eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBanialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem. › Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
  • Data: 2010-12-06 21:49:04
    Temat: Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:idjl5i$a9r$1@news.onet.pl...

    > Jeśli masz na myśli heat-pipe, pisząc o próżniowych, to nie jest to cała
    > prawda.
    > W heat-pipe proces przekazywania ciepła od rur do glikolu jest
    > jednostronny i nawet jeśli zagrzejesz glikol do bardzo wysokiej
    > temperatury, wewnętrzna rurka heat-pipe się nie nagrzeje i rura nie będzie
    > oddawała ciepła nawet przez promieniowanie. Aby zagrzać taką rurkę
    > musiałbyś obrócić kolektor aby glikol znalazł się na dole.

    Już o tym pisałem wcześniej w tym wątku w mojej pierwszej wypowiedzi.
    Oto ten fragment:
    "Oczywiście w przypadku kolektorów próżniowych efektywność grzania
    kolektorów
    jest znikoma, gdyż energia przekazywana jest tylko poprzez promieniowanie,
    a w przypadku heat pipe żadna, bo system nie potrafi pracować w rewersie."