  • Data: 2009-10-21 21:40:06
    Temat: Re: Brykiet kominkowy w praktyce
    Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kane <s...@s...pl> napisał(a):

    > Brzoza to np 600kg na metr ale SZESCIENNY. Standardowy przelicznik 0,65
    dla
    > metrow przestrzennych daje nam 390kg dla metra przestrzennego suchej
    brzozy
    > (uczciwego). Tj 2,5 metra przestrzennego suchej brzozy bedzie ważyc okolo
    > tony. Cena metra przestrzennego SUCHEJ brzozy (połupanej itp -gotowca) nie
    > bedzie niższa niz 180zł liczac z transportem i ułozeniem (mowie o suchej -

    > sezonowana conajmniej rok).
    > 2,5 mp * 180 zl = 450zł. Jesli kupisz brykiet taniej (z transportem i
> [...]
    metr przestrzenny sezonowanego drewna brzozy, buka i dębu "chodzi"
    obecnie nawet taniej:
    http://www.allegro.pl/item772184605_drewno_kominkowe
    _lodz_piotrkow_belchatow.
    html Brałem niedawno brzozę - zaiste była dobrze sezonowana(150zł/mp z
    transportem).Płatne przy odbiorze, wiec dostawcy muszą sie starać .Naocznie
    zwiedzałem pare brykieciarni. Wala tam sporo iglastych odpadów, bo najtansze
    i najbardziej popularne. I to zaśmieca kominek i komin.Warstwa czarnej
    smolistej sadzy- żywicy oblepia stopniowo wszystko.Na zwykłym drewnie
    wszystko widzę co kładę do palenia.
    pozdrawia~M