    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Date: Fri, 23 Nov 2012 12:09:48 +0100
    <k6rglc$rro$1@node2.news.atman.pl> <k6s7ij$5h4$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7gf4q$tel$1@node1.news.atman.pl> <k7hcag$3nk$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7imve$nlf$1@node2.news.atman.pl> <k7ivp1$e4o$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7j66g$kcm$1@node1.news.atman.pl> <k7jtg3$qqr$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7qft3$1rf$1@node2.news.atman.pl> <k7qrmc$1sc$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7r4ir$lnt$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <k7tbs8$omd$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <k7trph$8kd$1@node2.news.atman.pl> <k8g23b$b5s$1@node2.news.atman.pl>
    <k8g43k$d8a$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <k8i2p1$d91$1@node1.news.atman.pl> <k8iffo$k01$1@node2.news.atman.pl>
    <k8kqru$4t3$1@node1.news.atman.pl> <k8ktq4$7um$1@node1.news.atman.pl>
    <k8l5j8$55c$1@node2.news.atman.pl> <k8l6tf$h9l$1@node1.news.atman.pl>

    dyskusyjnych:k8l6tf$h9l$...@n...news.atman.pl...

    > Aha.
    > Byles w Pekinie?

    Nie, ale co to ma do rzeczy. To że sumarycznie mają spory PKB nie znaczy, ze
    każdy pracownik wytwarza spory dochód.

    > Pracy dyplomowej nikt nie zamierza pisac, ale nieuwzglednianie
    > podstawowych czynnikow daje calkowicie nierealny obraz.

    Uwzględniam najważniejsze a pomijam poboczne.

    > Nie mam pytan. :-)

    Ale najwyraźniej masz jakieś wątpliwości.
    150 lat temu na to ile zarabia Kowalski główny wpływ miało to gdzie się
    urodził. Obecnie główny wpływ ma to jak pokierował swoim życiem.

    > Na to to Ty masz recepte w rekawie nie ja.
    > To nie dla mnie wszystko jest proste jak drut.

    Aha, czyli marudzenie dla marudzenia. Wobec tego zgadzam się z Tobą to
    bardzo źle że na świecie są biedni ludzie. "Ktoś" powinien "coś" z tym
    zrobić. Pomarudzę sobie jeszcze - to bardzo źle, że ludzie w Warszawie nie
    oszczędzają wody, podczas gdy w Afryce jej brakuje. To bardzo źle, że
    Chińczycy pracują za miskę ryżu podczas gdy Francuzi za 100 misek.

    Ok, juz pomarudziliśmy sobie a teraz jak normalni dżentelmeni zaproponujmy
    rozwiązanie. Ja zaproponowałem - "mobilność" - co więcej ono się sprawdza w
    praktyce, a Ty co proponujesz?

    > Albo Ty nie chcesz zrozumiec, ze jest wyzsza podaz pracownikow niz miejsc
    > pracy.

    LOKALNIE, nie globalnie. Piszesz tak jak ktoś kto otwiera 30 zakład
    fryzjerski w 10 tysięcznym miasteczku i narzeka na brak klientów, podczas
    gdy w sąsiednim mieście jest tylko jeden fryzjer i się nie wyrabia. Problem
    występujący lokalnie bardzo łatwo się omija zmieniając lokalizację.

    > Nic prostszego jak zostwic marzenia, dorobek zycia, rodzine, przyjaciol i
    > pare innych rzeczy, ktore wiaza nas z miejscem gdzie sie wychowalismy i
    > wyjechac do Kanady. Tam podobno potrzebuja pracownikow.

    A czy ja gdziekolwiek napisałem, że jest to proste, łatwe i przyjemne? Jest
    to _możliwe_ i co więcej sprawdzone w praktyce przez wielu ludzi. Dla mnie
    jako głowy rodziny wybór jest oczywisty jeśli mam patrzeć jak moja rodzina
    żyje w biedzie, ale za to ja jestem wśród przyjaciół to wolę zrezygnować ze
    swoich dawnych znajomości i wyjechać z rodziną by im zapewnić lepsze warunki
    do życia.

    Według różnych szacunków w ostatnim dziesięcioleciu wyjechało za granicę do
    pracy od 100 tys do miliona Polaków. Najwyraźniej oni myśleli tak jak ja i
    wzięli swoje życie w swoje ręce zamiast siąść w kąciku płakać, że jest
    trudno, że się nie da...

    Pozdrawiam
    Ergie