  • Data: 2009-12-20 21:13:20
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czuje?
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości
    news:5p7207-e2e.ln1@datacenter.viste-family.net...

    > Z oszczędności też... Utrzymanie niższej temperatury przez 1/3 doby wiąże
    > się z mniejszym rachunkiem (oczywiście zależy to od możliwości które daje
    > dana technologia grzewcza).

    A to zależy jak u kogo. U mnie (co sprawdzone w wieloletniej eksploatacji)
    najtaniej jest gdzy na początku sezonu grzewczego załączę kocioł i ustawię
    sterownik na stałą temperaturę 20 st C i nie ruszam go przez cały sezon.
    Jakiekolwiek ruchy temperaturą kosztują mnie znacznie więcej niż jej
    utrzymywanie na stałym poziomie.
    Przy ogrzewaniu gazowym, róznica temperatur (np dzień/noc) powyżej 2,5 - 3
    stopni w ogóle każdego będzie kosztować drożej niż różnica mniejsza lub
    utrzymanie stałej temperatury

    No i nie przekonujcie mnie teorią- u mnie nie działa a wieloletnie
    empiryczne doświadczenia potwierdzają słuszność stosowanej przeze mnie
    metody :)
    --
    Jackare