    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Date: Fri, 23 Nov 2012 17:48:26 +0100
    <k7gf4q$tel$1@node1.news.atman.pl> <k7hcag$3nk$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7imve$nlf$1@node2.news.atman.pl> <k7ivp1$e4o$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7j66g$kcm$1@node1.news.atman.pl> <k7jtg3$qqr$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7qft3$1rf$1@node2.news.atman.pl> <k7qrmc$1sc$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7r4ir$lnt$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <k7tbs8$omd$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <k7trph$8kd$1@node2.news.atman.pl> <k8g23b$b5s$1@node2.news.atman.pl>
    <k8g43k$d8a$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <k8i2p1$d91$1@node1.news.atman.pl> <k8iffo$k01$1@node2.news.atman.pl>
    <k8kqru$4t3$1@node1.news.atman.pl> <k8ktq4$7um$1@node1.news.atman.pl>
    <k8l5j8$55c$1@node2.news.atman.pl> <k8l6tf$h9l$1@node1.news.atman.pl>
    <k8nlhv$vv$1@node1.news.atman.pl> <k8nva7$atf$1@node1.news.atman.pl>

    dyskusyjnych:k8nva7$atf$...@n...news.atman.pl...

    > Nie czepiaj sie "kazdy". Spory PKB, nadwyzka w handlu zagranicznym to sa
    > wskazniki ktore wg. Ciebie co oznaczaja? Nieoplacalnosc produkcji moze?

    Opłacalność przy obecnych kosztach (więc i pensjach). Z czego nie wynika, że
    np. przy pensjach o połowę wyższych dalej byłoby tak dobrze. Przy czym
    oczywiście jakby policzyć PKB per capita to już tak dobrze to nie wygląda.
    Pojedynczy Chińczyk wcale nie jest wydajniejszy niż pojedynczy Polak.

    > Aha, podaz pracy jest czynnikiem pobocznym wg. Ciebie...
    > Nie mam pytan w takim razie.

    Uważasz, że to czy ktoś urodził się we Wrocławiu czy w Białymstoku ma
    większy wpływ na to ile teraz zarabia niż to jak się uczył i jakie decyzje w
    swoim życiu podejmował?

    > Aha, czyli marudzenie dla marudzenia.

    > Nie. Robisz jakies tam zalozenie do ktorego trudno sie odniesc i tym
    > bardziej trudno zgodzic sie albo nie. Bo co to jest, ze ktos wykonuje
    > prace warta 1000zl? To ma byc etat, czy kpina jakas?

    Nie odpowiedziałeś ciągle co z tym kimś kto wykonuje pracę wartą tylko 1000,
    a o tym jest mowa. Skoro nie można go zatrudnić na etat (bo minimalna pensja
    jest wyższa) to czy zatrudnienie go na umowę zlecenie jest dla niego lepsze
    od niezatrudniania go wcale?

    > Podam Ci moze inny przyklad. Ktos wykonuje prace warta 100 tys. na dzien,
    > a na miesiac dostaje 1000 z umowy zlecenie. Nie mozna przyjac go na umowe
    > o prace i placic ten 1000?

    Nie bo pensja minimalna jest wyższa.

> [...]
    > emigracja, rodzenie dzieci i brak kasy na emerytury. Co my z tym mozemy
    > zrobic? Ty i ja? Ty emigrujesz, a ja wymagam. Nie chce sie stad wynosic,
    > zwyczajnie nie chce.
    > To samo bilans budzetu. Balcerowicz od kilkunastu lat drze sie o
    > zbilansowanie. Co z tego skoro nikt tego nie robi? Ja tego tez nie zrobie,
    > Ty rowniez. Kiepski budzet przeklada sie na nasze kredyty, kurs walutowy,
    > cene gazu, paliwa na stacjach...
    > Dalej koszty pracy, podniesienie VAT na ciuchy dla dzieci i ksiazki. Iscie
    > prorodzinna polityka. Oj wiesz, moznaby dlugo. Ja tak naprawde chcial bym,

    Też bym tak chciał.

    Ja nie staram się dyskutować o polityce, ale o ludziach i ich problemach.
    Pojawił się konkretny problem Kowalskiego który nie ma dobrej pracy w swojej
    okolicy i pracuje na umowę zlecenie za 1000 zł miesiąc i pytanie co ma
    zrobić. Moja odpowiedź przenieść się tam gdzie jest.

    A to czy to, że Kowalski nie ma pracy to wina polityków czy nie to zupełnie
    inna kwestia. Co z tego, ze dojdziemy do konsensusu, że winni są politycy X,
    Y i Z. Jeśli ciągle ten Kowalski nie będzie miał dobrej pracy. Od marudzenia
    na polityków nic się nie zmieni. Polityków się wybiera raz na kilka lat, a
    w międzyczasie wolęsięskupić na rozwiązywaniu problemów niż na szukaniu
    winnych .

    > Na to "latwo sie omija zmieniajac lokalizacje" ma zwyczajnie inny poglad,
    > wiec sie nie dogadamy.

    OK

    > Ze sie da to ja nie mam watpliwosci. Wszystko podobno sie da.

    Ale mnie o nic więcej nie chodzi. Po prostu nie lubię nihilizmu.

    > Plakac to powinien rzad, a moze wlasnie my, ze nie bedzie komu na nasze
    > emerytury robic.
    > Pamietam jak Marcinkiewicz wrocis skads tam i cieszyl sie, ze Hiszpani
    > zalatwil Polakom robote. Patrzylem na niego jak na idiote niestey. Ja
    > wiedzialem jakie beda skutki, a oni sie cieszyli.

    Na to ja też mam sposób by się nie przejmować - po prostu nie liczę na rząd.
    Jak już wielokrotnie pisałem nie zamierzam przestać pracować w wieku 67 lat
    (czy ile tam wtedy będzie obowiązywało). Szkoda mojego zdrowia na to bym się
    martwił, że obecni emeryci i renciści przejadają moje składki. Zakładam, ze
    na starość nic nie dostanę i tyle, a jeśli coś jednak będzie to potraktuję
    to jako ekstra dodatek.

    Pozdrawiam
    Ergie