 00:43:38
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]
    > Wiadomo ze woda w ukladzie nie bedzie miala zawsze stalej temp. z uwagi na
    > pogodowke dla grzejnikow, nie mniej sterowania tym nie bedzie.

    Ta głowica termostatyczna działa jak na karoryferze i wydaje mi się, że to
    jednak coś reguluje. Zresztą używam tego tylko żeby stopy nie były zimne a
    resztę kaloryferek.

  • 58. Data: 2009-07-19 07:58:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > mowienia na wszelki wypadek, taki przyszly szeroki rynek zeby nikt
    > nie wiedzial co i jak. Moze sie myle, ale...

    Bzdury opowiadasz i tyle...

    taką samą solidarność zawodową zauważa sie wśród lekarzy, prawników czy
    stolarzy.

  • 59. Data: 2009-07-19 08:01:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > No mówimy lokalnie o tej wyspie w salonie co ma być na niej drewno.

    no i tutaj imho jest to średni pomysł, po pierwsze drewno jest z natury
    ciepłe więc podgrzewanei go podłogówką jest bezsensowne, poandto
    zastosowanie tak mało precyzyjnego systemu jak zwykłe zawory RTL może sie
    skończyć rozeschnięciem podłogi z powodu przegrzania. Pod drewno moz eiść
    podłgoówka lae musi być dość przecyzyjneni regulowana tak aby pwoierzchnia
    drewna nie przekroczyła 26 stopni, odrazu ci powiem ze ta temepratuira jest
    powiazana z tempratą zasialnia podłogówkia ale nei jest jej równa.

  • 60. Data: 2009-07-19 08:02:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > sama. Wiadomo ze woda w ukladzie nie bedzie miala zawsze stalej temp.
    > z uwagi na pogodowke dla grzejnikow, nie mniej sterowania tym nie

    masz 100% racji.

    i naprawdę hydraulicy nie ukrawiaja jakiś tajemnej wiedzy, a napewno nei
    więcej niż przedstawiciele innych zawodów.